יום רביעי, 20 בדצמבר 2017

ביקורת: Ghosted, עונה ראשונה, פרקים 8-1: עוד אחת...



לפחות בדבר אחד צריך להריע לרשת FOX: הם מנסים. הרשת מנסה כל הזמן לנסות ולתפוס את הטרנד הבא, לפחות בכל מה שקשור לקומדיות. בשנה שעברה זה היה עם מסע בזמן בדמות הקומדיה Making History, ניסיון שנכשל, ואילו השנה זה קרה עם עולם הרוחות והעל טבעי בדמות Ghosted. בנתיים הסדרה שורדת. לקרוא לה הצלחה ? פשוט אי אפשר.

הנקודה החיובית המרכזית של הקומדיה היא השחקנים הראשיים. קרייג רובינסון ו אדם סקוט הינם שחקנים קומיים מרשימים, אשר גם בקומדיה זו עושים עבודה לא רעה בכלל ומצליחים, במידה מסוימת להחזיק את הסדרה על גבם. הבעיה מגיעה מהצוות המסייע. אלי ווקר בדמות קפטן אווה לאפרי, הבוסית של השניים, לא מספיק דומיננטית וניכר שהתפקיד לא "יושב" עליה בצורה טובה. הליהוק של אמבר סטיבן ווסט כאנני קרבר, קולגה של שתי הדמויות המרכזיות ביחידה הממשלתית לטיפול בבעיות על טבעיות היה ליהוק גרוע מאד, למרות שמנסים ליצור מתח מיני בינה לבין הדמות של אדם סקוט (מקס ג'ניפר). קשה להבין מדוע היא בכלל זוכה לליהוקים כה רבים מאחר והיא לא מצליחה להותיר רושם באף אחד מהסדרות בהן הופיעה, אפילו לא ב ב Greek, אלא רק אנטגוניזם. ולא, לא מדובר בדמויות אותם היא מגלמת, מאחר ובדמות האורחת שגילמה ב Criminal Minds הייתה אמורה לגלם דמות אהודה כבתו של רוסי.

ההומור של הסדרה הוא ההומור שמאפיין מאד את הקומדיות של הרשת כגון brooklyn Nine Nine, New Girl, The Mick ועוד... הניסיון לייצר הומור שנון. הבעיה היא, שההומור הנ"ל מתאים לסוג מסוים של צופים.

לפי דעתי, הפתרון דווקא היה בהפיכת הקומדיה לדרמה-קומית בת ארבעים דקות ולא להסתפק בעשרים דקות, אשר לא מצליחות להעביר רעיונות גדולים. מסגרת הזמן קצרה מדי בניגוד למשל לקומדיות של רשת ABC' NBC ואפילו CBS, במיוחד כאשר מנסים לשוות לה אפיון של הומור שנון. מה ש Brooklyn  מצליחה לעשות עבור הרשת היא מתקשה מאד לעשות.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לראות, אבל לא חייבים. לא תפספסו יותר מדי. "עוד ניסיון של הרשת נכנס לסטטיסטיקה..."

אין תגובות: