יום רביעי, 27 במרץ 2013

6 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על.. טקס פרסי האוסקר.



לפני מספר שבועות, התרחש טקס פרסי האוסקר ה-85. אין ספק שפרס האוסקר הוא הפרס הנכסף ביותר בקולנוע ברחבי העולם, שכל אחד חולם לקבל.

קבלו 6 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על...טקס פרסי האוסקר.

1. הזוכה הצעירה ביותר בפרס עד כה היא טייטום אוניל, בת עשר כשקיבלה את הפרס המוזהב. דרך אגב, חייה האיישים של אוניל היו סוערים כאשר היא טוענת שאביה התעלל בה נפשית ופיזית ואף הוטרדה מינית מחבר של אביה (השניים מכחישים זאת). בשנת 2008, היא נעצרה על אחזקת סמים. המבוגר ביותר עד כה שזכה בפרס הנכסף הוא כריסטופר פלאמר, בן 82 בעת הזכייה. לפלאמר מוניטין רב מאחוריו כאשר לו שתי זכיות בפרס הטוני, שתי זכיות בפרס האמי וכאמור, זכיה באוסקר (ומועמדות נוספת לפרס זה).

2. מי שהועמד הכי הרבה פעמים לפרס האוסקר הוא וולט דיסני ז"ל (59 מועמדויות) והוא גם האיש שזכה הכי הרבה פעמים בפרס הנכסף (26)

3. פיטר או'טול הועמד 8 פעמים לפרס האוסקר ולא זכה מעולם. לאו'טול קריירה מצליחה כאשר מאחוריו סרטים כמו "הקיסר האחרון" (זוכה תשעה פרסי אוסקר), "לורנס איש הערב" (זוכה 7 פרסי אוסקר), "בקט" (זכה בפרס אוסקר אחד מתוך עשרה אליו הועמד), "אריה בחורף" (זכה בשלושה מתוך שבעה פרסי אוסקר אליו הועמד) ועוד. יש לציין כי או'טול זכה בשלושה פרסי גולובוס הזהב ופרס אמי אחד .

4. הסרט הארוך ביותר שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר הוא "חלף עם הרוח" כאשר הוא נמשך 234 דקות (קרוב לארבע שעות). סרט זה, אגב, הועמד ל-13 פרסי אוסקר ומתוכם זכה ב-8. יש לציין, כי בהתאמת מחירי כרטיסים לאינפלציה, מדובר בסרט עם ההכנסות הגבוהות ביותר בארה"ב בכל הזמנים.

5. בכל שנה, 300 לימוזינות מנוצלות בערב האוסקר.

6. בשנת 2008, גילם הית' לדג'ר המנוח את דמותו של הג'וקר המשוגע ב"האביר האפל". השערות גורסות כי לדג'ר נכנס לתפקיד ברצינות, כך שהוא עצמו השתגע. באותה השנה, נפטר לדג'ר ממנת יתר. את פרס האוסקר בו זכה על תפקיד הג'וקר, קיבלו במקומו אמו ואביו ואחותו. באותו הזמן, הצטלם לדג'ר לסרט "מופע הפלאים של דוקטור פרנסוס", וזה לא הספיק לסיים את הצילומים. לכן, הוסיפו המפיקים לדמותו את היכולת לשנות צורה וכך ג'וני דפ, ג'וד לאו וקולין פארל גילמו את דמותו גם כן. בסרט מככב גם כריסטופר פלאמר בתפקיד ד"ר פרנסוס.


הערה: מדובר בפינה של שקד, קורא נאמן של הבלוג.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה! היה מחכים :)

אנונימי אמר/ה...

מעניין. תודה על ההשקעה.

אנונימי אמר/ה...

תודה היה מעניין!
אשמח אם תוכל לעשות על צווארון לבן/ סוכן מחוק/מונק.

חג שמח:)