יום ראשון, 12 בפברואר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השישי בשנת 2017 של רשתות הברודקאסט האמריקאיות



ברשת FOX הנתונים הגיעו ביום שני בו הרשת הציגה ערב חדש. מצד אחד, ברשת בוודאי התאכזבו לראות כיצד הסדרה 24 ללא קיפר סאת'רלנד הניבה בסך הכל 1.5 נק' מדד ו 6.22 מיליון צופים, במיוחד לאחר המקפצה הענקית שמשחק הסופרבול העניק לפרק הראשון של הסדרה ערב קודם לכן. מצד שני, ברשת בוודאי אהבו לראות כיצד הסדרה החדשה שלהם APB הצליחה לשמר כמעט את כל מה ש 24 השאירה לה (1.5 נק' מדד ו 6.10 מיליון צופים). עדיין מוקדם לדעת באם המגמה תימשך, אך במידה והסדרות ישמרו על הנתונים הללו ברשת יחגגו. מצד שני, הנתונים הללו מראים עד כמה כוחה של הרשת הידרדר, וברשת ראו זאת גם מאחר ו"נשק קטלני" ממשיכה לאבד גובה באיטיות ובשבוע שעבר הסדרה הגיעה בסך הכל ל 1.3 נק' מדד בלבד. יהיה מעניין לעקוב אחר כל הסדרות של הרשת ולא רק המעריצים שלה.

ברשת NBC המצב הרבה יותר ברור ואין הרבה סדרות שהיא מתלבטת לגביהן. הכוונה היא כמובן לסדרות Blindspot ו Timeless. לאחר שבשבועות הקודמים התחרות בין השתיים הייתה צמודה, בשבוע שעבר המצב התברר ובצורה חדה. בעוד ש Blindspot המשיכה להיות יציבה ואף עלתה מ 0.9 ל 1.0 נק' מדד הרי ש Timeless הידרדרה ל 0.6 נק' מדד. הבעיה הגדולה של Timeless היא, שלא נותר לה זמן רב בכדי להתאושש. נכון לעכשיו, אין סיכוי שהסדרה תחודש. אל השתיים צריך להוסיף סדרה נוספת, אשר מתחילה להראות סימנים של חולשה הכוונה היא כמובן ל The Blacklist, אשר לאחרונה הידרדרה מתחת ל 1.0 נק' מדד. מדהים לראות שזה קורה בדיוק לפני שסדרת הספין אוף שלה אמורה לעלות. מעניין יהיה לראות כיצד הרשת תגיב לגבי שתי הסדרות הללו.

ברשת ה CW שבוע שעבר עמד בסימן של חוסר שינויים. מצד אחד, מדובר בחדשות טובות עבור The Flash ו Legends Of Tomorrow, אשר שמרו על 1.1 ו 0.7 נק' מדד וזאת למרות ש This Is Us שידרה בערב זה פרק חדש. מצד שני, העובדה ש Arrow לא הצליחה לחזור לפחות ל 0.7 נק' מדד ו The 100 לא הצליחה לעלות מעל ל 0.4 נק' מדד בוודאי מדאיגה את הרשת. אפילו Supergirl הצליחה לעבור את Aroow בנק' המדד כאשר הניבה 0.7 נק' מדד. נתוני השבוע שעבר גם מקשים להבין כיצד Jane The Virgin אשר הניבה 0.3 נק' מדד ו 930 אלף צופים בלבד חודשה לעונה נוספת. יהיה מעניין מאד לראות באילו פיילוטים חדשים ברשת יבחרו בעונת הפיילוטים הנוכחית. לפי דעתי, שישה פיילוטים הן לא הספק מרשים, במיוחד מאחר והרשת זקוקה לפחות לארבעה סדרות חדשות והיבול שלה בעונה זו לא נראה מרשים.

ברשת CBS העלו לפני עשרה ימים קומדיה חדשה בשם Superior Donuts וביום שני שעבר שידרו כבר את הפרק השני שלה ברצועת השידור הקבועה שלה. למרות ששודרה ברצועת שידור שונה מזו של The Odd Couple הרי שבסופו של דבר היא החליפה אותה והניבה נתונים הרבה יותר טובים ממנה. בעוד ש Odd לא הצליחה בפרקיה האחרונים להתעלות מעל ל 1.1 נק' מדד ואף למטה מכך הרי ש Donuts הניבה ביום שני האחרון 1.4 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל ל 7.34 מיליון צופים. אין ספק שלא מדובר בלהיט, אך גם לא בכישלון. אולם, לא ברור באם הנתונים הללו יספיקו להעניק לקומדיה עונה נוספת. בכל מקרה, בהפקה יצטרכו להיות עם היד על הדופק בכל מה שקשור לנתוני הרייטינג, משום שירידה קלה בנתונים עלולה לחרוץ את דינם.

ברשת ABC שתי הדרמות של הרשת הניבו נתונים גרועים בשבוע שעבר (כמובן מלבד הסדרות של שונדה ריימס בערב יום חמישי). Quantico הניבה בסך הכל 0.7 נק' מדד ו 2.61 מיליון צופים. "ש.י.ל.ד." הניבה 0.7 נק' מדד ו 2.08 מיליון צופים בלבד. לא לחינם לרשת יש 12 פיילוטים לדרמות חדשות בעונת החורף הנוכחית. נכון, ברשת מייצרים מדי שנה מספר דומה של פיילוטים עבור הדרמות שלה, אולם פרט לריימס (וגם זה עובד בצורה פחות טובה בשנים האחרונות) ברשת לא מצליחים "להרים" דרמות חדשות ולהצליח איתן וגם לאחר הצלחה בינונית כמו ש Quantico או Designated Survivor הצליחו בתחילת דרכן, היא מצליחה לאבד אותן מהר מאד. גם מבט על הדרמות החדשות שהרשת מפתחת לא מראה להיט בדרך. גם במקרה שלה עונת הפיילוטים תהיה מעניינת מאד בתחום הדרמות, במיוחד כאשר עושה רושם שמתוך 12 הפיילוטים הללו ברשת מתכננים לאשר לפחות שישה שבעה דרמות חדשות. 

אין תגובות: