יום רביעי, 17 בפברואר 2010

5 סדרות של רשת ה CW חודשו לקראת העונה הבאה, אבל מה קורה עם שאר הסדרות ?


בוודאי שמעתם כבר שרשת CW הודיעה אתמול בלילה על חידוש 5 סדרות שלה לעונה הבאה. מדובר ב"יומני הערפד", "אחת שיודעת", "הטופ מודל הבאה", "על טבעי" ו 90210. כמעט מרגע יציאת ההודעה לרשת התחלתי לקבל אימיילים של קוראים מודאגים שרצו לברר מה קורה עם שאר הסדרות של הרשת שהם כה אוהבים. למרות שפרסמתי שלשום את ההערכות שלי לגבי חידוש הסדרות האמריקאיות לעונה הבאה מסתבר שיש עדכונים טריים שעלי להוסיף.
לאחר שחמש הסדרות שציינתי חודשו נותרנו עם ארבע סדרות אחרות שגורלן עדיין לא ברור. בואו נעבור על כל אחת מהן ונסביר את מצבן.
נתחיל עם הקלה ביותר: מלרוז פלייס. למרות שההודעה הרשמית של הרשת היא, שהיא מחכה לראות מה יהיה הרייטינג של הסדרה כאשר היא תחזור מההפסקה הארוכה שלה ב 3 במרץ, למרות ההודעה הנ"ל בפועל הסדרה כבר גמורה. רבים מהשחקנים כבר החלו בחיפוש אחר עבודה בסדרות אחרות ובקרוב גם נשמע על חלק שהצליחו בכך. כפי שציינתי, רק נס ימנע את ביטולה.
נמשיך עם התעלומה הגדולה: Smallville. רבים ציפו לשמוע בהודעת החידוש שפורסמה אתמול גם את שמה של הסדרה ותיקת השנים. אבל קיימות שתי סיבות עיקריות מדוע זה לא התקיים. ראשית, העסקה בין ההפקה לרשת סגורה, את זה כבר ניתן לומר בפה מלא, כך שלא צריך לדאוג. הבעיה נעוצה בשחקן הראשי: טום וולינג. וולינג עדיין לא הודיע שהוא מעוניין להמשיך לעונה נוספת, ואם הוא לא ממשיך אין אפשרות להמשיך את הסדרה. מידיעות שהגיעו אלי מתברר שיש סיבה טובה שוולינג משהה את ההודעה שלו. לשחקן יש חברת הפקות ופיילוט אחד שחברת ההפקות שלו מפיקה מיועד לרשת ה CW לשנה הבאה. וולינג רוצה לבצע עסקת חבילה שבסופה הוא יחזור לעונה נוספת לסדרה והרשת תאמץ את הסדרה החדשה שלו לעונה הבאה. סיבה נוספת שמתבררת ברגעים האחרונים: הרשת החליטה להוריד הילוך בסגירת העסקה מול וולינג בשל רצונה לבצע את הודעת החידוש בנפרד משאר הסדרות בכדי ליצור לעצמה באז תקשורתי נוסף. אני לא אתפלא אם ההודעה תגיע בזמן הקרוב או רק לקראת מאי כאשר היא תודיע את הלוח שלה לעונה הבאה. אני לא חושב שכדאי לדאוג, גם הרשת וגם ההפקה רוצים את העסקה ולכן היא תבוצע.
שתי הסדרות הנותרות הן אופרת הסבון: "מגרש ביתי" ו Life Unexpected. הבשורות הטובות שמתגלות הן שככל הנראה אחת מהן תחודש, החדשות הרעות הן שהשנייה בדרך לביטול. מכיוון ש Life היא סדרה חדשה יחסית קיימת נטייה ברשת לתת לה את האפשרות הנוספת להצליח. בנוסף לכך, אנשים צריכים להבין שככל שסדרה היא וותיקה יותר העלויות שלה הן גדולות יותר (חוזי שחקנים והפקה) ולכן קל יהיה לשמר את Life על פני "מגרש ביתי". מצד שני, ישנם שני נתונים שיכולים לשנות את כל התמונה. הראשון, הסכמת הפקת "מגרש ביתי" לקיצוצים הגדולים שהרשת דורשת בכדי להשאירה באוויר. במידה וההפקה תאמץ את הקיצוצים הללו מדובר על שני שחקנים לפחות שירדו ממצבת השכר בסדרה וחלק נכבד מההפקה. והשני הוא, הרייטינג של Life שממשיך ליפול מדי שבוע (במיוחד עכשיו מול אולימפיאדת החורף כשהיא ירדה ל 1.82 מיליון צופים בלבד). בכך מסתכנת Life שגורלה יהיה כגורל Privleged בשנה שעברה שהמבקרים והרשת אהבו אותה אבל בפועל לא הצליחה לייצב לעצמה קהל צופים.
אם כך, התמונה לקראת העונה הבאה מצידה של רשת ה CW מתבהרת כמעט לחלוטין. ל 5 הסדרות שחודשו יצטרפו ככל הנראה סמולוויל ו"מגרש ביתי" או Life Unexpected ו 2 או 3 סדרות חדשות, כאשר החידוש של "ניקיטה" נראה כמו העסקה הבטוחה הראשונה להיות אחת מהסדרות הללו.

אין תגובות: