יום שני, 29 בנובמבר 2010

כמעט מלאכים – עונה רביעית, פרקים 56-1: 3 נקודות חיוביות ו 3 נקודות שליליות.


הטלנובלה חזרה לעונה רביעית, למרות שבמקור הייתה אמורה לשדר רק מיני סדרה, אשר הייתה אמורה לסגור את קצוות העלילה, אולם בשל הצלחת הסדרה החליטו להפיק עונה נוספת. אז מה נשתנה בעונה הרביעית מכל העונות ?
בעונה הנוכחית יש כבר דמות רשעה חדשה. אם בשלוש העונות הראשונות הדמות הרשעה המרכזית (גם אם לעיתים מאחורי הקלעים) הייתה חואן קרוס, הרי שבעונה הרביעית הדמות הרשעה היא לוס (או שמא היא קרבן בעצמה ?), אשר הייתה בעונה השלישית יו"ר קבינט השרים ואילו בעונה הרביעית היא המנהלת של "נה" (לשעבר מנדלי), המקום בו ערכו לאנשים, כולל לחלק מהכוכבים הראשיים (מר, חסמין, נצ'ו, ז'קה, תאו ורמה), שטיפת מוח והם לא זוכרים את עברם, אלא עד כמה הם אוהבים את לוס והמקום החדש. שאר החבורה חיה ביער ומנסה לברר כיצד ניתן להחזיר אליהם את חבריהם ולהתאחד, בעוד שלוס מנסה להמשיך ולצוד אותם.
בואו נתחיל עם מספר נקודות חיוביות. ראשית, אין ספק שהקסם עדיין קיים, במיוחד עבור חובבי הסדרה, כאשר הכוכבים נעים על המסך. הצופים הנ"ל בוודאי אוהבים לראות את הכוכבים שלהם חוזרים לעונה נוספת, ולהם זה לא ממש משנה כיצד זה קורה, העיקר לקבל עוד מנה של 100 פרקים ויותר של הסדרה האהובה עליהם.
כמו כן, איכות הכתיבה נשארה טובה, גם בעונה הרביעית. עובדה שמוכיחה לתסריטאים הישראליים, שניתן לכתוב טלנובלות עם מספר פרקים רב ועדיין לשמור על איכות. איכות זו מתבטאת במספר אופנים, ההומור הרב שניתן למצוא בסדרה למרות שהעונה היא קודרת יותר. ביטוי נוסף לכך היא העובדה שניתן לראות כיצד רעיונות שקרמו עור וגידים בעונות קודמות מוצאים לפועל בעונה הנוכחית, כמו ההתרחקות של מר וטיאגו, שאולי בשלב מסוים תביא להתקרבות בינו לבין חסמין, שבמציאות קודמת חלקו ביחד תינוק, או העובדה שבתום העונה השלישית זכינו לשמוע את בתה של היו"ר כשהיא מתקשרת ומדברת עם טיאגו ובעונה הנוכחית זכינו לראות את מלוא הסיפור.
ולבסוף, ההפקה מהוקצעת מההתחלה ועד הסוף. החל מהתפאורה, דרך התסריט וכלה בשחקנים, כולל התוספות החדשות (במיוחד בכל הנוגע לשלוש הנשים הצעירות והיפות החדשות בתפקידים של נינה ואליי, הבנות של לוס ופלומה, נערה מחוץ לחומה שז'קה מתעניין בה).
אבל יש לי מספר בעיות עם הסדרה בעונה הזאת. הראשונה היא, אם בעונה השלישית נאלצנו להתמודד עם היעדרות דמותו של ניקו, אבל עדיין אמיליה אטיאס נשארה כפאס, הבת של סיילו וניקו, הרי שבעונה הרביעית גם דמותם של פאס וקמילו, אשר ניתן היה להתייחס אליהם כמבוגרים האחראים, נעלמו ונשארנו רק עם דמותה של הופ כמבוגרת האחראית. אמיליה חסרה מאד. לאחר שלש עונות בהן כיכבה בסדרה, הרי שלפתע לא לראות אותה מקבלים את התחושה שהסדרה איבדה את "האמא" שלה.
נקודה בעייתית נוספת היא השחיקה ועייפות החומר. מכיוון שמדובר בעונה רביעית של הסדרה, הרי שניתן להצביע על כך שהסדרה שידרה יותר מ 400 פרקים עד כה !!! ועד כמה שינסו, קשה מאד "להמציא את הגלגל" בכל פעם מחדש. ולכן שוב אנו רואים סיפורים שסופרו כמו חזרה של משולשים ואף מרובעים רומנטיים שראינו בעבר כמו טיאגו-מר-סיימון, או חסמין-תאו-מלודי- טצ'ו. ואם בפעם הראשונה זה היה מרענן, הרי שבפעמים הבאות זה כבר מחזור, ואני לא אוהב מחזור.
ולבסוף, ההתבגרות של הדמויות. נכון, החבורה הצעירה נמצאת בעיקר לבדה ואין כמעט דמויות משגיחות כמו ניקו, סיילו או פאס וקמילו. אבל בעונה הרביעית ביגרו את הדמויות כמעט בעשר שנים, במיוחד את הדמויות של טיאגו, טצ'ו, רמה ומלודי. אני מסכים שלאור הסיפור המרכזי של העונה היה צריך לגרום להם להתבגר, אולם צופי הסדרה שבוודאי זוכרים את סוף העונה השלישית, זוכרים חבורה של נערים ואילו בעונה הרביעית מדובר כבר בדמויות מבוגרות מאד.
לסיכום, חובבי הסדרה לא יחמיצו את העונה הרביעית, אבל מה לעשות שההתרגשות הראשונית, ההתרגשות שיש לכל אחד בכל פעם שהוא אוחז משהו חדש בידיו, או צופה בסדרה שהוא אוהב בתחילתה, ההתרגשות הזאת דעכה ועתה המעריצים צופים בה בעיקר מתוך הרגל. לפי דעתי, צופים חדשים, כפי שקרה לי כאשר הצטרפתי באמצע העונה השנייה, לא יצטרפו אליה וירחיבו את מעגל המעריצים שלה.
המעריצים שכן יחזו בעונה הרביעית יגלו סיפור מסגרת מעניין, תסריט טוב ואיכותי מלווה בהומור, שגם יסגור להם חורים בעלילה במהלך העונה. וכן בצוות השחקנים שחוזר להנפיק להם מדי ערב את המנה שהם כה מצפים לה.
אולם המעריצים גם יגלו שחסרונם של הדמויות של קמילו ובמיוחד הדמויות בגילומה של אמיליה אטיאס (סיילו ופאס) חסרות. הם יבינו שחלק מהסיפורים, במיוחד בכל מה שקשור לסיפורים הבין אישיים, מעט ממוחזרים ושמרגישים מעט את השחיקה.ולבסוף, שהדמויות אחריהן עקבו במהלך שלש העונות הראשונות של הסדרה התבגרו להם בעונה הרביעית כמעט בעשר שנים (אם כי לא בצורה פיזית אלא מבחינת האופי), ולא בטוח שכולם יאהבו את זה, משום שקהל היעד של הסדרה הוא בעיקר בני נוער בגילאי 18-12.
אז, לראות או לא ?
מעריצי הסדרה לא יפספסו. שאר הצופים יעברו לסדרה אחרת. ותאמינו לי, אני מבין את שני הצדדים !!!

Share on Facebook

תגובה 1:

מאיה אמר/ה...

אני עדיין מתה על הסדרה הזאת !
ונכון שבאמת הסיפור של סימון מר וטיאגו ממוחזר אבל הסיפור של תאו חס וטצ'ו לא
מבחינתי זאת אחת הסדרות היותר יפות (ואף סדרה ישראלית לא מגיעה לרמה שלה )ואמיליה באמת חזרה אבל בפרקים האחרונים בארגנטינה כול הכוכבים חוזרים ניקו פאס מלווינה וכולם ולדעתי למה שראה את שאר העונות יהיה ממש חבל להפסיד את זאת