יום שישי, 3 בפברואר 2017

שלב סיכום עונה: Arrow, עונה רביעית: הקסם נעלם לחלוטין



העונה הראשונה של הסדרה Arrow הייתה הפקה נכונה בעיקר בשל העובדה שהיא הייתה אנטי תזה לסדרה Smallville, אשר סיימה את דרכה שנים מועטות לפני כן. העונה הראשונה לא הציגה אנשים בעלי כוחות וגם הייתה לה תוכנית ברורה לעונה כולה. העונות השנייה והשלישית הציגו הידרדרות איטית באיכות של הסדרה. העונה הרביעית המשיכה את המגמה והקסם של התכנית בתחילת דרכה נעלם לחלוטין.

בעונה זו, ההתרחשות הגדולה ביותר שלה הייתה הריגת הדמות של לוראל לאנס (קייט קאסידי), הלא היא "הקנרית השחורה" על ידי דמיאן דארק. למען האמת, אפשר היה לראות את הכתובת על הקיר בעונות האחרונות ובעיקר, מתחילת העונה. אם בתחילת דרכה, הדמות של לוראל הייתה הדמות הנשית הראשית של הסדרה ולא רק במשולש האהבה אוליבר-לוראל-טומי, הרי שבעונה הרביעית היה נדמה שהדמות של לוראל נדחקת לשוליים והופכת רק למסייעת של אוליבר וחבורתו.

למען האמת, נראה היה שבהפקה לא ידעו כיצד לקדם את הדמות של לוראל, בעיקר משום שעל פי הקומיקס "הקנרית השחורה" הפכה בשלב מסוים לבת זוגו של אוליבר. בהפקה העדיפו דווקא לקדם את דמותה של פליסטי לצד אוליבר, למרות שבפועל הדמות של פליסטי הופכת להיות בלתי נסבלת מעונה לעונה ובעונה הרביעית הצופים כבר לא יכולים לשמוע יותר את קולה הבכייני. בעונה זו גם היה לה צידוק לכך לאחר שהיא הופכת למשותקת לזמן מה בעקבות ניסיון חיסול של דארק ולאחר שהיא מוצאת את אביה הפושע הנעדר לאחר זמן כה רב. לראות את הדמויות של פליסטי ואוליבר ביחד זה היה עלוב. מאד.

הבעיה הגדולה יותר של העונה היא שלמרות שכביכול הסיפור המרכזי שלה אודות דמיאן דארק ו"הייב", אשר מנסים לחסל את האנושות בכדי לבנות חברה חדשה, בפועל נדמה שהסדרה איבדה לחלוטין בעונה זו את "הלב" שלה ונדמה שהיא כמעט "עובדת על אוטומאט" ולא מרגשת. גם עבור סדרת קומיקס מדובר בבעיה גדולה. הרי ברור שבסוף אוליבר וחבורתו תנצח, אבל ברגע שהרגש נעלם, הסדרה נמצאת בדרך הארוכה למטה.

בסוף העונה הרביעית הדמויות של ג'ון דיגל ו"ספידי" (תיאה) עוזבים את חבורת פורעי החוק של אוליבר. ג'ון לאחר שהוא לא מצליח להתמודד עם העובדה שהרג את אחיו, למרות שהלה גרם למות לוראל וכמעט למות אשתו ובתו. "ספידי" עוזבת לאחר שהחבר שלה, אלכס, מת. קבוצה חדשה מתקבצת סביב אוליבר. עושה רושם שזה היה צריך להתבצע קודם לכן. מעין רענון. נכון, מדובר בתהליך שהיה אמור לקרות לאור המיתות בעונות קודמות ובמה שאוליבר צריך לעבור במסע שלו, אבל זה לא משנה את העובדה שהסדרה הפכה למשעממת.

עושה רושם שהדבר היחיד שיכול להציל את הסדרה משעמום גדול הוא הצגת דמויות ידועות מעולם ה DC Comics. דמויות כגון דיאנה פרייס ("וונדר-וומן") או ברוס ויין ("באטמן") יכולות אולי לעורר עניין, אבל עושה רושם שמדובר בהחייאה של מוצר חסר לב ש"טוחן מים".

כמו כן, בעונה זו הדמות של אמנדה וולר מתה. אולם, בחוברות הקומיקס מדובר בדמות כל כך מרכזית ולא ברור מדוע החליטו לחסל אותה, אולי בכדי לקדם את הדמות של ליילה, אשתו של ג'ון דיגל לתפקיד מנהלת "ארגוס". לטעמי, מדובר בטעות.

מצד שני, הליהוק של ניק מקדונו בתור דמיאן דארק היה נכון. הוא מצליח להעביר את הטירוף כשצריך, בעיקר בשל החזות החיצונית שלו.

ולבסוף, נמאס כמעט כל עונה לראות סצינת לחימה גדולה בפרק האחרון. לא הגיע הזמן לנסות משהו אחר בפרק סיום העונה ? למרות שבפרק סיום העונה "החץ הירוק" מצליח לאחד את האנשים סביבו בכדי שיסייעו לו במלחמה מול דארק ו"הייב", אבל כמעט כל עונה של הסדרה, החל מהעונה הראשונה, מסתיימת בקרב לחימה: עונה ראשונה: מרלין ואוליבר, עונה שנייה אוליבר וסלייד, עונה שלישית ראס אל גול ואוליבר ובעונה הרביעית אוליבר ודארק. די נמאס לראות מחזור. סימן נוסף לשעמום שהסדרה מתחילה להרגיל את הצופים אליו. לא תמיד סיום עונה בצורה גרנדיוזית היא הדרך הנכונה, בדיוק כפי שהעונה הרביעית הוכיחה.

אז, לראות או לא לראות ?

מצד אחד, יהיה מסקרן לראות דווקא את העונה החמישית בשל המהפך שהסדרה עוברת ועבור כך צריך לעבור דרך העונה הרביעית. מצד שני, עונה זו די משעממת, למרות חיסול הדמות של לוראל לאנס. אולי כדאי "לרפרף" על העונה בכדי לנסות שוב את העונה החמישית.

ולסיום, גם לכם חסרה הדמות של שרה ? במיוחד לאור העובדה שבתחילת העונה היא מופיעה רק בכדי לעבור לסדרה Legends Of Tomorrow. הרווח של סדרה אחת, הוא הפסד של סדרה אחרת. לא ? 

2 תגובות:

JamesCrow אמר/ה...

העונות הכי טובות לפי דעתי הן השראשונה והשניה.
והרביעית הייתה יותר טובה מהשלישית.

בכל הנוגע ללוריאל צריך לציין שברוך שבפטרנו זה משהו שאני ולא מעט צופים חיכו לו.
-אתה חייב לשכוח מדברים כמו "היו זוג בקומיקס" בעולם הקומיקס יש כלכך הרבה דברים ושינויים וגם גרסאות חדשות.
עדיף לקחת בחשבון את גרסאת הקומיקס האחרונה שיצרו לדמויות כמו שמרלין נוצר רק אחרי שהסדרה התחילה ופליסיטי.

בנוגע לפליסיטי אני דווקא אוהב את הדמות וההומור שנותנים לדמות ואיני היחיד.

דמותה של שרה לא חסרה לי בכלל בלי קשר לכך שאני רואה את לג'נדס.

ניק מקדונו שחקן גדול בכל מה שהוא עושה.

בנוגע לסצינת סיום..זה אחרי הכל סצינת סיום ומקום ליריב חדש ולמען האמת זה ככה עם כל סדרה של CW - DcComics.
טוב אולי חוץ מiZombie חח

בנוגע ל-וולר, בהחלט אחת הדמויות החשובות אבל נראה לי שזה מהלך ששוב קרה בשל הסרט "יחידת המתאבדים"
ובנוגע ללמות...אף אחד לא מת סופית בסדרות האלו XD

אנונימי אמר/ה...

וואו. מדהים איך אני לא מסכים עם שום דבר בביקורת שלך.
כמו שכתבו מעלי, לורל היתה בלתי נסבלת והיו צריכים להיפתר ממנה כבר ממזמן.
לא ברור מאיפה הבאת את ההצהרה הבאה: "הצופים כבר לא יכולים לשמוע יותר את קולה הבכייני". פליסיטי היא אחת הדמויות היותר אהובות בסדרה.
שרה לא רק שלא חסרה, אפילו משמח שנפתרו ממנה. שחקנית בינונית ודמות שלא תרמה לעלילה בכלום.