יום ראשון, 30 באוקטובר 2011

לוח ההערכות לגבי חידוש סדרות אמריקאיות לעונת החורף 2013-2012.

כן חברים, לאחר כחודש וחצי אל תוך עונת השידורים החדשה (2012-2011) בארה"ב, הגיע הזמן לבחון את מצב הלוח החדש של הרשתות הגדולות בארה"ב. כבר בנתוני הרייטינג יומיים ניתן לראות שמרבית מהסדרות התייצבו מבחינת הרייטינג ולכן בשלב הזה בחינת הנתונים תהווה אינדיקציה טובה. חפשו את הסדרות האהובות עליכם ברשימה וגלו היכן הן עומדות בשאלת חידושן לעונה נוספת.

מי שקרא את גליון ההערכות שלי בשנים האחרונות מודע לכך, שאני עורך אותן לפי נתוני הרייטינג שלהן, הודעות רשמיות של הרשתות וידיעות וניתוחים של כתבי תרבות אמריקאיים.

הבה נצא לדרך.



Gossip Girl – מבחינת נתוני הרייטינג הסדרה נמצאת במצב הגרוע ביותר מכל סדרות הרשת. אין ספק שהסדרה בנפילה, השאלה היא עד כמה כואבת היא והאם הנתונים מספיק טובים להעניק לה עונה נוספת. התשובה היא : גם היתרון שלה משנים קודמות, של היותה בין הסדרות המצליחות ביותר בקהל היעד שלה (נשים בגילאי 34-18) כבר לא עובד, היא ממוקמת במקום הרביעי מבין הסדרות של הרשת בקטגוריה הזאת. הסיכוי לחידוש: 45%.

Nikita – מי שחושב שהנתונים הבינוניים של הסדרה מפתיעים, שיחזור לקרוא את ההערכה שהענקתי לסדרה לפני תחילת העונה. הסדרה לא גיבשה לעצמה קהל מספיק גדול בכדי להחזיק מעמד בתור סדרה שמתחילה ערב שידורים ביום שישי. נכון לעכשיו, הסדרה נמצאת על הגבול שבין סיכוי לחידוש לביטול. רק השבועות הבאים יעניקו אינדיקציה טובה יותר. הסיכוי לחידוש: 50%.

Supernatural – נמצאת בדימדומיה ואין לה גם את סמולוויל בכדי להוביל אליה ולכן היא עם נתונים מעט מעל לבינוניים. עדיין לא נמצאת בסכנת ביטול. לפי דעתי, במידה ונתוני הרייטינג ישארו כמו שהם כרגע, הכל יהיה תלוי בהסדר הכספי עם ההפקה. הסיכוי לחידוש: 65%.

90210 – נתוניה טובים משל Gossip Girl, והיא גם ממוקמת מעליה בקהל היעד של הרשת (נשים בגילאי 34-18), היא במקום השלישי. נכון לעכשיו, לא קיימת בעיה רצינית, אבל גם הסדרה הזאת לא מהווה הצלחה ומכאן הדרך לנפילה קטנה מאד. הסיכוי לחידוש: 70%.

Hart Of Dixie – נכון לעכשיו, הסדרה יציבה בנתוני הרייטינג שלה עם נתונים מעט מעל לבינוניים. הבעיה תגיע לקראת חודש מרץ, כאשר בארה"ב יעברו לשעון קיץ. הסיכוי לחידוש: 75%.

Ringer – לסדרה יש כמה נק' אופטימיות לרשותה. הראשונה, שחקנית על בדמותה של שרה מישל גלר, רייטינג טוב, אם כי לא מעולה, והחשוב מכל: הרשת אוהבת אותה, מאד. אפשר לראות זאת בכך שהיא משדרת שידורים חוזרים שלה ביום רביעי, ושבשבוע שעבר היא שידרה ערב של שידורים חוזרים שלה. הסיכוי לחידוש: 80%.

The Secret Circle – נכון לעכשיו, נתוניה מספיק טובים להעניק לה עונה נוספת ללא בעיות. למען האמת, מלבד "יומני הערפד" היא בעלת הנתונים הטובים ביותר של הרשת. הסיכוי לחידוש: 85%.

The Vampire Diaries – אין מה להגיד, הסדרה בעלת הנתונים ביותר של הרשת בכל הקטגוריות. תחזור בוודאות. הסיכוי לחידוש: 100%.



Harry's Law – הסדרה עם נתונים גרועים ואין ספק שהיא תבוטל. מצד שני, מדובר ברשת NBC, אז נשאיר טיפת תקווה. הסיכוי לחידוש: 15%.

Prime Suspect – הסדרה גמורה. לא תקבל עונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 20%.

Community – הקומדיה שומרת בצורה מופלאה על הקהל שלה, אבל עדיין מדובר בנתונים בינוניים במקרה הטוב. אהובה יותר על המבקרים מאשר על הקהל בארה"ב. הסיכוי לחידוש: 60%.

Whitney – התחילה בצורה מעולה, אבל מאבדת גובה. צריך לבדוק מתי הנפילה שלה תעצר. נכון לעכשיו, הנתונים שלה מספיק טובים לקבל עונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 75%.

Parenthood – למרבה ההפתעה, מדובר בדרמה עם נתונים יציבים מאד עבור הרשת המסכנה. אני לא רואה סיבה לכך שהעניקו לה רק 19 פרקים העונה (13 + הזמנה ל 6 תסריטים נוספים). מבחינת נתונים, אין לה בעיה, אולי לרשת יש שיקולים אחרים, אבל נכון לעכשיו הנתונים שלה מספיק טובים לחזור לעונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 75%.

Up All Night – התחילה בצורה טובה מאד, ובשבועות האחרונים התייצבה על נתונים בינוניים. מבחינת קומדיות, לה הרשת מעניקה יד רחבה יותר, היא עם נתונים גבוהים. הסיכוי לחידוש: 80%.

Parks & Recreation – נתונים טובים יחסית לקומדיה של רשת NBC, קשה לראות את הרשת מבטלת אותה. הסיכוי לחידוש: 85%.

Law & Order: SVU – הדרמה עם הנתונים הגבוהים ביותר עבור הרשת. תקבל עונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 85%.

The Office – הסדרה עם הנתונים הטובים ביותר, גם לאחר עזיבת סטיב קארל. הסיכוי לחידוש: 100%.

סדרות שבוטלו:
צ'אק – עונה אחרונה.
The Playboy Club.
Free Agents.


הערה: Grimm לא נכנסת ללוח משום שהיא שידרה רק פרק אחד עד עתה וקשה להתרשם לפי פרק אחד, למרות שהנתונים היו מעולים לפרק הזה.



Fringe – ממש, אבל ממש, על הגבול, אבל מהכיוון הלא נכון. היא צריכה עדיין להתרומם מעט בכדי לקבל עונה נוספת. במידה ותחודש תהיה כבר יקרה יותר בשל הוותק שלה. הסיכוי לחידוש: 45%.

Terra Nova – מבחינת נתונים, הסדרה נמצאת עם נתונים קרובים להיות טובים, אבל היא עדיין מאכזבת מאד במיוחד בהשוואה להשקעה הגדולה. לא פלא, שברשת עדיין לא הוציאו הודעה רשמית לגבי הענקת עונה נוספת. השאלה תהיה כדאיות כלכלית. הסיכוי לחידוש: 70%.

Raising Hope – למרות ירידה בעונה שעברה, מתברר שכוחה עדיין במותניה, אולי בשל העובדה שהיא משודרת אחרי Glee ו New Girl. נכון לעכשיו, לא אמורה להיות בעיה בקבלת עונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 80%.

House – למרות שרבים מתייחסים אל העונה הנוכחית של הסדרה כאחרונה שלה, הרשת לא הוציאה על כך הודעה רשמית. במידה והרשת תחליט בכל זאת להעניק לה עונה נוספת זה יעלה לה ביוקר לאור הוותק שלה ולאור המשא ומתן שצפוי לה מול השחקנים ובמיוחד מול יו לאורי, השחקן הראשי, שהחוזה שלו מסתיים בתום העונה. אם לשפוט רק לפי נתוני הרייטינג, הסיכוי לחידוש: 80%.

New Girl – הלהיט הגדול של הרשת בעונה הנוכחית. הסיכוי לחידוש: 100%.

Glee – יש למישהו ספק שהיא לא תחזור ? הסיכוי לחידוש: 100%.

סדרות שחודשו:
American Dad.
The Cleveland Show.
The Simpsons.
Family Guy.




Body Of Proof – אני לא יודע כיצד הסדרה קיבלה עונה שנייה, אולי בעצם הסיבה לכך היא שברשת לא רצו לבטל את כל הדרמות שהעלו בעונה הקודמת ולכן השאירו דרמה אחת לניסיון שני. זה לא עזר לה. הסדרה לא תחזור לעונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 20%.

Pan Am – נכון לעכשיו, לא תחזור לעונה נוספת. בהפקה טוענים, שברשת מעוניינים לשמוע את התוכניות שלהם לפרקים 22-14, אבל גם אם הסדרה תקבל את הזמנת תשעת הפרקים הנוספים שלה לעונתה הראשונה, עם נתונים כמו שהיא מציגה בשבועות האחרונים אין סיכוי שתקבל עונה נוספת. הסיכוי לחיודש: 25%.

Man Up – קשה לי לראות את הרשת מעניקה לה עונה נוספת עם הנתונים שלה בפרקי הפתיחה שלה, אך עדיין לא נפלה לתהום, היות והסדרה שידרה רק שני פרקים נצטרך להמתין לנתוני הפרקים הבאים בכדי לקבל תמונה טובה יותר. הסיכוי לחידוש: 30%.

Private Practice – נמצאת בירידה והשאלה היא היכן היא תיעצר. נמצאת בדרך הבטוחה לביטול, אך עדיין לא ממש שם. כדאי להתחיל להתרגל לכך שתבוטל, גם אם זה לא יקרה העונה, אלא בעונה הבאה. הסיכוי לחידוש: 60%.

Castle – למרות שהנתונים שלה נעים בין טובים לבינוניים, הסדרה עדיין עם נתונים מספיק טובים לקבל עונה נוספת. בכל זאת, צריך לשים לב שהסדרה השנה מאבדת גובה בשבועות האחרונים. בהפקה צריכים להיות עם יד על הדופק. הסיכוי לחידוש: 70%.

Revenge – לאחר משחק של עליות וירידות, הסדרה התייצבה. במידה ותיפול שוב, הסדרה תהיה בבעיה. נכון לעכשיו, לסדרה מספיק כוח בשביל לקבל עונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 70%.

The Middle – בערב הכי מוצלח של הרשת, יום רביעי, הקומדיה בעלת הנתונים הכי פחות טובים, אבל עדיין נתונים טובים. למרות שאני לא מבין מדוע, נראה שהסדרה תחזור לעונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 75%.

Suburgatory – נתונים טובים מאד ומפתיעים לסדרה, לא אמורה להתקל בבעיות עם נתונים כאלה. הסיכוי לחידוש: 85%.

Last Man Standing – הצלחה גדולה עבור הרשת. בכל זאת, צריך להתייחס לכך בחשדנות היות ומדובר במספר פרקים קטן יחסית. הסיכוי לחידוש: 85%.

Grey's Anatomy – עדיין עם נתונים מעולים, אך צריך לשים לב לירידה בנתוניה לעומת העונה שעברה. צריך גם לראות מי יחזור אלינו בעונה הבאה לאור העובדה שלמרבית הקאסט הראשי נגמר בסוף העונה החוזה. הסיכוי לחידוש: 100%.

Happy Endings – קיבלה הזדמנות שנייה ומנצלת אותה בכל הכוח. תשוב לעונה שלישית. הסיכוי לחידוש: 100%.

Once Upon A Time – פרק הפתיחה היה הצלחה מסחררת, אך עדיין מוקדם מאד בשביל לקבוע את עתידה. נכון לפרק הפתיחה בלבד, הסיכוי לחידוש: 100%.

Modern Family – הסדרה עם הנתונים הכי טובים של הרשת. הסיכוי לחידוש: 100%.

סדרות שבוטלו:
Charlie's Angels.
Desperate Housewives - עונה אחרונה.




A Gifted Man - נתונים גרועים. לא קיבלה אפילו הזמנה לפרקים נוספים מעבר ל 13 שכבר הוזמנו עבורה. הסיכוי לחידוש: 0%.

The Good Wife - הסדרה רושמת את אותם הנתונים שהציגה בתום העונה שעברה. בעונה שעברה היא קיבלה ברגע האחרון חבל הצלה כשהיא זזה ליום ראשון, מעניין יהיה לראות את הנתונים בתקופת שעון הקיץ. הסיכוי לחידוש: 45%.

Unforgettable – הסדרה מאכזבת, אך ככל הנראה קיבלה הזמנה לעונה מלאה היות ואין לרשת סדרה טובה יותר שתחליף אותה. עם נתונים כמו שהיא מגלה בשבועות האחרונים קשה לי לראות אותה מקבלת עונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 45%.

CSI: Miami – נתונים בינוניים. ההחלטה יכולה ליפול לשני הצדדים. הסיכוי לחידוש: 50%.

Person Of Interest – קיבלה הזמנה לעונה מלאה, אבל הנתונים שלה גבוליים מאד. לפי דעתי, ההחלטה לגביה תתקבל רק לקראת תום העונה. הסיכוי לחידוש: 55%.

CSI:NY – חלק ממותג וכנראה בשל כך תקבל גם עונה נוספת היות וגם היא נעה בין נתונים בינוניים לטובים. הסיכויים לחידוש: 70%.

Blue Bloods – נתוניה נעים בין בינוניים לטובים. נכון לעכשיו, ולאור העובדה ש A Gifted Man ככל הנראה בדרך לביטול, ברשת לא יבטלו 2 סדרות ביום שישי בערב, במיוחד לא סדרה עם נתונים כמו שלה, שלא מתקרבים להיות גרועים. הסיכי לחידוש: 70%.

The Mentalist – איבדה השנה גובה, אבל עדיין קשה לראות את הרשת מבטלת אותה. עדיין מדובר באחת מהסדרות האהובות על הרשת, ודי נחשבת כהימור בטוח. בשל הירידה בנתוניה אני מוריד מעט את האחוזים. הסיכוי לחידוש: 75%.

Hawaii Five-0 – יש פרשנים שחושבים שיש לה בעיה, אך לפי דעתי, היא עדיין לא נמצאת בסכנה, למרות שנתוניה נמוכים בצורה יחסית לנתוני הרשת, בשבועות האחרונים התייצבה וחזרה לעצמה. הסיכוי לחידוש: 80%.

CSI - נראה שהסדרה בדרך לחקות את הסדרה "חוק וסדר" שהגיעה ל 20 שנות שידור, מאחר ונתוניה עדיין מספיק גבוהים לקבל עונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 85%.

Mike & Molly – הסדרה איבדה השנה קהל בהשוואה לשנה שעברה, אבל עדיין הנתונים מספיק טובים לקבל עונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 100%.

Rules of Engagement – התחילה בצורה פנטסטית את העונה, אך עדיין מדובר בשני פרקים בלבד, נחכה לנתונים הפרקים הבאים. הסיכוי לחידוש: 100%.

Criminal Minds – נתוניה ממשיכים להיות גבוהים, גם העונה. לא צפויים תקלות בדרך לחידוש: 100%.

NCIS: Los Angeles – תשאר עוד שנים רבות לפי הנתונים שלה. הסיכוי לחידוש: 100%.

NCIS - השחקנים חתומים לעונה נוספת והרייטינג בשמיים. תחזור בוודאות. הסיכוי לחידוש: 100%.

Two Broke Girls – הצלחה גדולה בעונת השידורים הנוכחית. אין לה בעיות לקבל עונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 100%.

Two And A Half Men – למרות הירידות בשבועות האחרונים מאז פרק הפתיחה של העונה הסדרה עדיין עם נתונים מעולים. הסיכוי לחידוש: 100%.


סדרות שבוטלו:
How To Be A Gentleman.

סדרות שחודשו:
The Big Bang Theory.
How I Met Your Mother.



זהו, עד כאן לוח ההערכות הראשון שלי לגבי חידושן של הסדרות האמריקאיות בחמשת רשתות השידור האמריקאיות הגדולות לעונת 2013-2012. הלוח הבא יפורסם בחודש דצמבר, לאחר שהרשתות יצאו לחופשת חג המולד שלהן.

Share on Facebook

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בטוח עקרות בית נואשות לא חוזרת לעונה נוספת?

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה D1D

המפץ הגדול חודשה עד עונה 7 אם אני לא טועה נכון?
ומה עם HIMYM? לכמה עונות היא חודשה?
כמה נראה לך שהיא עוד תמשיך?

אנונימי אמר/ה...

HIMYM בקצב הזה תמשיך עד שלאף אחד כבר לא יהיה איכפת איך הוא באמת פגש באימא.. ;)

ניר אמר/ה...

לזה מעליי - נדמה לי ש"How I Met Your Mother" חודשה בשנה שעברה לשתי עונות, עד העונה השמינית.

ככל הנראה העונה השמינית תהיה האחרונה. היוצרים כבר דיברו על כך (הם כמובן אמרו שאם יינתן להם חבל, הם ימשיכו), אבל ג'ייסון סגל, אחד השחקנים הראשיים יעזוב - ועם זה עדיף כבר לגמור עם הסדרה. כאן זה לא "חברים". סביר להניח שלא נגיע לעשור.

לגבי יתר הלוח שהובא כאן - כמו תמיד, הבלוג הכי מקצועי ברשת.
אני חייב לציין שהתאהבתי ב-Suburgatory. לא בגלל שמדובר בסדרה יוצאת דופן. אלא דווקא בגלל שהסדרה נורא פשוטה. חוץ מזה, הכימיה בין הנערה לאבא מדהים, ובכלל - הנערה מאוד חמודה. שחקנית מצויינת.