יום ראשון, 22 באוגוסט 2010

פינת מענה לקוראים: 90210, One Tree Hill, פינת המלצת השירים. כוכב נולד, האי 3, בריחת הקהל הצעיר לרשתות הכבלים, רוביקון.

אחד הקוראים שאל לגבי 90210:
מה יקרה עם סילבר בעונה הבאה ?

תגובה:
בוודאי כבר הבנתם שאחד הנושאים הגדולים שעומדים להיות בעונה הבאה היא הפיכתו של טדי להומוסקסואל. לפי מה שאני מבין התהליך לא יהיה פתאומי ולא יתרחש בפרק אחד אלא יתפרש על מספר פרקים. עובדה זו תגרום לסילבר להיות עדיין לצידו, לפחות בהתחלת העונה. לגבי המשך הדרך שלה אין עדיין מידע נוסף.
4 הנושאים הנוספים שיתרכזו בהם בתחילת עונה הבאה: ההתאוששות (או אי ההתאוששות) של נעמי מהתקיפה המינית שעברה בפרק האחרון של העונה שעברה. מערכת היחסית (או היעדר מערכת היחסים) בין אנני לליאם והמשך מערכת היחסים הדי מעצבנת בין נאביד לאדריאנה. וכן בדיקסון – אייבי וחבר הנעורים שלה שמגיע לעיר במשולש רומנטי.

קורא\ת נוסף שאל\ה:
יש סיכוי שצ'אד מייקל מורי והילארי ברטון יחזרו לעונה ה8 של מגרש ביתי ? או ה9 אם תהיה ?

תגובה:
ראשית, לגבי עונה תשיעית העניינים קצת מסובכים. כל כוכבי הסדרה חתומים עד תום העונה השמינית כך שבמידה ותהיה עונה נוספת אז בהפקה יצטרכו להחתים את השחקנים על חוזים חדשים. התגובות לגבי אפשרות לעונה תשיעית מגוונות. דון אוסטרוף, מנהלת התוכניות של רשת ה CW, ציינה כי בערוץ רוצים לראות את הסדרה ממשיכה גם מעבר לעונה השמינית, אבל יש לזכור שהיא הייתה גם בין אלו שלא החליטו לגבי חידוש הסדרה מההתחלה והעונה השמינית שהסדרה קיבלה הייתה די ברגע האחרון. כמו כן, סופיה בוש הודיעה כי חלק מהשחקנים כבר מרגישים שמדובר בעונה האחרונה ואילו בימים האחרונים צצות שמועות שבת'אני (היילי) לא מעוניינת להמשיך מעבר לעונה הנוכחית. שמועות שבהפקה שללו מהר מאד, אבל יש לזכור שבת'אני מצפה לילד ולכן גם תהיה עסוקה בתום העונה, אז לא ברור למי להאמין.
עכשיו, לגבי 2 השחקנים שציינת.
במקרה של הילארי ברטון, היא כבר התבטאה שאם יזמנו אותה היא תשמח לחזור כשחקנית אורחת למספר פרקים. לפי דעתי, הכל עניין של משא ומתן כספי.
לגבי צ'אד מייקל מורי, השחקן ציין בראיונות שהסדרה נמצאת מאחוריו. לפי דעתי הוא כועס שהמשא ומתן הכספי עמו לא צלח והוא לא נשאר לעונה השביעית. יש בין השחקן להפקה קצת משקעים ולכן קשה לי לראות אותו חוזר.

עמית ציין לגבי פינת המלצת השירים שלי:
...ואם הזכרתי שירים אז במענה לשאלתך אני מסתכל מידיי יום על ההמלצות ומכיר את רוב רובם של השירים שאתה מפרסם ואני אוהב את הפינה.
אולי אבל כדאי להשאיר כל שיר יומיים שלא יברח לנו במידה ולא נכנס יום אחד לבלוג.

תגובה:
אני די רוצה לרענן את הרשימה מדי יום, אבל אני כרגע חושב אולי להפנות לדף אחר בו אשאיר את הרשימה המלאה ורק אעדכן אותה. מה דעתך ? אם קוראים נוספים תומכים בדעה שלך אשמח לדעת.


גיל ציין לגבי כוכב נולד:
נשבר התחת מההדחות האלו...
מאז שהעיפו את נועה לפני הרבה כאלה גרועים הבנתי שהולך להיות חרא.
לגבי השופטים אני מסכים איתך ב100%, היחיד שעוד איך שהוא בסדר זה צדי. התכנית חייבת להחליף שופטים ואולי לחדש ת'פורמט, זה נהיה ממש גרוע...
לגבי אור אני לא מסכים איתך, הוא הכי לא מתאים בעולם, הוא מזייף כל פעם מחדש (ואני מוזיקאי אז אני לא סתם אומר), הוא ביישן מידי ורואים עליו גם בזמן ההופעה וגם לפני ואחרי, אין לו כריזמה והוא פשוט "חמוד" מידי. שילך לפסטיגל... הוא לא שייך ובגללו הולכים הרבה טובים ממנו.
אבל בעצם כבר אפשר להפסיק, כי זה ברור שהכוכבת החדשה היא דיאנה, שהיא מאוד מוכשרת ואני מאחל לה לא לסיים כמו שאר הכוכבים הנולדים שאלוהים יודע איפה הם היום...

תגובה:
לגבי אור. מה שאנשים לא מבינים היא העובדה שהתוכנית הזאת היא שאלה של פופולאריות ולא מי הזמר או הזמרת הכי טובים. אם זה לא נכון, איך אתם מסבירים שהראל מויאל ניצח את הראל סקאת ? או איך סעדו ניצח את העונה השלישית ? לכן גם אור נשאר כל כך הרבה זמן בתוכנית, למרות שהוא לא מסוגל לשירי את הבתים של השיר אלא רק את הפזמון כאשר הקול שלו צריך לעלות.
לגבי דיאנה, זה היה ברור מתחילת העונה שמבחינת החבילה השלמה היא ב 2 דרגות מעל כל המתמודדים, אבל צריך לזכור שרוני דלומי בעונה שעברה בכלל לא נחשבה כמועמדת לזכות ובסוף זכתה. לפי דעתי, בגמר זו גם תהיה שאלה של בחירת שירים ודיאנה לא בוחרת אותם בצורה טובה אז היא יכולה להתקל בבעיה.
רק ששרגאי ועמדי לא יזכו.

יהונתן ציין לגבי "האי":
אני חייב לחלוק עלייך, האי באופן כללי היא סדרה מצויינת וכל עונה שלה היא סיפור אחר תרתי משמע...העונה השלישית הייתה טובה, עם סיפור ממש טוב וגיוונו גם עם הקפיצה בין עלילות זמן שונות,נכון היו קטעים קצת משעממים אבל אל תשכח שזו סדרה לילדים,אני בן 22 ונהניתי לראות והבנתי שזה סדרה לילדים אז יש קטעים קצת לא מעניינים אבל בגדול זו סדרה מצויינת עם סיפורים טובים, טוויסטים ושחקנים טובים..ועוד 2 דברים לגבי המספר הקצר של הפרקים,ככה זה בישראל כל עונה של סדרה שבועית זה בין 10 ל13 פרקים וחבל אבל יש תקציב והוא לא כזה גבוה ולגבי הסוף של הסדרה אני גם לא אהבתי בהתחלה את הסוף הפתוח אבל רצו לשמור על ראש פתוח אז גם טוב...

תגובה:
צר לי, אבל למרות שהסדרה מיועדת לילדים העונה השלישית של "האי" עדיין היא לא הייתה ברמה מספיקה. במיוחד לאור העובדה שיש לנו את "השמיניה" ואת העונה הראשונה של "האי" ו"חצויה" כדוגמא שאפשר לעשות את זה בצורה הרבה יותר טובה ואיכותית.
לגבי הטוויסטים - היו הרבה יותר מדי. הסיפור היה מעניין (אם כי לא מקורי) – ההוצאה לפועל הייתה קטסטרופאלית. הקטעים המשעממים – היו יותר קטעים משעממים מקטעים טובים. ואת זה אומר מי שראה את כל העונות של השמיניה, הנפילים, האי ודאוס. ולגבי מספר הפרקים – עובדה שבעונה הראשונה של הסדרה היו 50 פרקים ובעונה השנייה 48, אז למה לרדת ל 43 בעונה השלישית ? ככל הנראה התשובה היא חסרון בחשיבה יצירתית בכתיבת התסריט.
מצטער יהונתן, אני עדיין לא זז מהביקורת שהעברתי.

רן ציין לגבי העובדה שהקהל הצעיר בורח אל מהרשתות הארציות רשתות הכבלים:
כמה שזה עצוב........
מצד אחד הרשתות הגדולות הן האשמות, כי כל הסדרות שלהם משעממות מוות וכל הסדרות שפנו לנוער וגם למבוגרים כמו גיבורים 24, אבודים, מבט לעתיד וכו'.. הסתיימו
ובמקום לפתח סדרות כאלה שיש להם קהל ענק והצלחה עצומה אז הם מייצרות סדרות שבכלל לא מעניינות ת'צופים.
עצוב גם כי אני פשוט לא סובל את הסדרות של רשתות הכבלים שמדברות לנוער כמו מה שכתבת -> הם תמיד סדרות ללא המשכים -ז'תומרת כל פרק עלילה משלו שנסגרת בסוף הפרק. איך זה יכול לעניין מישהו זה בכלל לא מאתגר לא מותח שם דבר אין בזה.
ועכשיו נדפקנו שמצד אחד הרשתות הגדולות הן האשמות במצב ומצד שני רשתות הכבלים שמייצרות זבל בלי סוף (אני מדבר על הסדרות שמדברות לנוער).
NBC היא היחידה שמעלה משהו מאתגר בחורף The Event.
חבל שהסדרות הכי גדולות עליהם מוותרים

מאיה הוסיפה:
מסכימה בכל מילה מתקשה להבין את האמריקאים האלה למה לא להשקיע בסדרות שמדברות אל כולם וזוכות להצלחה מסחררת. יש להם נוסחה להצלחה למה לא להשתמש בה?

תגובה:
תראו. לדעתי, הקהל האמריקאי פשוט עייף מהסדרות הללו. לא סתם 3 סדרות כאלו (,Lost FlashForwoard ו 24) עפו השנה (אני לא מחשיב את גיבורים שכבר הייתה בדרך להתרסקות). הקהל האמריקאי, נכון לשלב הזה, עייף מסדרה שמשאירה אותו עם טוויסט כמעט בכל סוף פרק ולכן, לפי דעתי, הוא עוזב אל רשתות הכבלים שגם מציגות בפניו סיפור מסגרת (White Collar, Burn Notice, Leverage וכל השאר) אבל עושות זאת בצורה פחות מכבידה. אני יודע שרבים בארץ אוהבים את סוג הסדרות הללו אבל על פי ניתוחים של הצופים האמריקאים די נמאס להם. בגלל זה אני די חושש לגורל הסדרה The Event של NBC, אשר לפי דעתי או שתצליח בגדול או שתתרסק (למרות שעדיין מנבאים לה הצלחה).
אבל אל דאגה. כפי שכבר ציינתי, מרבית מהרשתות הגדולות ייבחנו השנה את מידת הצלחתה של The Event ובמידה והסדרה אכן תצליח בעונת 2012-2011 נזכה שוב לאינפלציה קטנה של סדרות מהסוג הזה. במידה וThe Event תכשל, הרשתות ייקחו את הזמן בהזמנת סדרות מהסוג הזה.

לוטן ציין לגבי רוביקון:
אני רוצה לציין לדוגמה את רשת AMC שגילתה אומץ לב ונועזות כשהעלתה את רוביקון, שזו סדרה שלמרות שהיא בפירוש מתרחשת בתקופתנו, בניו יורק, ומדברת על תרחישים אקטואליים כמו אל קעידה וכו', שפת הצילום שלה ומבנה העלילה שלה מזכירים מאוד את הסדרות הבלשיות של שנות ה-70 טרום עידן הטכנולוגיה והמחשבים. כמעט ולא רואים שם צג מחשב, כולם משתמשים בתיקיות קרטון ועפרונות (לנו דור הלפטופים בטח זה נראה מופרך לחלוטין) וכל התקדמות בעלילה נשענת על המוח האנושי בלבד, לא רק על המסך ובעלילה אלא גם אצל הצופה!! אני התמכרתי לגמרי ולא יכול לצפות לפרקים הבאים, וגם בארה"ב יש עניין סביב הסדרה, שכביכול כבדה ומיועדת למבוגרים, גם אצל בני נוער!! הנה דוגמה לכך שכשיש הברקה וכשיודעים מי קהל היעד (חובבי בלשים, גיקים, חובבי תשבצים ותעלומות, חובבי סרטי שנות ה-70) אז הכל דופק פיקס.
אני ממליץ בחום!!!

חן הוסיף:
סדרה מעולה רוביקון ממש אבל ממש טובה.

תגובה:
כבר התייחסתי לסדרה וציינתי שמדובר בסדרה טובה אבל כבדה. לגבי האמרה שמתעניינים בה בארה"ב, התעניינות שגוברת גם בקרב בני נוער, צריך להבין שדווקא על פי נתוני הרייטינג הסדרה היא לא הצלחה גדולה. לא מדובר בכישלון אולם גם לא הצלחה גדולה. הנתונים שלה סבירים בלבד.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מה הייתה סדרת הנוער האהובה עליך (חוץ מבוורלי המיתולוגית )?
90210 \אחת שיודעת \מגרש ביתי \האו סי \שקרניות קטנות ויפות \יומני הערפד

ולמה ?