יום שני, 23 בנובמבר 2009

מלרוז פלייס 2009 – אל תתרגלו אליה, היא לא מספיק טובה.




הענקתי כמה הערות קצרות על הסדרה אבל הפעם אחרוג ממנהגי ואפרסם ביקורת שלי על הסדרה באמצעות התכתבות שלי עם עמי, אחד הקוראים של הבלוג, שביקר את הסדרה באימייל ששלח אלי.
בעקבות ההודעה שלי אתמול על העובדה שלפי דעתי התר לוקליר לא ממש עזרה למלרוז פלייס החדשה כתב לי עמי את האימייל הבא:
אני חייב לומר שהסדרה לא זהה לכל סדרות הנעורים ב CW ולמען האמת לפי דעתי היא גם פונה לקהל בוגר יותר, הסדרה מעניינת בכל מה שקשור לרצח ומזכירה סדרות אחרות כמו "Reunion" שבוטלה מוקדם.
דעתי על הסדרה :
עלילה : נכון לרגע זה הסדרה מעניינת מאוד וכל המקרה של "מי רצח את סידני" עשוי טוב בעזרת פלאשבקים וזה שכל פעם המצלמה מופנית אל אדם אחר.
העלילה המשנית באשר לכל דמות היא מן הסתם תלויה בדמות עצמה ויש כאלו שמעניינות וכאלו שפחות.
דמויות : בנתיים מי שבאמת כיף לראות הם : דיוויד,אוגי (שלצערי עוזב),אלה, לורן ואיך אפשר בלי דוקטור מנסיני שלפי דעתי הוא היחיד שבאמת הוכיח את החזרה שלו לטובה.
פסקול : הפסקול של הסדרה רגיל לכל מי שצופי בסדרות של CW ופה אין חדש אבל המוזיקה מתאימה ולא באמת צריך משהו מפתיע.
שחקנים : הקאסט למעשה דיי טוב לפי דעתי אבל אולי אני משוחד כי ניתן לראות בסדרה הרבה פרצופים מוכרים מסדרות אחרות של CW ושל FOX.
הבעיה ברייטינג : אני מאמין שהבעיה העיקרית של הסדרה היא ההייפ שעשו לו בדיוק כמו שקרה עם 90210 שאומנם פונה גם לקהל צעיר יותר, הרבה אנשים לא חושבים שספין-אוף לסדרה ישנה זה משהו ששווה לראות ואני יודע זאת בגלל תגובות של אנשים שלא ראו את הסדרות הישנות ובאים בגישה של :"מה יש לחפש בסדרות הישנות האלו" וזאת מבלי שהם ראו את הסדרות או את הספין-אופים.
*ואלו שכן מכירים את הסדרות וציפו לקבל אותו דבר אז אין מה לעשות...שום סדרה לא יכולה להשתוות למלרוז-לפחות לא לעונות הראשונות.
נעבור למיקום והשיבוץ של הסדרה: מבחינת השעה היא עומדת במקום טוב כי חוץ מ NCIS החדשה (שאומנם מצליחה אך פונה לקהל מסויים) אך לפי דעתי 90210 היא לא בדיוק סדרה שיכולה להזניק סדרה חדשה מבחינת הרייטינג. במיוחד לא ב CW שגם ככה לא בדיוק חזקה בכל הקשור לרייטינג וזאת בגלל ההתייחסות של אנשים לרשת וגם הקהל שבדר"כ פונה אליה. סביר להניח שברשת אחרת הסדרה הייתה מקבלת רייטינג גבוה יותר, לא ברמת על כי אם יש משהו שניתן לשים אליו לב זה שהצופים בחו"ל לא אוהבים סדרות שקורה בהם דברים יריחו, Diry sexy money, kings. סדרות מסוג שונה. ובכללית, רוב הרימייקים מיועדים לביטול והסדרות החדשות שכן מצליחות להחזיק בשנים האחרונות הן סדרות המשטרה שכל פרק יש מקרה אחר.
לסיכום הופתעתי לטובה ממלרוז פלייס למרות שלקח לי זמן עד שהחלטתי לעשות מרתון...

להלן התגובה שלי :
טוב, אני בדרך כלל לא נוהג לבקר סדרה באמצעות מענה לאימייל, אבל מכיוון שהתחלתי את זה אז גם אסיים.
קודם כל, לראות פענוח של מקרה רצח זה תמיד כיף, אם כי די ברור מי רצח את סידני. לא ? אם תרצה אגלה לך (ולא, זה לא מתוך ידיעה של מה שעומד לקרות אלא פשוט מצפייה בסדרה), התשובה די הייתה ברורה אחרי הפרק העשירי ולא, זה לא מייקל.
הבעיה של הסדרה היא הבעיה הכללית של הרשת. היא לוקחת יפים ויפות, זורקת אותם לסדרה ומקווה שיהיה טוב. ככה לא עובדים. תסתכל על הצוות של הסדרה המקורית. לא מי יודע מה יפים אבל הם ידעו לשחק. כבר ציינתי, שאני חושב שפה מדובר בילדים שמשחקים בטלוויזיה ולא בשחקנים ממש טובים.
לגבי הדמויות: הבעיה איתן היא שראינו כבר הכל כבר בסדרה המקורית. לורן יורדת לזנות ? סידני עשתה את זה קודם. ג'ונה וריילי ? בילי ואליסון כבר היו שם. ואפשר להמשיך הלאה. אין שום דבר מקורי בסדרה הזאת בהשוואה לסדרת האם ורבים מצופיה המקוריים זיהו את זה מהר מאד ונטשו.
לגבי הבעיה ברייטינג. אמרתי זאת פעם אחת ואני אגיד זאת שוב, אין מקום ברשת אחת ל 5 סדרות נעורים. וכן, זו סדרת נעורים. לא יעזור שום דבר. אם מסתכלים על השחקנים לא חושבים שמדובר בחבורה של בני 24 פלוס אלא של ילדים שזה עתה סיימו אולי את לימודיהם.
לגבי הסידור שלה עם 90210 . בשל ריבוי סדרות הנעורים לא היה מקום אחר לשבץ אותה. ביום שני יש אחת שיודעת ומגרש ביתי. ביום רביעי יש הטופ מודל הבאה ולכן שיבצו אותה עם החיים היפים שהייתה על דוגמניות. ביום חמישי היה את הסדרות על העל טבעי ("על טבעי" ויומני הערפד) וביום שישי יש את סמולוויל. אז המקום היחיד שנשאר הוא יום רביעי אחרי 90210. אגב, זה גם היה כך בסדרות המקוריות כשמלרוז שודרה אחרי 90210 ולכן רצו להמשיך במסורת למרות שהפעם זה לא עזר לשתי הסדרות.
ציינת שלפי דעתך מדובר בסדרה לציבור טיפה יותר מבוגר ? אני לא כל כך רואה את השוני מלבד העובדה שיש קצת יותר אקשן מיני וזה לא מספיק כדי לסווג זאת כך. מבחינת הכתיבה זו סדרת נעורים לכל דבר. למען האמת, ורוניקה מארס הייתה יותר למבוגרים מאשר הסדרה הזאת.
לא, הסדרה לא הייתה מקבלת רייטינג גבוה יותר ברשת אחרת פשוט כי היא לא מספיק טובה. היא לא נבנתה נכון, לא נכתבה נכון והשחקנים לא מספיק טובים. צר לי, אני אראה את שאר הפרקים כדי לדווח עליהם אבל אם זה היה תלוי בי הייתי סוגר הכל ומתחיל מחדש מאפס. אם כבר סדרת נעורים הייתי הולך יותר לכיוון של מגרש ביתי, למרות שגם זו כבר מעבר לשיא, אבל עדיין הרבה יותר איכותית. וכן, אני יודע שמדובר בסדרות מעט שונות אבל בכל זאת אני דבק בסדרה הזאת.
לגבי הסדרות שציינת, זה לא מדויק וכל סדרה לגופה. אבל ברמה העקרונית הסדרות 24 ונמלטים הרסו את זה לשאר ורואים את זה כשגם "גיבורים" מתרסקת וטוב שכך. אגב, הסדרה שציינת Reunion הייתה סדרה נהדרת ומאד הצטערתי שבוטלה.
אז הנה, יש לכם 2 אפשרויות לבחור לגבי הסדרה מעוררת המחלוקת הזאת.
לשיפוטכם.

אין תגובות: