יום שישי, 5 באוגוסט 2016

חדשות קולנוע: מי ניצח בועידת קומיקון: סרטי הגיבורים של DC Comics או סרטי הגיבורים של "מארוול" ?



בעשור האחרון, ועידת קומיקון בסאן דיאגו ממשיכה להמריא משנה לשנה לגבהים חדשים, כאשר היא מצליחה למצב את עצמה כיעד העיקרי של האולפנים, אשר מעוניינים למכור את הסרטים והסדרות שלהם. אך השנה מרבית "מהשחקנים ההוליוודיים" החליטו להישאר מאחור. הסיבה ? המאבק בין "מארוול" ל DC Comics. בתום הועידה, רבים טוענים שהמנצחת הגדולה במאבק היא דווקא DC Comics.

והם בהחלט צריכים לחשוב כך. על "באטמן נגד סופרמן" הודיעו לראשונה בקומיקון של 2013, הוא קודם בקומיקון 2014 ו 2015 לפני שהופיע על האקרנים באביב האחרון. לאחר שלש שנים של התכוננות לסרט הוא הפך לאכזבה עבור המעריצים . ולכן הועידה הייתה ניסיון גדול לשקם את מעמדם בעיני המעריצים. עושה רושם שהם בדרך הנכונה.

במהלך הפאנל באולם H  "וורנר ברוס" ו DC שחררו, כפי שהבטיחו, את הטריילר הרשמי הראשון עבור Wonder Woman. והוא לא אכזב. עושה רושם שסרט ההרפקאות, אשר יתפרס על מספר תקופות, יהווה כיף גדול עבור המעריצים. הסרט ישמר ברובו את המסורת של חוברות הקומיקס המקוריות (פרט למטוס הבלתי נראה). לאחר קבלת תגובות חיוביות רבות מהנוכחים באולם, הגיע הבמאי זאק שניידר ובאמתחתו הפתעה. הטריילר הראשון של "ליגת הצדק". ואם זה לא היה מרשים מספיק, "וורנר ברוס" שחררו את הטריילר האחרון עבור Suicide Squad, אשר הותיר את המעריצים כשהם נדהמים.

במהלך חכם, DC ו"וורנר ברוס" נכנסו אל אולם H ראשונים, כאשר הקהל היה עדיין רענן ונלהב. כמו כן, הם האריכו את שהותם גם אחרי ההפסקה ובכך גרמו ל"מארוול" להתחיל בשלב מאוחר ממה שתוכנן, ובשלב שהקהל כבר היה עייף. לא עזרה העובדה ש"מארוול" המשיכו באותם מצגות כפי שעשו בעבר ולא הציגו משהו חדש. הם נצמדו לאותה נוסחה שהצליחה להם בעבר ועושה רושם שעבור הקהל זה היה מעייף. לא עזרה להם העובדה שהקהל חיכה או ישב באודיטוריום במשך שעות על גבי שעות ארוכות. חלק מהקהל גם שהה בועידה במשך ימים נוספים.

וזה מוביל אותנו לצומת דרכים. כולם אוהבים את הסרטים של "מארוול", לא כולם אוהבים את מה ש DC מוציאים מתחת ידם. המצב יכול להשתנות, במידה ו Suicide Squad ניפקה את מה שהמעריצים חושבים שתעשה הם יכולים להיות המנצחים של הקיץ הנוכחי. ולאור תגובת המעריצים לסרט, כאשר הם ירדו על המבקרים ש"ירדו" על הסרט, עושה רושם שהם בדרך הנכונה.

ועתה בהרחבה. להלן הדרכים בהן DC Comics ניצחו את "מארוול" בועידת קומיקון:



1. DC שחררו את הטריילרים והתמונות בצורה מידית בכדי שכלם יוכלו לצפות בהם - ב DC התנהלו בצורה נכונה כאשר שחררו את הטריילר לקהל הרחב עבור Wonder Woman לקהל בועידה לפני ששחררו אותו לרשת האינטרנט. וזה קרה שניות ספורות לאחר שהוא שוחרר באולם H. כנ"ל לגבי "ליגת הצדק", ללא ספק הדבר המרשים ביותר שקרה בועידת קומיקון. יכול מאד להיות שזה יכול היה לגרום למעריצי הועידה, אשר רואים בה מקור לבלעדיות, למעט כעס, אך עושה רושם שאנו חיים בעידן אחר וב DC הסתגלו אליו. הם הבינו זאת לאחר שבשנה שעברה הרצון שלהם לבלעדיות עבור הטריילר ל Suicide Squad דלף. התוצאה ? ניצחון גדול עבור DC.

והם צדקו. בשביל מה לבזבז כסף עבור הפקת מצגות, טריילרים ותמונות רק בכדי שיושבי הועידה יצפו בהם ? שיווק בועידה הוא דבר יקר, אז מדוע לא לא להפיק מכך את המקסימום בשעה שהנושא "חם" בועידה ? הענקת האפשרות לכולם לצפות בחומרים היא הצלחה גדולה עבור האולפנים, במיוחד אם היא מצליחה לגרום לקהל חדש להתלהב מהמוצר. ב"מארוול" לא מבינים זאת, והם השתמשו באותה הנוסחה כבעבר: התמונות והטריילרים הם עבור המעריצים ותו לא. סיבה נוספת לגישה שב"מארוול" נקטו היא שעריכת האפקטים לא הושלמה. אך אם במקרה של "ליגת הצדק" הצליחו להסתדר עם הבעיה גם ב"מארוול" יכלו לעשות זאת עבור "שומרי הגלקסיה 2". בנקודה הנוכחית, זה לא הגיוני לא להראות דבר לאף אחד כל עוד המוצר לא מוכן באופן סופי. יכול מאד להיות שהמעריצים באולם H יצאו מחויכים, אך מה עם שאר המעריצים והצופים שלא יכלו להשתתף בו ?



2. ב"מארוול" לא יכלו לשחרר עבור המעריצים אפילו תמונות חדשות - "מארוול" הביאו חומר רב לאולם H, הם פשוט לא שחררו אותו לקהל הרחב. למרות שקהל רב לא יכול היה להידחס אל האולם, ב"מארוול" לא טרחו לשחרר אפילו תמונה אחת חדשה, אלא רק תמונה גרפית עבור "ספיידרמן" החדש. נכון, הם נתנו לקהל באולם לראות את השריון החדש של הגלדיטור ואת התחפושת של קורט ראסל ב"שומרי הגלקסיה", אך גם במקרה הזה המעריצים היו צריכים להסתמך על תמונות עלובות מתוך האולם. ב DC, מצד שני, שחררו תמונות רבות של כל חברי "ליגת הצדק" עבור כולם. וגם העובדה שאפשר היה לצפות בטריילר שניות ספורות לאחר ששוחרר באולם, סייעה מאד והיה מרגש מאד. למרות שב"מארוול" רצו להיצד לנוסחה הישנה שלהם, לתמונות יש כוח רב והיה נחמד לו היה ניתן לראות את ברי לרסון בתחפושת "קפטן מארוול" או אפילו תמונה חדשה של טום הולנד כ"ספיידר-מן". זה לא קרה. הם אפילו לא יכלו לשחרר תמונה חדשה של הקאסט של "דוקטור סטריינג'", רק פוסטר.



3. הסרט Suicide Squad פשוט שיחק אותה ובגדול בועידה- יש סיבה לכך שהסרט Suicide Squad מככב בכל המדיות החברתיות כסרט שחובה לצפות בו: מישהו במחלקת השיווק הבין שהצופים רוצים משהו אחר, לא סתם גיבורים ונבלים מובהקים, אלא גם וגם. וכמו כן, הם רוצים משהו שיגרום להם להנאה ולבריחה. הסרט Suicide Squad מספק זאת. הרעיון ש DC לא משתמשת בהומור נזנח במקרה הזה וויל סמית קיבל מנה גדולה של צחוקים בטריילרים האחרונים באולם H ולאחר מכן בעולם כולו. הצילומים מחדש של הסרט ריצו לחלוטין את הקהל ועושה רושם שההמולה סביבו רק גוברת. קשה לומר זאת לגבי הסרט הבא של מארוול, "דוקטור סטריינג'", אשר נראה למעריצים מעט משעמם במיוחד בהשוואה ל Suicide Squad. הבעיה החלה כאשר הסרט יצא לאקרנים ואז החלו הביקורות השליליות. גם אז, המעריצים העדיפו לקטול את המבקרים ופחות את הסרט. ואם אפשר למדוד זאת לפי המעריצים, קיימת גם זליגה של תמיכה גדולה ושביעות רצון אל הפרויקט הבא של DC, הלא הוא Wonder Woman.



4. בונוסים - "מארוול" לא הרגישו את הצורך לחלק את הבמה עם מישהו אחר, "דיסני" לדוגמא. בשל כך פרויקטים אחרים בגזרת האנימציה כגון "מלחמת הכוכבים" ו"פיקסר" או סיפורי אגדות. לא זכו שהזרקור יופנה אליהם."דיסני" דווקא מצליחים מאד בקופות ולכן אולי הרגשו ב"מארוול" שאין צורך לקדם אותם. ב DC עשו את ההפך הגמור וקידמו את: Kong: Skull Island, Fantastic Beast וסיפקו מידע היכן ניתן למצוא אותם. King Arthur: Legend Of The Sword ואפילו סרט הלגו של DC אודות באטמן, כולם קיבלו את האפשרות לזרוח ומלווים בטריילרים. כיום, אף אחד לא מדבר על הפרויקטים העתידיים של "דיסני", אלא על אלו של DC. ההתייחסות אל הפרויקטים העתידיים של "מארוול" היא בגדר של "בסדר..., סביר להניח שהם יהיו טובים."



5. האם למישהו אכפת מהסרט "דוקטור סטריינג' ? - נכון, ל"דוקטור סטריינג' יש מעריצים, אבל נכון לעכשיו, מחוץ לקהל קטן כמעט ולא נמצאים אנשים נוספים אשר ממש מחכים לראות את הסרט החדש ביקום של "מארוול". כמו כן, בואו נודה על האמת, על פי מה ששיש בידנו היום, הוא נשמע משעמם. על פי הפאנלים עושה רושם שאין הרבה אנשים שרוצים לראות טריילרים נוספים של "דוקטור סטריינג'. "מארוול" אמנם הביאו טריילר ל"שומרי הגלקסיה 2" ומערכון קצר על "ת'ור" ו"האלק", אך רבים לא זכו לראות אותם רק בחלק האחרון של הועידה, כאשר מרבית הקהל כבר היה "עייף". דמיינו שהיינו יכולים לדבר על הסרט החדש של "ספיידר-מן". זה לא קורה. "דוקטור סטריינג'" גם לא צובר מומנטם ככל שהזמן עובר.




6. "מארוול" גם הצליחו למחזר "חדשות ישנות" - "מארוול" הביאו מספר אישורים לגבי הפרויקטים שלהם, אך מדובר במחזור ולא היה בכך הפתעה. בין היתר מדובר בליהוקה של ברי לארסון כ"קפטן מארוול", קורט ראסל כאביו של "סטאר לורד", מייקל קיטון מגלם את דמות Vulture, וכן מי בקאסט של Black Panther. גם ידענו שסילבסטר סטאלון יופיע ב"שומרי הגלקסיה" לפני שהפאנל ידע זאת. היכן ההפתעות ? נדמה היה שכל החדשות ש"מארוול" הביאו הן של עיתון שעבר זמנו.



7. הלוגואים של "מארוול", שוב ? - האם מישהו באמת מתרגש מהלוגואים של "מארוול" ? הם צפויים. בעבר, היה כיף לצפות בלוגואים של "איירון-מן", "ת'ור" ואפילו קפטן אמריקה". היום, מרבית מהלוגואים נראים עתיקים. נכון, ל"ת'ור : רגנרוק" נוספו צבעים יפים ללוגו, אך עדיין מדובר באותו לוגו. עושה רושם ש"מארוול" לא השקיעו בהם בכלל. כלומר, הם היו עצלנים. הסרטים של DC הגיעו בצורה אחרת: שוחרר לוגו חדש של "ליגת הצדק" דרך הטוויטר. צריך לשאול את "מארוול" היכן ההנאה מהמוצרים החדשים ? אפילו לנסות לשחק משחקים מסוימים עם הלוגואים הקיימים. שום דבר. השנה היא לא 2009.

8. "מארוול" דיברו על טכנולוגיות פיראטיות ? נו באמת - מספר ימים לפני הועידה, במאי הסרט "שומרי הגלקסיה", ג'יימס גאן, אתגר את המעריצים להשיג באופן פיראטי תמונות מסרט ההמשך בסדרה. הדיבורים נמשכו גם אל תוך הועידה. זה לא היה צריך לקרות. המעריצים לא באמת רוצים לשמוע על מאמצים טכנולוגיים למניעת פיראטיות, אלא על המוצרים. במקום זאת אולי היה עדיף להוסיף חומרים נוספים. הרי "מארוול" כמעט ולא הביאו משהו חדש לשולחן. צריך היה לנהוג במעריצים בצורה נכונה ולא להעיר להם, גם אם זה נעשה בעקיפין.

ב DC יודעים כיצד לנהוג במעריצים. ההוכחה לכך שב DC יודעים כיצד לנהוג במעריצים מגיעה מועידת קומיקון האחרון. בשל כך, הם הצליחו לגבור על "מארוול" לחלוטין. האחרונים הגיעו במטרה למחזר נוסחא וחומרים ישנים ואילו ב DC הציגו אלמנטים, גישות וחומרים חדשים והצליחו להדהים. הם ידעו שהם האנדרדוג וידעו לנצל זאת לטובתם ולנצח בסופו של דבר. "מארוול" התבשמו מהצלחות העבר ועושה רושם שהם חיים על מי מנוחות ולא "מעלים את המשחק שלהם". אם הם לא יזהרו, הם יכולים לאבד את הבכורה.
מה יכול היה לסייע ל"מארוול" לנצח ? 

תמונות מ"שומרי הגלקסיה 2". הם אפילו לא היו צריכים להראות טריילרים מלאים של הסרט. דקה אחת בלבד יכלה לעשות פלאים. אולי לחכות לגילוי דמותו של קורט ראסל כאביו של סטאר לורד עד לפאנל בכדי לקבל אפקט גדול יותר. לשנות מעט מצורות השיווק ולא להשתמש בשיטות ישנות. ובמילים ספורות: הם היו חייבים להביא משהו חדש ומרענן. הם לא עשו זאת, בעוד ש DC בהחלט עמדו במשימה.


הכתבה מבוססת על כתבה של ברייאן בי. כתב התרבות האמריקאי. 

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מעדיפים לחשוף את התותחים הגדולים בזמן שהפוקוס עליהם, והם עושיםאת זה כבר שנים.

בכל מקרה DC יכולים להמשיך ולהוציא אחלה הכרזות בקומיקון, אבל עם סרטים כאלה (כןכן גם יחידת המתאבדים המזעזע) הם ממש לא יגיעו רחוק.

אנונימי אמר/ה...

כסף לא סופרים בקומיקון אלא בקופות ושם מארוול לא רואים ממטר את DC.
הבעיה העיקרית של DC היא שהסרטים שלהם בינוניים ומטה. וכשהסרטים גרועים כל הגימיקים הזולים לא עוזרים.
באטמן VS סופרמן פתח חזק אבל אחרי שאנשים שראו את הסרט אמרו שהוא רע ההכנסות בקופות צנחו.
בסופו של דבר הוא לא הגיע למועדון מיליארד הדולר שכל שובר קופות רציני חבר בו, ולשם השוואה קפטן אמריקה- מלחמת האזרחים שיצא אחריו כבר עבר את המיליארד. אפילו זוטופיה וספר הג'ונגל של דיסני עברו אותו בהכנסות ומוצאים את דורי רחוק מיליון דולר מלעבור אותו. סה"כ באטמן VS סופרמן נחשב לכישלון.
אותו דבר יקרה גם ליחידת המתאבדים. ראיתי אתמול והסרט משעמם ולא שווה צפיה. יש חורים לא מוסברים בעלילה וחצי מהקטעים השווים שהיו בטריילרים בכלל לא הופיעו בסרט.
הכשלונות החוזרים של DC להפיק סרטים טובים לא מבשרים טובות לוונדר וומן וגל גדות...

BlackEyes אמר/ה...

היי רציתי להגיד לך תודה על הכתבה.
בין הכתבות היותר מעניינות ומעמיקות שקראתי.
הקרב בין מארוול וDC מעניין אותי מאוד ובכללי אני רואה את עצמי אוהד DC.
אשמח לדעת בנוסף מה דעתך על הסרט יחידת המתאבדים וכמו כן מה אתה חושב על דוקטור סטריינג' שיבוא?

אשמח לעוד כתבות של השוואות בין שתי ענקיות.
השמך שבוע מצוין!

Unknown אמר/ה...

אני ממש לא מסכים שכולם נהנים מהסרטים של מארבל. הרבה אנשים (ואני נכלל בהם) מאמינים שהם ילדותיים ולא רציניים.