יום רביעי, 18 ביוני 2014

ביקורת: Chasing Life, עונה ראשונה, פרקים 2-1: סדרה לנשים בלבד



רשת ABC לקחה הימור עם הסדרה Chasing Life. ראשית, התמה המרכזית שלה אודות אפריל קארבר (איטליה ריצ'י), אישה בת 24, אשר עושה רושם שחייה המקצועיים כעיתונאית עומדים לנסוק, מקבלת הודעה מג'ורג (סטיבן וובר), הדוד הרופא שלה, עמו היא בסיכסוך מאחר ונהג בשעת התאונה של אביה, תאונה אשר גרמה למות אביה. ההודעה היא: היא חולה בלוקימיה ועלולה למות. ההימור הוא, שבשנים האחרונות צפינו בסדרה The Big C, אשר עסקה ברעיון דומה, אודות אישה שמגלה שהיא עומדת למות. קשה להבין מדוע ברשת החליטו לאשר את הסדרה, רק בשל הדימיון בין הסדרות (למרות שמבחינת הגילאים ב The Big C הדמות מבוגרת יותר). בתום שני פרקים ולאור נתוני הרייטינג של הסדרה של פרק הפתיחה ניתן להגיע למסקנה, שההימור נכשל. לפחות נכון לעכשיו.

סיבה נוספת להפתעה באישור הסדרה נעוצה בכך שהיא מנוגדת למגמה שהרשת אימצה לעצמה בשנים האחרונות: אישור סדרות, אשר פונות בעיקר לבני הנוער. החל מ Pretty Little Liars, דרך The Fosters ואפילו Switched At Birth (ועוד...). נכון, במקור הרשת פונה לכל המשפחה, אולם בשנים האחרונות היא פנתה בעיקר לבני הנוער. מצד שני, יכול מאד להיות שזו גם הסיבה לאישורה, העובדה שלמרות ההצלחה של Pretty Little Liars, הסדרות שלה לא מצליחות כל כך. אפילו Switched At Birth, אשר בעונה הראשונה הייתה להיט, הפכה בעונות האחרונות להצלחה בינונית מאד בנתוני הרייטינג.

בבואנו לנתח את הסדרה, אפשר לומר זאת כבר כעת: גם אם נוציא את הרעיון של המוות האפשרי של הכוכבת, מדובר בסדרה "כבדה" מאד. כבר בפרק הראשון אנו עדים לנושא השיכרות אצל הנוער, דרך עיניה ומעשיה של ברנה קראבר (היילי ראם) ובסוף הפרק גם מתגלה שלאביה המת של אפריל יש בת שהיא לא ידעה עליה. נכון, מדובר בפיילוט ובדרך כלל בפרק זה עושים מאמץ לרתום את הצופים ובשל כך יוצרים פרק אינטנסיבי משאר פרקי העונה, אולם הנושאים שנבחרו להיות נידונים בפרק זה, ואני מניח שגם בפרקים הבאים, הם "כבדים" מאד. ולזכור שהפרק נפתח בצורה קלילה (ככל הנראה בכדי להצביע על השינוי הקיצוני שעובר על הדמות הראשית).

בכל הקשור לליהוק, לצערי אין בשורה גדולה. ניתן להבחין בשמות מוכרים כגון סטיבן וובר, מארי פייג' קלר שבשנות התשעים הייתה להיט גדול, כשרה קארבר, אמה של אפריל וכן, רבקה סקול כאמה, סבתה של אפריל. אולם הדור הצעיר, ובראשם ריצ'י, לא מצליחים להראות ניצוצות של כוכבות, אלא בינוניות במקרה הטוב. אין בהם את מה שנקרא "איכות של כוכבים". בין אם מדובר בהיילי ראם, דרך ריצ'ארד בראנקאטיסאנו (דומיניק, בו אפריל חושקת) וכלה באיישה די (בת', חברתה הטובה ביותר של אפריל). אי אפשר לומר מילים רעות על השחקנים, אבל הם לא גורמים לך להיות מרותקים על המסך בכדי לצפות בהם.

לאחר שעסקנו ברעיון ובליהוק, נעבור לתסריט. לאחר כעשר דקות של קלילות בפרק הראשון, ניתן להבחין כיצד התסריט הופך ל"כבד" ולעיתים מעיק, ואנחנו נמצאים לאחר הפרקים הראשונים בלבד. למרות זאת, כאשר נכנסים לעומק, ניתן להבחין בניצוצות של כתיבה טובה. ואולם, מרבית הנושאים שנידונו וידונו בעתיד בסדרה זו כבר נידונו באופרות סבון אחרות, גם ובעיקר של הרשת המשדרת. כך שאין בשורה גדולה שהסדרה מביאה.

אז, לראות או לא לראות ?

הסדרה מיועדת לנשים בלבד. קשה לי לראות גברים רבים שישבו לצפות בה. כל הדמויות הראשיות הן נשים והגברים בעיקר על תקן של עוזרים. הרעיון של הסדרה משומש, אם כי במקרה של Chasing Life, אפריל עדיין נלחמת בכדי לשרוד. הרעיונות לתסריט מוכרים ומשומשים, התסריט "כבד" וזו בעיה עבור סדרה בעונת הקיץ והליהוק לא מרשים במיוחד. ולכן, רק אם את אישה, ויש לך חשק להכניס את הראש שלך מדי שבוע בקיץ החם לכ 42 דקות בכדי לצפות בדרמה מהסוג הנ"ל, את יכולה לצפות בסדרה. כל השאר יכולים לדלג עליה.

2 תגובות:

דניאל אמר/ה...

שאלה - יצא לי לקרוא שהפסקת לפרסם ספוילרים לסדרות, אז למה פרסמת ספוילרים לשקרניות קטנות ויפות? מה דעתך על הסדרה - שווה צפייה?

אנונימי אמר/ה...

האם יצא לך כבר לצפות בעונה השישית של המנטליסט? אם כן מה אתה חושב עליה ?