יום שישי, 31 במאי 2019

שלב סיכום עונה: בתולות, עונה 3: בקטנה...


כאשר צופים בעונה השלישית של הסדרה "בתולות" אפשר להגיע למסקנה אחת ברורה: צריך לדעת מתי לומר מספיק ודי. בשעה שהסדרה עלתה לאוויר היא הציגה רעיון מעניין מאד וצוות שחקנים לא רע, אשר כלל בין היתר את אלון אבוטבול, אפרת דור, רותם אבוהב, ששון גבאי וכן, גם מגי אזרזר בתפקיד הראשי. קאסט מרשים לכל הדעות.

הרעיון של הסדרה הגיע לסיומו בצורה יפה מאד בתום העונה השנייה, אבל לפני מספר חודשים הסדרה עלתה לעונה שלישית. ג'וס ווידון טען פעם כאשר הפיק את הסדרה "באפי קוטלת הערפדים", שהפרק הראשון של כל עונה חדשה היה הפרק הקשה ביותר לכתיבה, משום שהוא אמנם ממשיך את עלילות הדמויות, אולם הוא באופן מעשי מתחיל סיפור חדש. בשל כך היו לו גם עונות חלשות יותר וזו גם ההרגשה כאשר צופים בעונה השלישית של "בתולות".

העובדה שהעונה השלישית מורכבת משמונה פרקים בלבד, בניגוד לעונות קודמות אשר הורכבו מעשרה פרקים לא מוסיפה לבעיה הנ"ל, משום שעושה רושם שתחילת הסיפור מסופר בצורה נהדרת, אולם התפתחות העלילה, בעיקר לקראת סופה, היא מהירה מדי ואין התעמקות. קיימת תחושה שמיהרו לסיים את הסיפור מוקדם מדי, למרות שכל השאלות (פרט למיקומה של נועם) נענו.

בעונה זו, שלי (אשר בעונה השנייה נכנסה אל הים בכדי להיות עם בתה, מאחר ושתיהן בתולות ים) מוחזרת מן הים מבלי שהיא יודעת מדוע וכיצד זה קרה. היא מוצאת את עצמה על ספינה מצרית לאחר שכל המלחים בה מתו וללא זיכרון. המשטרה בעקבותיה מאחר והם לא יודעים מה הקשר שלה להיעלמות בתה שנתיים קודם לכן. ככל שהפרקים נעים קדימה היא מבינה מה קרה לה ומדוע ובמיוחד, עבור מי היא חזרה.

לא לחינם כאשר ציינתי את הקאסט המרשים של הסדרה הזכרתי את שמה של אזרזר אחרונה, משום שכאשר צופים בסדרה ובמיוחד בעונה השלישית שלה הכוכבת האמיתית שלה היא דווקא רותם אבוהב, אשר מגלמת את השוטרת קרנית, ובעונה זו היא מועמדת לנהל את התחנה, אך עדיין לא יכולה לישון בלילה בגלל שהיא לא סגרה את התיק של נועם (בתה של שלי). במהלך העונה היא גם מנסה להיכנס להריון ומפלרטטת עם שוטר מצרי, אשר מתלווה לחקירה. השורות שנכתבו עבורה היו הטובות מכולן והעובדה שיש לה גם את הצד הקומי גורמת לצופה ליהנות ממנה בשתי עולמות: הדרמתי והקומי.

לסיכום, צופה אשר יצפה בסדרה מתחילתה ועד סופה יבחין שהעונה השלישית פחות טובה מקודמותיה ואולי יש פה רצון לנצל מותג מצליח. התסריט עדיין ברמה מספקת והרעיון סביר, אבל המוצר הסופי נראה קטן יותר מעונות קודמות (מצחיק לומר זאת, אבל זאת ההגדרה שמבטאת כמעט בצורה הטובה ביותר את העונה). אפשר לצפות בעונה זו, בעיקר בכדי לראות שוב את הדמויות שאהבנו בעונות קודמות ובמיוחד עבור רותם אבוהב, אבל בסופו של דבר מדובר ב"טחינת מים" ובניסיון לסחוט את הלימון" כמה שניתן. 

אין תגובות: