יום רביעי, 14 במאי 2014

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת ABC לעונת 2015-2014




ההדים מלוח המשדרים החדש של רשת ABC נוגעים בעיקר לערב יום חמישי, כאשר מנהלי הרשת החליטו להזיז את Grey's Anatomy משעה 9 לשעה 8. למען האמת, אין בכך הפתעה גדולה. מדובר בסדרה, אשר שיאה (לפחות מבחינת נתוני הרייטינג ולטעמי לא רק בכך) הרחק הרחק מאחוריה, אך היא עדיין מנפקת נתונים סבירים עד בינוניים. כמו כן, לרשת יש בעיה במשבצת השידור הנ"ל מזה מספר שנים. אולם, מה השתנה דווקא בשנה הזאת, שגרם למנהלי הרשת לקבל את ההחלטה, שהיו, לטעמי, צריכים לקבל כבר לפני שנה ?

התשובה היא: ההחלטה של רשת CBS לשדר ערב פוטבול בתחילת העונה. ברשת רצו לבדל את עצמם ופונים לחלוטין אל הקהל הנשי בערב שכולו על טהרת שונדה ריימס, כאשר את הערב ישלימו Scandal ו How To Get Away With Murder. אני כבר מתחיל לראות את התגובות, "אבל לא מדובר בסדרות לנשים בלבד..." צר לי, אבל אתם טועים, עד כמה ש Scandal סדרה נחמדה ויותר, מדובר בסדרה שבעקרה פונה לקהל הנשי ולא רק בגלל השחקנית הראשית. מעניין יהיה לראות אם גם הסדרה החדשה של שונדה תהיה דומה. דבר אחד ניתן לומר על השיבוץ: מדובר בשיבוץ נבון, במיוחד היות, לפחות עד ש The Blacklist תעלה לחצי השני של העונה, מדובר בערב חלש יחסית בקרב שאר הרשתות.

רבים בוודאי הרימו גבה לגבי השיבוץ ביום שלישי, כאשר "ש.י.ל.ד." זזה לשעה תשע. הסיבה לכך ברורה: ברשת הבינו ש The Voice משודרת בשעה שמונה בשנה הבאה (בניגוד לחצי הראשון של העונה הקודמת בה היא שודרה בשעה תשע) והחליטו להימנע מהתחרות. מצד שני, לפתוח עם שתי קומדיות חדשות (Selfie ו Manhattan Love Story) נגדה ונגד NCIS של רשת CBS ? זהו צעד לא טוב, לפחות לפי דעתי. נקודה נוספת היא, שלא נראה שום קשר בין התכניות השונות. לא בין הקומדיות (שפונות בעיקר לקהל הנשי) ל"ש.י.ל.ד." (שפונה בעיקר לקהל הגברי) וגם ל Forever, אשר היה מתאים לה להיות מצוותת דווקא עם Resurrection, אך רשת ABC החליטה שלא לזעזע את ערב יום ראשון, אולי בגלל שהיא מרוצה מהנתונים שקצת מעל לבינוניים שלה בערב זה. לפי דעתי, זו מעין הרמת ידיים, אשר משדרת רצון ליציבות ופחות ניסיון לייצר ערב להיט. ברשת לקחו בנידון  "פרק" מהספר של רשת NBC. ימים יגידו אם ההחלטה נכונה.

בערב יום רביעי, ההחלטה להעביר את The Goldbergs לערב זה נראית נכונה ומתאימה לצידן של The Middle ו Modern family, אבל, כיצד קשורות שלש קומדיות על משפחות "לבנות" (וכן, 2 דרום אמריקאיים ב Modern Family זה לא מספיק בכדי לשנות את ההגדרה) מהמעמד הבינוני-נמוך לקומדיה על משפחה "שחורה" (Black-Ish) ? קשה להבין, במיוחד כאשר את הערב תסיים Nashville, שגם היא עוסקת בעיקר בדמויות "לבנות". Black-Ish נראית כמו נטע זר והחלטה לא נבונה, במקרה הטוב.

ערב יום שני הבינוני נשאר על כנו וכך גם ערב יום שישי, מלבד ההחלפה של The Neighbors שבוטלה ב Cristela. הסיבה לשיבוץ ? שתיהן מאותם אולפנים, אשר אחראים להפקה, וכן, שזהו הערב היחיד שיש לרשת סיטקום. אולי הפעם הרשת תצליח לצוות ל Last Man Standing קומדיה שתצליח לשרוד יותר מעונה אחת. במיוחד לאור העובדה שעל פי עונת הפיילוטים מדובר בקומדיה שנראתה כמוצלחת ביותר.

צריך גם לשים לב לעובדה, שלמרות שהעונה נתוני הרשת צנחו בחודשים ינואר-פברואר, כאשר ברשת העלו בין חצי העונות של Once Upon A Time, Grey's Anatomy, Scandal ו Revenge סדרות אחרות, ברשת לא מתייאשים מכך ויעשו זאת גם השנה, כאשר לטענתם מרבית מהסדרות שלהם יקבלו את "אותו טיפול" וכבר עתה נודע, שכאשר "ש.י.ל.ד." תצא לחופשת החצי שלה Agent Carter תחליף אותה.

מה הסיבה ש Agent Carter לא שובצה כבר בלוח המשדרים של עונת החורף, (קרי ספטמבר) למשל בערב יום שלישי, אשר היה כולל את "ש.י.ל.ד." ואת Agent Carter (אותו עולם), שיבוץ שעל פניו נראה הגיוני יותר ?

הסיבה לכך היא הכישלון של Once Upon A Time In Wonderland השנה. ברשת חשבו ששתי סדרות מאותו עולם באותו שבוע, במיוחד עולם הקומיקס, זה יותר מדי. ולכן, עד ש Agent Carter תוכיח שהיא יכולה לעמוד בפני עצמה, עדיף לרשת השיבוץ הנוכחי שלה בין שני חצאי העונות של "ש.י.ל.ד.", לפחות במקרה של כישלון היא לא תוכל לגרום נזק גדול מדי.

לסיכום, כמו רשת FOX, גם ברשת ABC הפנימו שיש להם בעיה ולכן שינו את לוח המשדרים שלהם. חלק מהשינויים נראים נכונים (חמישי ו The Goldbergs ברביעי), ואילו חלק מהשינויים נראים שגויים מלכתחילה (שלישי ו Black-Ish ביום רביעי). לפי דעתי, במידה וגם הלוח של השנה ייכשל (והסיכוי לכך לא קטן), מישהו במשרה גבוהה בהנהלת הרשת יצטרך לשלם על כך בכיסאו.

הציון שלי ללוח של רשת ABC:
7.5. (על פניו ללוח יש בעיית שיבוץ בימי שלישי ולסדרה אחת, Black-Ish, ביום רביעי בלבד)

אין תגובות: