יום שני, 23 באוגוסט 2010

סדרה חדשה: The Deep – עונה ראשונה: פרקים 3-1 : ראינו סדרות טובות יותר.


חשבתם לעצמכם פעם: מה היה קורה אם היו מצלמים סדרה חדשה שהיא מעין גרסה של "ניצולים" הבריטית, אבל היא מתרחשת מתחת למים ? אז מסתבר שהבריטים החליטו לנסות את זה ויצרו את הסדרה הזאת.
הסדרה עוסקת במדענית אשר גילתה תגלית מרעישה אשר נמצאת במצולות, מתחת לגושי הקרח בקוטב. במהלך ניסוי הצוללת שהביאה אותה לשם והמתקן בו ערכה את הניסוי שלה מאבדים קשר. כולם חושבים שהמדענית וצוות הצוללת מתו אולם בעלה של המדענית מחליט לצאת עם צוות נוסף לאותו מקום. הוא מגלה שהרוסים מעורבים ושיש משהו במצולות, משהו מוזר.
אז נכון, זה לא בדיוק גרסה של "ניצולים", אבל זה דומה. מדובר בחבורה של כשבעה אנשים אשר מנסים לברר את האמת ובשלב מסוים, גם לחזור אל היבשה. האם יצליחו ?
אתם מבינים, אם כן, שהרעיון די משומש, למרות שניסו לעשות שינוי קטן כשכמעט כל הסדרה מתרחשת כביכול מתחת למים.
מכיוון שהרעיון די משומש הרי שגם התסריט לא ממש מתרומם לגבהים. אני לא חושב שמדובר במשהו שלא ניתן לצפות בו אבל כבר ראינו מוצרים בריטיים ברמה גבוהה הרבה יותר. הבעיה היא שבשל העובדה שהרעיון מוצה גם כל המשפטים די ידועים והצופה די יודע מה עומד להגיע ובכך ההנאה די נהרסת. אין כאן משהו שלא ראינו בסדרות אחרות.
דווקא בגזרת השחקנים יש לנו רשימה לא רעה בכלל. יש את ג'יימס נסבית הגדול, מיני דרייבר הנהדרת ואת גוראן ויסניץ (לוקה מהסדרה אי.אר). שלשה שחקנים אשר לפי דעתי קצת גדולים על הסדרה הזאת.
אז, לראות או לא ?
הרעיון משומש, התסריט בינוני וצפוי אך שלשת השחקנים הגדולים קצת מצילים את הסדרה, משום שלו היה מדובר בפרצופים לא מוכרים התשובה הייתה חד משמעתית: לא. אך בגלל שלשת השחקנים הייתי אולי מנסה, אבל לא יותר מדי. צריך לקחת בחשבון גם שכל פרק הוא באורך של קרוב לשעה, ולמרות שבסדרות דרמה בריטיות רבות מדובר ביתרון הרי שכאן מדובר בחסרון גדול.

אין תגובות: