יום ראשון, 22 באוגוסט 2010

בוודאי שמתם לב ש... (והפעם, סדרות הקיץ)


Scoundrels סיימה את העונה ולמעשה לא תשוב יותר. מעניין להשוות את הסדרה לסדרת המקור הניו זילנדית שעל פיה הופקה הסדרה, וזאת משום שהסדרה הניו זילנדית שרדה יותר מחמש עונות ואילו זו האמריקאית רק שמונה פרקים. עובדה שמראה שוב, שהציבור האמריקאי לא ממש אוהב את החידושים לסדרות מארצות אחרות. אפילו In Treatment, שהיא הגרסה האמריקאית ל"בטיפול", שהמבקרים האמריקאים כה אוהבים, לא ממש מתרוממת ברייטינג והסיבה שהיא עדיין באוויר היא משום שהיא משודרת ברשת כבלים ולא ברשת ארצית. קשה לי לראות את הסדרה מצליחה ברשת שידור ארצית.
Lie To Me היא סדרה עם תסריט שהצליחה בצורה הטובה ביותר בקיץ הנוכחי. עובדה שלפי דעתי צריכה להעלות רעיון בקרב מנהלי הרשתות האמריקאיות הגדולות, להשתמש בחלק מהסדרות של לוח החורף שלהם גם ללוח הקיץ, במיוחד הסדרות שמצליחות בצורה בינונית. אם NBC הייתה עושה אותו דבר לצ'אק ומשדרת 11 פרקים שלה במהלך חודשי החורף ו 11 פרקים נוספים במהלך הקיץ אני חושב שהסדרה הייתה מצליחה יותר ממצבה כרגע.
Rizzoli & Isles היא ללא ספק בין ההצלחות הגדולות של הקיץ, במיוחד עבור הרשת המשדרת שלה, רשת TNT. ההצלחה שלה היא עדות נוספת לכך שכאשר עובדים על פי ספרים ולא מנסים ליצור דמויות לבד ההצלחה טובה וגדולה יותר. 13 הפרקים הראשונים של Gossip Girl היא דוגמא נוספת נהדרת לכך, משום שכאשר המפיקים הפסיקו לעבוד על פי הספרים חלה ירידה תהומית ואני מדגיש תהומית, באיכות של הסדרה, תהום שהסדרה לא הצליחה להתרומם ממנו עד עכשיו.
Army Wives שידרה השבוע את פרק הפיילוט לסדרת הספין אוף שלה שככל הנראה תעלה בעוד מספר חודשים. הפרק לא ממש חידש ולא העניק לי רצון מיוחד לראות את הסדרה החדשה. אולי נשים בגילאי 40 פלוס יאהבו אותה, אותי היא קצת שיעממה, ולמען האמת גם סדרת האם מתחילה לעצבן אותי וגיע הזמן להתחיל לחשוב על להוריד אותה. כמה אפשר להמשיך ולהתמקד בנשים של אנשי צבא ? הנושא קצת מיצה את עצמו.
The Gates קצת מתחילה להזכיר אופרת סבון, ואתם יודעים כיצד אני מרגיש כלפי אופרות סבון. לדעתי, זה פשוט חבל משום שלסדרה יש הרבה פוטנציאל אבל ככל שהיא מתקדמת היא פונה יותר אל אופרת הסבון ובשל כך היא פחות איכותית. אולי בשל כך היא לא מצליחה להתעורר ולהרים את הרייטינג שלה.
Rookie Blue היא הפתעה נעימה. נכון, גם פה מדובר בסוג של אופרת סבון אבל יש בסדרה משהו רענן. יכול להיות שמדובר בקאסט צעיר ויחסית רענן, אבל בשביל סדרת קיץ מדובר בסדרה סבירה בהחלט. קשה לי להאמין שהיא הייתה מצליחה בלוח החורף ולכן 13 פרקים שישודרו במהלך כל קיץ זה רעיון לא רע.

אין תגובות: