יום שני, 18 בפברואר 2013

בוודאי שמתם לב ש...



שתי סדרות של רשת USA עומדות לפני סוף הדרך שלהן. למרות שהסדרה Psych חודשה לעונה שמינית עוד לפני שהעונה השביעית עלתה לאוויר, הרי שכבר עתה ברור שמדובר בעונתה האחרונה היות והעונה השמינית אמורה למנות שמונה פרקים בלבד. כבר עתה מתקבלות ידיעות שהשחקנים החלו לחפש את עצמם בפרויקטים חדשים. מגי לוסון, לדוגמא, כבר קיבלה תפקיד נשי ראשי בפיילוט לקומדיה של רשת ABC. חבל, מדובר בסדרה נחמדה, גם אם מדובר בסדרה שנמצאת קצת מעבר לשיא. סדרה נוספת של הרשת שעומדת בפני סיום היא Necessary Roughness, אשר חודשה לעונה שלישית של עשרה פרקים, אולם על פי נתוני הרייטינג שלה, מדובר בפרקים האחרונים שלה. כולי תקווה שהפרויקטים הבאים של הרשת יהיו מספיק טובים להחליף אותם.

לנתונים המרשימים של הסדרה Scandal בערב יום חמישי האחרון. הסדרה הניבה בשבוע שעבר 2.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 8.02 מיליון צופים. הנתון המעניין הוא שהסדרה שימרה כמעט לחלוטין את ההובלה של Grey's Anatomy שהשיגה 2.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 8.57 מיליון צופים. צריך לזכור, שכאשר הסדרה החלה את העונה השנייה שלה היה ספק (גם לי) אם הסדרה תשרוד מעבר לעונה הנוכחית. מממוצע של 2.0 נק' מדד לקפוץ ל 2.7 בשבועות האחרונים הינו הישג יפה מאד. נכון, הרשת צריכה לדאוג מכך ש Grey's Anatomy מאבדת גובה, אבל הנתון הנ"ל יכול לעודד את הרשת שהשנה לא יצרה הצלחה אחת בקרב הסדרות החדשות שלה.

להידרדרות המתמשכת של הסדרה Glee. נכון, יום חמישי האחרון היווה את חג האהבה הלועזי (בניגוד לט"ו באב שלנו) וכמעט כל נתוני הסדרות, במיוחד בשעות שמונה עד עשר, איבדו גובה רציני. אבל הנתונים של הסדרה כבר מדאיגים מאד עבור הרשת. להשיג 1.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי לנפק רק 5.13 מיליון צופים, כאשר אמריקן איידול מובילה אליה עם 3.7 נק' מדד ו 12.59 מיליון צופים ? לפי דעתי מדובר בכישלון אחד גדול. בהפקת התוכנית לא יכלו לקוות להובלה טובה יותר, אולם עושה רושם שהקהל של הסדרה, שעזב אותה במהלך העונה הקודמת לא חוזר לצפות בה, למרות המהפך שהיא עברה העונה. בחצי הראשון של העונה חשבו שההובלה של The X Factor לא הייתה מספיקה, אולם מסתבר שמדובר בסדרה עצמה ולא בסדרה שמובילה אליה. ביום בהיר כבר רואים את הסוף...

עלילת המשנה המפגרת בפרק האחרון של הסדרה Glee. למי שלא צפה, בפרק של יום חמישי שעבר, בו הייתה אמורה להתקיים החתונה של מר שוסטר עם גב' פילסברי, יצרו עלילת משנה בין סנטאנה לקווין. לפתע פתאם, כרעם ביום בהיר, פתאם היה מתח מיני בין שתי הדמויות, מתח אשר מסתיים בסוף הפרק כששתיהן שוכבות ביחד. מה ? נגמרו העלילות ? אם רוצים, היו יכולים להוביל אל הסיפור, אבל להפתיע בצורה כזאת ? בהפקה ניסו להסביר זאת כהתנסות חד פעמית של קווין, אבל אם הם היו צריכים שקווין תציין זאת בקול, סימן שהתסריט היה כל כך עלוב, שנתוני הרייטינג של הסדרה ביום חמישי האחרון היו מוצדקים.

נתוני הרייטינג הסבירים של The Lying Game. צריך לציין זאת כבר בתחילה. הסדרה סיימה את עונתה הראשונה ב 5 במרץ 2012. ברשת לקחו את הזמן שלהם והחזירו את הסדרה, אשר בעונתה הראשונה נאבקה בנתוניה, רק כעבור 10 חודשים !!! כמו כן, הסדרה לא חזרה בחודשי הקיץ, בה נתוני הסדרות של רשת הכבלים ABC Family גבוהים יותר, אלא בחודשי החורף ועדיין הסדרה נעה בין 0.5 ל 0.6 נק' מדד ובמספר הצופים ל 1.2 ל 1.4 מיליון צופים, כאשר פרק הפתיחה של העונה השנייה הניב 1.55 מיליון צופים. כפי שאני רואה את הדברים, מדובר בנתונים בינוניים וגבוליים, אך עדיין מספיק טובים לקבל הודעת חידוש, במיוחד לאור העובדה שברשת הודיעו על ביטול הסדרה The Secret Life of the American Teenager ועל כך שעד עתה הם אישרו שני פיילוטים חדשים בלבד (The Forsters ו Twisted). עדיין, לא מומלץ לפתוח את בקבוקיי השמפניות, הנתונים לא מוצלחים עד כדי כך. מעניין יהיה לראות כיצד תחליט הרשת והאם היא תעניק לה הזדמנות נוספת. מעניין עוד יותר יהיה לראות , האם במידה ותחודש, מעריצי הסדרה יאלצו לחכות שוב כמעט שנה שלמה בכדי לחזור ולצפות בדמויות שהם כה אוהבים.

נתוני הרייטינג של הסדרות של רשת CBS בשעה עשר בלילה בינוניים בלבד. כבר בתחילת השנה הצביעו על נתוני הרייטינג של הסדרה The Mentalist, אשר נעים בין 1.6 ל 2.0 נק' מדד, כנתונים לא מספיק טובים, אך צריך לזכור שהסדרה משודרת ביום ראשון ועד עתה שודרה מול משחקי הפוטבול, אשר הניבו רייטינג גבוה. גם שאר הסדרות של הרשת באותה שעת שידור לא מנפקות נתוני רייטינג גבוהים במיוחד: Hawaii Five-0, עד חודש דצמבר גרדה את 2.0 נק' המדד, ואילו עתה, כאשר The Voice ו Revolution לא משודרות ביום שני, הסדרה בקושי מצליחה להגיע ל 2.3 נק' מדד. Vegas ביום שלישי לא עוברת את 2.0 נק' המדד ואם היא מצליחה להגיע ל 1.9 נק' מדד ברשת צוהלים. ביום רביעי האחרון CSI הגיעה ל 1.9 נק' מדד בלבד !!! למרות שבשבועות הקודמים הניבה 2.4 ו 2.7 נק' מדד ובדרך כלל היא נעה סביב 2.4-2.3 נק' מדד. ביום חמישי Elementary לא מצליחה להתרומם (מלבד הפרק שאחרי הסופרבול, שגם הוא הניב את הנמוכים ביותר בשנים האחרונות עבור משבצת השידור הנ"ל) ולא מצליחה לעבור את 2.4 נק' המדד. וביום שישי, Blue Bloods איבדה השנה גובה ולאחר שבשנה הקודמת הרייטינג של הסדרה נע בעיקר בין 1.8 ל 2.0 נק' מדד, השנה הנתונים נעים סביב 1.2 ל 1.5 נק'מדד. לפתע הנתונים של The Mentalist לא נראים כל כך גרועים, אולם גם במקרה שלה עדיין לא כדאי לפתוח את בקבוקיי השמפניות...

לכך שהשבוע יעלו 2 סדרות חדשות ועונות של 5 סדרות יגיעו לסיומן.
הסדרות החדשות שיעלו לאוויר הן: Cult של רשת ה CW, והעונה השלישית של Body Of Proof של רשת ABC והן ישודרו החל מה 19 בפברואר בימי שלישי.
הסדרות הבאות, שיסיימו את העונה:
יום שני: Utopia.
יום שלישי: Primeval: New World.
יום רביעי: Necessary Roughness, Black Gold.
יום חמישי: Suits.

3 תגובות:

שקד אמר/ה...

שיםלב לניסוח בפסקה האחרונה.. עונות של מספר סדרות יגיעו לסיומן 5 סדרות..

D1D1 אמר/ה...

תוקן

Unknown אמר/ה...

מה דעתך על teen wolf וthe vampire diaries ואיזו סדרה יותר טובה לדעתך?