יום ראשון, 12 במאי 2019

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת NBC לעונת 2020-2019


המסקנה הבולטת מהלוח החדש של רשת NBC היא: אם זה לא שבור, אז אין טעם לנסות ולהתעסק עם המוצר. בעונה שעברה היו לרשת שני ערבים סולידיים, ערבי שלישי ורביעי, וראו איזה פלא, שניהם נשארו על כנם ללא תזוזה. ערב המותג של Chicago הוכיח שההחלטה ליצור ערב שלם של אותו מותג הייתה נכונה ולכן, מזה זמן רב ברשת לא הזיזו את אחת מהסדרות לערב אחר ועושה רושם שלשם הרשת הייתה צריכה לכוון מתחילת דרכה. יותר טוב מאוחר מלעולם לא.

בערב יום שני, כרגיל אין יותר מדי מקום לשינויים מאחר ועוד שני סיבובים של The Voice משאירים מקום לדרמה אחת בסוף הערב והשנה תפסה את המקום Bluff City Law של ג'ימי סמיתס, משום שלרשת היו שתי דרמות חזקות בעונת הפיילוטים הנוכחית, Bluff ו Council Of Dads, אולם ברשת החליטו שערב יום שלישי הוא ערב אופרות הסבון שלהם ולכן יקוו שהמקרה בשנה הבאה יהיה שונה מזה של The Village השנה, כאשר זו תעלה בחצי השני של העונה בערב זה. Lincoln, מבחינה זו, היא הגרסה החדשה של The Enemy Within, הסוס השחור של הרשת בעונת הפיילוטים הנוכחית כפי ש Enemy הייתה בעונה שעברה והיא גם צפויה לתפוס את את אותו מקום של Enemy בחצי השני של העונה, אלא אם Bluff תקבל עונה מלאה, משום שבניגוד ל Manifest בעונה שעברה, Bluff היא לא סדרה בעלת סיפור מסגרת גדול ולכן היא יכולה לקבל, במידה ותצליח, עונה מלאה ב 22 פרקים.

לגבי ערב יום שלישי. למרות ש This Is Us קיבלה כביכול את הודעת החידוש שלה רק בעת הצגת הלוח החדש של הרשת, לכולם היה ברור שהסדרה חוזרת לעונה נוספת. הסיבה שברשת התעכבו עם הידיעה הייתה שברשת קיימו שיחות עם ההפקה בכדי להשיג הסכם למספר שנים עבור הסדרה ואכן, הסדרה קיבלה חידוש לשלש שנים, הישג שלא זכור שסדרה אחרת של הרשת קיבלה בחמש עשרה השנים האחרונות. כמו כן, אחד מהפקטורים המרכזיים בנוגע לחוזה החדש היה הרצון של הרשת להבטיח שדן פוגלמן, יוצר הסדרה, שחוזהו הגיע לסיום, ימשיך עם הסדרה. עניין זה הגיע לסיומו לפני מספר ימים ולכן החליטו ברשת לחכות עם הודעת החידוש עד להצגת הלוח, לא הייתה להם סיבה למהר.

ולגבי New Amsterdam, הסדרה הוכיחה בעונה שעברה, כל עוד שודרה אחרי The Voice ו This Is Us שהיא יציבה עם נתונים סבירים. ברשת גם הבינו לפי נתוני סוף העונה, שהסדרה עדיין לא מספיק חזקה לעמוד בפני עצמה והזזתה לערב אחר (חמישי ?) יכול היה לחסל אותה ולכן העדיפו לתת לה להמשיך ולחזק את קהל הבסיס שלה בערב החזק של הרשת ביום שלישי מאשר לנסות ולהמר על דרמה חדשה. לפחות לא בשלב הזה של העונה.

השינויים הבולטים ביותר של הרשת מגיעים בערב יום חמישי, כאשר ברשת מעלים שתי קומדיות חדשות.
Perfect Harmony ו Sunnside. ברשת הזיזו את The Good Place לשעה תשע וכך אחריה ואחרי Superstore, שהן, עד כמה עצוב לומר לאור נתוני הרייטינג שלהן, הקומדיות היציבות של הרשת. Brooklyne Nine Nine ו"וויל וגרייס" אמורות להוות גיבוי של הרשת למקרה של קטסטרופה, כאשר לרשת יש גם שתי קומדיות חדשות בקנה למקרה הצורך, וסביר להניח שלפחות אחת מהן תעלה בשלב מאוחר, ככל הנראה בחודשים מרץ או אפריל 2020.

ערב יום שישי לא משתנה, כאשר The Blacklist ממשיכה בערב זה כפי שקרה בחצי השני של העונה ובמיוחד בשבועות האחרונים של העונה לצד Dateline, אשר מקבלת שעתיים בערב זה בחצי הראשון של העונה. ככל הנראה Blindspot ו\או Manifest יצטרפו אליה\יחליפו אותה בחצי השני של העונה, תלוי במספר הפרקים שהרשת הזמינה לעונה זו.

צריך גם להבחין כי לרשת יש מספר רב של סדרות לעונה הבאה ובמידה ולא יקרו קטסטרופות גדולות ובלתי צפויות חלק מהסדרות שלה צפויות לזלוג אל חודשי הקיץ. הסיבה שברשת מרחיבים את המגמה הזאת השנה (בשנים האחרונות לפחות דרמה אחת של הרשת משודרת בעונת הקיץ) היא, שבקיץ הבא ברשת ישדרו את שידורי האולימפיאדה ולכן ברשת רוצים ליצור רצף כמעט של 52 שבועות של שידורים מתחילת העונה ועד סופה.

לסיכום, הלוח של הרשת עובד ולכן ברשת לא הרגישו צורך לזעזע אותו יותר מדי, אולם הם לא הציגו משב רוח מרענן. זה הצליח לרשת CBS במשך קצת יותר מעשור, אולם הגיע שלב שהיה צורך להתחדש והם לא עשו זאת ועתה הם משלמים את המחיר, יהיה מאד מעניין לראות אם ברשת NBC הפנימו את הלקח והלוחות הבאים שלהם בשנים הבאות יהיו בעלי בשורה טובה יותר.

הציון ללוח: 7.5

אין תגובות: