יום ראשון, 21 בפברואר 2010

Caprica – עונה ראשונה, פרקים 3-1: שעמום.


אני רוצה לפתוח בוידוי: לא אהבתי כל כך את הסדרה "באטרסטאר גלקטיקה". לפי דעתי 4 העונות שלה היו קצת פחות מסבירות. לא הבנתי מדוע אנשים אהבו אותה משום שלי התסריט נראה פחות מבינוני, ברעיון היו הרבה מאד חורים, הקפיצה בזמן הכרונולוגי של האירועים בסוף העונה השנייה הייתה פשוט אחד הרעיונות הקטסטרופאליים שניתן היה לעשות. בתור סדרת מדע בידיונית היא הייתה אחת החלשות שנראו בשלשת העשורים האחרונים.
למרות הרושם הגרוע שהותירה הסדרה החלטתי לתת סיכוי נוסף לסדרה "קפריקה", שמבחינת האירועים שלה מקדימה את האירועים שקרו "באטרסטאר גלקטיקה". ובמיוחד לפיילוט.
הפיילוט של הסדרה שודר כבר באפריל שנה שעברה ולמען האמת היה בכלל לא רע. קצב האירועים היה הגיוני, היה בו אקשן, היו בו סצינות מרגשות, התסריט היה סביר (כנראה שכותבי הסדרה כבר לא יצליחו לכתוב משהו טוב יותר מ"סביר"), המשחק היה לא רע ובתור סרט של שעה וחצי ה"חבילה" הייתה די מעניינת ויצרה ציפייה לסדרה, אשר יצאה לאוויר העולם שמונה חודשים לאחר שהפיילוט שודר (טעות גדולה מאד לפי דעתי, אבל נעזוב את זה בצד כרגע).
ואז באו הפרקים הראשונים של העונה. כאשר צופים בפרקים הללו מבינים שלמעשה לא מדובר בסדרת מדע בידיוני אלא בדרמה עם נגיעות של מדע בידיוני. קצב האירועים איטי להחריד והתסריט לא רק שלא השתפר אלא הפך לגרוע. גם "בבילון 5" הייתה בראש ובראשונה סדרת דרמה ואח"כ קוטלגה כסדרת מדע בידיונית, אבל בניגוד ל"בבילון" ב"קפריקה" הצופה פשוט מרגיש שעמום כשהוא צופה בפרקים. הרעיונות לא מעניינים ומהר מאד אתה מוצא את עצמך מביט בשעון כדי לראות מתי הפרק עומד להסתיים, לפחות כך היה מבחינתי.
כנראה שאני לא היחיד שנתקל בבעיה הזאת, משום שהרייטינג של הסדרה לא מספיק טוב. הם היו צריכים לייבא שחקן חיזוק ולכתוב דמות במיוחד עבורו, ג'יימס מאסטרס, בכדי שאולי הוא יצליח להביא עמו קהל נוסף (הוא שיחק בסדרות "באפי קוטלת הערפדים" ו"אנג'ל"). כרגע נראה כי הסדרה לא מצליחה להתרומם ולפי מיטב הבנתי אם הפרקים הראשונים לא מביאים נתונים גבוהים, קשה מאד להרים אותם בהמשך הדרך (ראו לדוגמא הסדרות האחרונות Past Life ו The Deep End אשר החזיקו מעמד רק 3 ו 6 פרקים בהתאמה לפני שקרסו, וגם הן פתחו עם רייטינג חלש ומשם רק הידרדרו עד שבוטלו).
נכון לעכשיו, בערות המשדר, Syfy, אומרים שהם עומדים מאחורי הסדרה אבל בפועל הם עדיין לא חידשו אותה לעונה נוספת. הם רוצים לראות אם מאסטרס יעלה להם את הרייטינג (הוא אמור להופיע באפריל). במידה וזה לא יקרה מצבה של הסדרה לא יהיה טוב ומרבית הסיכויים שלא תחודש. לא שזו תהיה אבידה גדולה בשבילי, אבל אני יודע שיש לסדרה מעריצים רבים, בארץ ובחו"ל, אז אני במקומכם הייתי מתחיל לחשוש ורץ לברר את נתוני הרייטינג מדי פרק, כי כרגע הסדרה בסכנת ביטול ועל פי מה שרואים על המסך: טוב שכך !

אין תגובות: