יום שישי, 22 בדצמבר 2017

שלב סיכום עונה: Blindspot, עונה שנייה: כמעט הכל נכון...



רשת NBC קיוותה שהסדרה Blindspot תצליח כפי The Blacklist הצליחה בתחילת דרכה. לצערה של הרשת, ההצלחה של הסדרה הייתה בינונית בלבד. למרות זאת, הסדרה קיבלה הודעת חידוש לעונה שנייה. בעונה השנייה עושה רושם שההפקה הפיקה לקחים ולכן התוצאה הייתה מקצה שיפורים נרחב מאד. לצערה של הרשת, התוצאה לא ניבטה בנתוני הרייטינג ושאלת חידוש הסדרה הייתה מוחשית מאד. למרות זאת, הסדרה חודשה לעונה נוספת.

אז, מהם אותם לקחים ? 

ראשית, בהפקה הביאו שחקנית חיזוק בדמותה של ארצ'י פנג'בי הזכורה לטובה מהסדרה The Good Wife. ארצ'י גילמה סוכנת אן.אס.איי, אשר חוקרת בעצמה את קבוצת הטרוריסטים אשר שלחו את ג'יין אל ה F.B.I, קבוצה אשר קיבלה את השם "סופת חול". אין כמעט ספק שמדובר בשיפור עצום לעומת השחקנית הראשית שעזבה, מריאן ג'ין בפטיסט, לאחר שהדמות שלה נרצחה. נכון, לא מדובר באותו תפקיד, אך בהחלט בשיפור. 

כמו כן, בעונה זו בחרו בהפקה לגלות כמעט את כל הקלפים בנוגע לעברה של ג'יין דו. ראשית, נודע שמה האמיתי של ג'יין, רמי, ונודע גם שיש לה אח בשם רומן, כאשר את הדמות גילם השחקן לוק מיטשל, אותו זוכרים הצופים מסדרות כגון "ש.י.ל.ד." ו The Tommorow People. הסיפור שלו סופר בצורה מופתית מההתחלה ועד הסוף. לקראת סופה של העונה הצופים גם מבינים מה בדיוק רוצה קבוצת הטרוריסטים: לנקות את הצמרת המושחתת ולהכניס במקומם אנשים שלדעתם לא ניתן לשחד אותם כגון הדמות של וולר (סאליבן סטייפלטון). בהפקה יכלו "למרוח" את הרעיון על פני מספר עונות נוספות, אך לא עשו זאת. יכול מאד להיות שהם החליטו לעשות זאת בכדי לסגור את הסיפור במידה והסדרה תבוטל (והסיכון לכך היה גדול), אך בכל מקרה ההחלטה הייתה נכונה וגרמה לעונה דחוסה מאד מבחינה רעיונית וטובה מאד. 

אולם, למרות שהרעיון הכללי שעמד מאחורי קבוצת הטרור "סופת חול" היה מעניין, הרי שהצורה שבה בחרו לסיים אותו היה יותר מדי ראוותני. מזל"ט מהחלל שיתרסק על וושינגטון ויחסל את כל הצמרת השלטונית ? זה היה קצת יותר מדי. לו סגרו את הסיפור דווקא בפרק הלפני האחרון של העונה העונה הייתה כמעט מושלמת מבחינה רעיונית. 

מבחינה זו, גם הדקות האחרונות של העונה, כאשר הקעקועים של ג'יין מתחילים לזהור, היו קצת יותר מדי מבחינה רעיונית. כלומר, לקחו את הרעיון קצת יותר מדי קדימה, אל גבול המדע בידיוני, אם כי צפוי שינסו להסביר זאת בתחילת העונה השלישית. כמו כן, די מעצבן שסגרו את העונה בכך שוולר וג'יין היו ביחד (לאחר שנתיים של האם הם יעשו זאת או שלא) ואז קופצים קדימה מבחינת לוח הזמנים כשנתיים ולפתע הם שוב לא ביחד והצוות בצרה. אפשר להבין את הצורך ביצירת קליף האנגר, אבל תארו לעצמכם את העובדה שהסדרה לא הייתה מחודשת, להשאיר כך את המעריצים ? זו הייתה החלטה מעצבנת. 

גם הפרקים שלא עסקו בנושא המרכזי, ולא היו הרבה כאלה, היו חזקים מאד. וזאת פרט לסיפור של אדגר, אשר הידרדר לסמים לאחר שלא יכל להתמודד עם עברו, אך דווקא מערכת היחסים בינו לבין זאפטה, שותפתו, הצילה את הצגת הסיפור שלו. יפה גם שלא בחרו לשדך אותם כפי שהיה צפוי. 

דווקא הסיפור של רוברט בורדן (אוקלי רואץ') היה די צפוי מתחילת העונה כמעט מתחילתו ועד סופו, אשר הסתיים בכך שבורדן נוטל את חייו בידיו. מצד שני, העובדה שכאשר פטרסון (אשלי ג'ונסון) נחטפת ובורדן משתיל אצלה משדר רדיו בשן שלה היה רעיון מעניין, גם אם לא מקורי לחלוטין. 

ולבסוף, לאחר שפתרו את הסיפור של טיילור (מציאת גופתה) מדוע לא החזירו שוב את אחותו של וולר ? חבל, ג'ורדנה הייתה חסרה. סיבה לכך יכולה להיות שבשל עומס של חומרים החליטו לספר כמה שניתן ומבחינה רעיונית לא יכלו למצוא סיבה מספקת להשאיר אותה. במקום זאת המשיכו את הסיפור של אלי וההיריון שלה מקורט, סיפור שגם הוא נסגר בצורה לא מספקת (אלי עוזבת לקולרדו ומשאירה את השטח פנוי עבור וולר וג'יין ? קצת יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי) 

אז, לראות או לא לראות ? 

לראות. לא מדובר בסדרה הכי איכותית שניתן למצוא, אך היא מעבירה 42 דקות מדי שבוע בצורה טובה, כאשר העונה השנייה מהווה אף שדרוג טוב מאד לעומת העונה הראשונה, שהדברים החיוביים שבה היו שהיא הייתה "בתולית" והסיפור של טיילור שואו שסופר בצורה נהדרת (אם כי הצורה שבה פתרו אותו בתחילת העונה הייתה מהירה מדי, במיוחד המהירות שבה וולר סולח לג'יין)

אין תגובות: