יום ראשון, 23 באוקטובר 2011

ביקורת: Unforgettable, עונה ראשונה, פרקים 5-1: היינו בסרט הזה.



אחת מההחלטות שרשת CBS קיבלה בחודש מאי הייתה להזיז את הסדרה The Good Wife ליום ראשון ובמשבצת שלה ביום שלישי בשעה עשר בערב היא הנחיתה סדרה חדשה בשם Unforgettable. לכאורה, הרשת לא לקחה סיכון היות ונתוני הרייטינג של The Good Wife לא היו טובים, בפועל ? המצב לא הרבה יותר טוב. The Good Wife הגיעה בתום העונה השנייה שלה לנתונים של 2.0 נק' מדד בממוצע ואילו Unforgettable, בפרק הרביעי שלה, התייצבה על 2.5 נק' מדד, כאשר שבוע קודם לכן היא רשמה נתונים של 2.3 נק' מדד.

הסדרה, למי שלא יצא לצפות בה, מספרת את סיפורה של קארי וולס, אשר יש לה יכולת שלמעטים יש. מוחה הוא כמו מחשב, ברגע שהיא ראתה משהו היא סופגת אותו ולא שוכחת וכמו כן, היא יכולה לגשת ולבחון אותו בכל רגע נתון (זוכרים שב"האוס" שידרו פרק על התופעה ?). בעברה קארי הייתה שוטרת, אולם לאחר שלא יכלה לשאת את המראות היא התפטרה ועברה לניו יורק, וכאשר השותף והמאהב שלה לשעבר, אל ברנס, מוצא אותה בעקבות חקירת רצח הוא מחזיר אותה אל המשטרה שתעבוד עם הצוות שלו, כאשר הם לא מודעים למה שהיא יכולה לעשות. לאל בנתיים יש חברה וניכר שלקארי עדיין יש רגשות כלפיו. קארי גם סוחבת זיכרון ילדות עצוב כאשר היא ואחותה הסתובבו ביער ולפתע אחותה נעלמה ומאוחר יותר נמצאה מתה. דווקא את הרגעים הללו קארי זוכרת במעומעם ולמרבה הפליאה, דווקא לאחר שהיא חוזרת לעבוד היא מתחילה להחזיר לעצמה חלק מהזיכרונות של אותו יום ולכן היא ממשיכה לעבוד לצד אל וצוותו.

אחרי שמוציאים את הסיפור של התופעה שיש לקארי, הרי שמדובר בסדרה בלשית-משטרתית רגילה כפי שראינו בסדרות אחרות כגון Castle. הבעיה ? ביגוד לסדרות אחרות של רשת CBS, הרי שהפעם לא מדובר בסדרה מהוקצעת. המוצר הסופי שמתקבל כאשר צופים בסדרה הוא של סדרה כבדה מאד, כמות ההומור בה, בניגוד ל Castle למשל, נמוכה מאד ולכן אין קטעים שיכולים להרגיע, מצד שני לא מדובר גם בסדרת אקשן כך שהצופה לא ממש מרותק למסך היות וקצב האירועים בה הוא איטי ולעיתים קיימת תחושה שהסדרה כבדה ולעיתים מעיקה.

אז מה בכל זאת טוב בה ?

הליהוק של התפקיד הראשי. פופי מונטגומרי, אותה ניתן היה לראות בסדרה Without A Trace בתור סמנתה ספייד, מגלמת את קארי וולס. כאשר ההבדל בין הסדרות הוא שהפעם היא צבעה את שערה מבלונד-חום לשער אדמוני. מדובר בשחקנית מוכשרת מאד בת 36 ונאה מאד לעניים. ואולי אפילו למעלה מכך, פופי עושה עבודה טובה אבל היא צריכה לסחוב על גבה את כל הסדרה, וכפי שציינתי, מדובר בסדרה כבדה. לטעמי, זה לא מספיק.

שמות מוכרים נוספים שניתן לציין הם דילן וולש ("ניפ טאק"), מייקל גאסטון ("המנטליסט", "רוביקון") וקווין רנקין ("טראומה", "מוצדק", "אהבה גדולה").

מבחינת העלילה, הסיפורים הם לא משהו שלא ראינו קודם לכן. עד כה ראינו פרקים שעסקו בשוטרים מושחתים, רצח שמקורו בעבר ועוד... לא נושאים שעוד לא ראינו בסדרות דומות קודם לכן.

לסיכום, רשת CBS, הרשת השמרנית בארה"ב נפלה לבעיה הגדולה ביותר שלה: היא לא מתחדשת ופחות או יותר עובדת לפי נוסחה מוכתבת מראש לגבי הסדרות שלה, וכל סדרה מעט שונה או שלא עוברת את הסינונים (ראו את Ringer מעונת הפיילוטים האחרונה), או לא מצליחה להתרומם (ראו כדוגמא את The Good Wife), במקרה הזה הנוסחה לא עובדת בצורה טובה משום שאולי היה מקום להפוך את הסדרה לקלילה יותר או אפלה לחלוטין. בפועל, קיבלנו מוצר ביניים.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לראות, לא מדובר בסדרה גדולה אבל גם לא בסדרה גרועה, אבל לא יקרה כלום אם ידלגו עליה. מי שאוהב את סגנון הסדרות הללו אולי יאהב אותן יותר.

Share on Facebook

אין תגובות: