יום שני, 21 בספטמבר 2009

Californication – עונה שלישית, פרקים 2-1 - החגיגה נמשכת.

כשצופים בפרקים הראשונים של העונה השלישית של הסדרה "קליפורניקשיין" מתקבלת התחושה שמעשית אתה צופה בסרט נוסף בסדרת הסרטים אסקימו לימון. מדוע ?
התשובה ברורה מאד. למעשה, התסריט כמעט ולא משנה ופשוט מחכים לסצנות העירום והסקס שמגיעות בסדרה הזאת לפחות פעם או פעמיים בפרק. ויש להדגיש, שבניגוד לסדרות אחרות, אורך של פרק בסדרה הזאת הוא מקסימום 26 או 27 דקות. די הרבה אתם לא חושבים ?
שלא תבינו אותי לא נכון, אני אוהב את הסדרה הזאת. ואיך אפשר שלא ? מסופר על גבר, האנק מודי, בעל מנטאליות של ילד שלא אכפת לו משום דבר, אפילו מהאישה שלכאורה הוא טוען שהוא אוהב ואת הילדה שלו, ועושה ככל העולה על רוחו, כשהמטרה הכמעט יחידה שלו היא "להשיג זיון" ללילה.
המטרה הזאת, שלא השתנתה בשתי העונות הראשונות, פרט לניסיון קצר להחזיר אליו את קארן, האישה שאהב בעבר, ניסיון שבסופו של דבר לא צלח והיא נסעה לניו-יורק והוא נשאר בקליפורניה לגדל את ביתו, ממשיכה גם בשני הפרקים הראשונים של העונה.
בפרקים אלו הוא פוגש מרצה באוניברסיטה, אשר בעקבות ערב בו הוא גורם לפרופסור אלכוהוליסט לחזור לשתות מחליטה לשכור אותו כמרצה באוניברסיטה. המתח המיני ביניהם נשמר למרות שהיא אמה של החברה הכי טובה של ביתו,ואשתו של הדיקן עמו הוא לא מסתדר. באותו ערב הוא פוגש גם את עוזרת ההוראה שלו אותה הוא מנסה להשכיב בכל שנייה ואתם מרגישים שזה יקרה מתישהו במהלך העונה, כי זו מהות הסדרה. כמעט כל הנשים שוכבות איתו מתישהו. אה כן, בפרק השני, הוא פוגש בסטודנטית שלו שהיא לא במקרה יפה בעלת חזה שופע שעובדת כחשפנית כדי לממן את לימודיה. לפחות בהתחלה הוא מנסה לשמור איתה על מקצועיות ולא לשכב איתה, האם יצליח ? נחכה ונראה.
סיפור המשנה הוא אודות צ'ארלי, חברו הטוב והסוכן שלו, אשר בעקבות רומן שהיה לו מהצד עומד להתגרש כשהוא עדיין מאוהב באשתו, אך היא החלה לצאת עם גבר שחום עור גבוה אשר מגשים לה פנטזיות כגון פנטזיות אונס.
מי שחסרה, לפחות בפרקים הראשונים- כי אני לא יודע אם היא תופיע בהמשך העונה- היא מיה. בתו הקטינה של ארוסה לשעבר של קארן, אשר בעונות קודמות שכבה איתו וגנבה את הרומן אותו כתב והפכה אותו לשלה ובכך הפכה מפורסמת. בתחילת העונה ניסו להחליפה בחברתה הטובה ביותר של בתו בקה, צ'לסי, אבל זה לא אותו דבר.
אגב, מי שרואה את הסדרה Gossip Girl ("אחת שיודעת") תהיה לכם הנאה גדולה כשתצפו בפרק השני באד ווסטוויק, צ'אק באס בסדרה, כסטודנט לא ממש מוכשר אשר מתאהב בהאנק ובשלב מסוים מנסה להתאבד לאחר שהאנק הורס לו את חלומו להיות סופר בכך שהוא אומר לו שהוא גרוע ושיחפש עבודה אחרת.
כפי שאמרתי, התסריט לא ממש משנה אבל למי שאכפת הוא נשאר איכותי ושנון. העלילה זורמת בנעימות ולא מרגישים איך הזמן עובר עד תום הפרק.
לסיכום, העונה השלישית של הסדרה ממשיכה בקו של שתי העונות הקודמות של הסדרה. תסריט טוב, איכותי, שנון, הרבה עירום (גם גברי) ולעיתים סקס. כמו שכבר ציינתי, ניתן לקרוא לפרקים הללו ולסדרה כולה על פי משקל סרטי "אסקימו לימון": "Californication – החגיגה נמשכת".

אין תגובות: