יום רביעי, 27 בפברואר 2013

6 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על..."סיינפלד".



הקומדיה שכמעט ונשכחה במחסני רשת NBC, נחשבת בעיני רבים לאחת מהקומדיות הטובות בכל הזמנים ובעיני לטובה שבהן. הקומדיה תחגוג בשנה הבאה 25 שנה מאז ששודר הפרק הראשון שלה וזו עדיין משודרת בשידורים חוזרים בכל העולם ובין השאר, בישראל.

קבלו 6 אנקדוטות על הקומדיה המצחיקה בכל הזמנים.."סיינפלד".


1. אני מניח שכולם יודעים שדמותה של איליין לא הופיעה בפרק הפיילוט המקורי והוכנסה עקב דרישתם של ראשי NBC להכניס דמות נשית לעלילה. אך, האם ידעתם שלפני שג'וליה לואי-דרייפוס התקבלה לתפקיד, נבחנו אליו גם פטרישה היטון ("כולם אוהבים את ריימונד", "The Middle", זכתה בשני פרסי אמי והועמדה לשבעה בסה"כ); מייגן מולאלי ("וויל וגרייס", זכתה בשני פרסי אמי והועמדה לשבעה בסה"כ גם כן) וכן, רוזי אודונל (מנחת תכנית אירוח מצליחה, זכתה על כך ב-11 פרסי אמי והעודמה ל-15 בסה"כ)? ג'וליה לואי-דרייפוס, דרך אגב, זכתה ב-3 פרסי אמי מתוך 13(!) מועמדויות על משחקה (ומעומדות נוספת על הפקה). יש לציין שכל אחד מפרסי האמי שלה הוענק לה על תפקיד אחר- הראשון על משחקה ב"סיינפלד", השני על משחקה ב"כריסטין הישנה", והשלישי על משחקה ב "Veep".

2. דמותו של ניומן תוכננה להיות אפרו אמריקאי, לפי הרעיון המקורי של לארי דייויד, יוצר הסדרה.

3. הפרק האחרון של הסדרה זכה ל-76 מיליון צופים והוא מדורג במקום השלישי ברשימת פרקי הסיום הנצפים ביותר בתולדות הטלוויזיה האמריקאית, כאשר במקום הראשון "מ.א.ש" עם 105.94 מיליון צופים ובמקום השני חופשי על הבר עם 84.4 מיליון צופים. יש לציין ש"סיינפלד" הינה הסדרה הראשונה שבפרק הסיום שלה, דרשה מיליון דולר עבור דקת פרסום.

4. ג'רי סיינפלד הרוויח על הסדרה, כולל תמלוגים קרוב ל-600 מיליון דולר, והמספר רק עולה.

5. מדובר באחת מהסדרות הכי יהודיות שקיימות בתולדות הטלוויזיה, כאשר מלבד התכנים היהודיים הבולטים (ברית מילה, רבנים ועוד) שמופיעים בסדרה גם האנשים שמאחוריה הם יהודים. לארי דייוויד, ג'רי סיינפלד (הדמות והשחקן), ג'ייסון אלכסנדר (הדמות שאותה הוא משחק, ג'ורג' קוסטנזה, נחשבת בעיני רבים לחצי יהודית, שכן אסטל אמו, היא ככל הנראה יהודיה, למרות שלא צוין הדבר במפורש) הם יהודים לכל דבר. לג'וליה לואי-דרייפוס יש שורשים יהודיים ועל אף שמייקל ריצ'ארדס לא נולד להורים יהודים ולא התגייר מעולם, הוא מחשיב את עצמו ליהודי.

6. מייקל ריצ'רדס הנהדר שגילם את קרמר ניסה להבחן לשני תפקידים גדולים אחרים- אל באנדי ב"נשואים פלוס" המעולה (תפקיד בו זכה אד אוניל הנהדר ששיחק את אל באנדי במשך 11 עונות ב"נשואים פלוס", וכעת הוא משחק את ג'יי פריצ'ט ב"משפחה מודרנית") וכן עבור מונק ב"מונק" (תפקיד שגולם על ידי טוני שלהוב). דרך אגב, מייקל ריצ'רדס הסתבך באמצע העשור הקודם בפרשת גזענות, לאחר שקילל שני שחורים שהפריעו למופע הסטנד-אפ שלו ובמופע אחר העיר הערות בעלות גוון אנטישמי. ריצ'ארד פרש מעולם הסטנד-אפ בעקבות פרשה זו, אך שנה לאחר מכן, חזר בו ואף תרם את קולו לסרטו של ג'רי סיינפלד, והופיע במופע האיחוד המדובר של הסדרה.

הערה: אשמח אם תמליצו על "יעדים", עליהם אוכל לעשות פינה. צעד זה יעזור לי מאוד בהכנתה.

הערה 2: מדובר בפינה של שקד, קורא נאמן של הבלוג.

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

שקד, אולי תעשה על על סת' מקפרלן, אחרי טקס האוסקר שהנחה.
יהיה מעניין ללמוד עליו דברים מעניינים...
תודה

Unknown אמר/ה...

שקד הודה לך אם תעשה פינה על הסופרנוס

רועי אמר/ה...

אשמח אם.תעשה פינה על האוסקר ועל הבמאי אלן פארקר(החומה,אקספרס של חצות)

ולדי 1 די 1 השבוע 3 שאלות:
מה דעתך על הסרט החומה?
האם לדעתך.ביטול הסדרה 90210 מוצדק?
והאם לדעתך הסדרה תחזור בעתיד בכל צורה אפשרית כמו:
סרט קולנוע
באמצעות נטפליקס
או באמצעות רשת (ברודכאסט או כבלים) אחרת
ואולי בכלל בסדרה חדשה
רועי
קורא נלהב של הבלוג

Unknown אמר/ה...

יכול להיות מעניין אם תעשה פינה על The walking dead, כרגע זו הסדרה הכי מצליחה באמריקה.