יום שני, 12 במאי 2014

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת FOX לעונת 2015-2014


קשה להאמין שיהיו קוראים וצופים, אשר יביטו על לוח המשדרים של רשת FOX לעונת 2015-2014 ולא יגיעו למסקנה הברורה הבאה: רשת FOX הבינה עד כמה היא בצרות בתום העונה הקודמת. בשל כך, ניתן גם להבחין בשינויים הגדולים שהרשת ביצעה.

השינוי הבולט ביותר של הרשת מגיע דווקא ביום ראשון. ערב זה, אשר בשנים האחרונות הוקדש כולו לסדרות אנימציה קיבל השנה ריענון כאשר הרשת שיבצה שתי קומדיות בערב זה. הראשונה היא העונה השנייה של Brooklyn Nine Nine והשנייה היא של העונה הראשונה של Mulany. ניתן גם לראות עד כמה ברשת FOX אוהבים את Brooklyn Nine Nine, משום שהיא העניקה לה את משבצת השידור הטובה ביותר ביותר שלה אחרי The Simpsons. לצערי, ברשת נגעו דווקא בערב שלא היה צריך לגעת. הערב היה מושלם כאשר הורכב כולו מסדרות אנימציה. למה לגעת במשהו שכבר עובד בצורה טובה ? רשת ABC עד היום מכה על חטא על השינויים התכופים שעשתה בשנים האחרונות בימי רביעי שלה. מדובר בסיכון גדול, שקשה לראות אותו משתלם.

מסקנה בולטת נוספת ממבט על הלוח של הרשת היא: ברשת ויתרו, לפחות בתחילת העונה, על ערב יום שישי בכל מה שקשור לסדרות בעלות תסריט. ערב זה מורכב משתי סדרות ריאלטי. ברשת ראו, ככל הנראה, שהערב הזה הפך עבורם לבית קברות לסדרות, למרות שדווקא Bones הצליחה לשרוד אותו בצורה יפה, ולכן ויתרו עליו לטובת מה שעבד להם עד כה בערב זה: סדרות הריאלטי. פעולה, שעושה רושם שרשתות הברודקאסט עושות כאשר הן מבינות שאין להן ברירה. חובבי הסדרות (או שונאי ריאלטי כמוני) ילינו על כך, אבל אולי בחצי השני של העונה ברשת ישנו את התמונה עבורם.

ערב יום שלישי אמור להיות ערב נוסף שאוהבי הסדרות לא יאהבו. ראשית, ברשת שינו אותו לחלוטין כאשר שילבו בו סדרת ריאלטי בשם Utopia במקום שתי קומדיות, אבל הבעיה היא, שככל הנראה שתי הקומדיות שיגיעו אחריה: New Girl ו"הפרויקט של מינדי" יגיעו לסיומן בתום העונה הבאה. סביר להניח ש New Girl חודשה רק בכדי לעבור את 88 הפרקים, אבל היה רצוי שבמידה וכבר העניקו להן אישור לעונה נוספת היה ראוי לדחוף אותם ליום שישי או שבת. מדובר בבזבוז גדול של הרשת עבור שעת השידור.

אין כמעט ספק שהערב החיובי היחיד של הרשת הינו ערב יום שני עם הסדרה שמצפים לה הכי הרבה: Gotham ועם הסדרה היחידה שהיוותה הצלחה עבור הרשת בעונה הקודמת, Sleepy Hollow. הבעיה היחידה שאפשר אולי לראות בערב זה היא שמדובר בערב עמוס מאד ותהיה לו תחרות גדולה מול שאר הרשתות. לרשת NBC יש את The Voice, לרשת CBS יהיה (כנראה) בתחילת העונה את The Big Bang Theory ולרשת ABC את "רוקדים עם כוכבים". היה ראוי להזיז את השיבוץ הנ"ל ליום שלישי, אבל לפי דעתי, ברשת לא רצו לזעזע את לוח המשדרים יותר מדי היות ו Sleepy Hollow כבר הצליחה ביום שני בעונתה הראשונה. גם במקרה הזה מדובר בסיכון גדול עבור הרשת, כאשר היא יכולה לאבד ערב שלם.

הגענו אל ערב יום חמישי. על פניו מדובר בערב סולידי היות ו Bones אמורה לספק נתונים סבירים אך בינוניים בעונה האחרונה שלה וברשת משתמשים באחת הסדרות הבודדות שיכולות להשיק סדרה נוספת עבורה, הפעם מדובר ב Gracepoint, הגרסה האמריקאית ל Broadchurch. נראה הגיוני, אבל לא ממש מלהיב, במיוחד כאשר מבינים עד כמה Broadchurch הייתה מעולה ולגרסה האמריקאית יהיה קשה להיכנס לנעליה. היה אולי ראוי לנסות אותה דווקא בחצי השני של העונה, כאשר האבק היה מתפזר מתחילת העונה.

ולבסוף, ערב יום רביעי. נמאס לראות כל כך הרבה שעות ריאלטי בלוח כל כך קצר (ברשת לא משדרים בשעה 10 סדרות), אבל ברשת החליטו שלא לחדול מהמנהג של תכנית ריאלטי בערב זה, בשנים האחרונות זו הייתה The X Factor ואילו בעונה הבאה זו Hell's Kitchen, אשר תחל את הערב. Red Band Society אמורה לסגור ערב בינוני מאד.

לסיכום, רשת FOX לקחה סיכונים רבים בלוח המשדרים שלה לעונה הבאה, אולם עושה רושם שהסיכונים שהם לקחו היו הלא נכונים (יום א), המעצבנים (יותר מדי ריאלטי) והגדולים עם הסדרה החשובה ביותר שלהם (יום ב), שאר הימים נראים בינוניים מדי. דווקא הסדרות שמחכות לחצי השני של העונה (Backstrom, Hieroglyph, Wayward Pines) נראות טוב יותר. אולי כדאי לחכות לחודש ינואר 2015 בכדי לקבל לוח נכון יותר.

הציון שלי ללוח של רשת FOX:
7.

אין תגובות: