יום ראשון, 27 בספטמבר 2009

The Beautiful Life ("החיים היפים") – הסיבות לכישלון הסדרה, או במילים אחרות מישהו חייב להעיף את דון אוסטרוף ממשרת מנהלת התוכן של ה CW.

אני לא יודע מי יושב ומחליט ברשת CW, אולי זו דון אוסטרוף לבדה אבל מישהו צריך לעשות לזה סוף. מישהו חייב לשלם על המחדלים שנעשים ברשת הזאת. ו"החיים היפים" היא הדוגמא הטובה ביותר לכך למחדל שכזה.
מישהו מוכן להסביר לי איך אפשר לקחת סדרה עם כל כך הרבה אנשים יפים, ובמיוחד עם מישה ברטון, שחקנית יפה ומוכחת מסדרות מוכחות ולהגיע למוצר כל כך נחות ? מישהו מוכן להסביר לי איך אפשר להגיד שעושים סדרה חדשה על עולם הדוגמנות ובסופו של דבר מקבלים את אותו מוצר נחות שראינו במשך כל כך הרבה פעמים ? לא פלא שהסדרה בוטלה אחרי שני פרקים בלבד.
בואו נראה מה היה לנו. בשנות ה 90, כאשר הסדרה המקורית של "מלרוז פלייס" הייתה בשיאה החליטו שם להוציא סדרת בת בשם "דוגמניות בע"מ" על עולם הדוגמנות. איך הוצגנו לסדרה ? הסדרה החלה עם סיפורה של שרה, שאותה גילמה קסידי רה המקסימה, בחורה טובה ותמימה שאוהבת לעזור שמגיעה מעולם של חוות וסוסים אל עולם הדוגמנות. נשמע מוכר למישהו ?
ב CW פשוט החליטו להפוך את היוצרות. במקום לקחת אישה שהגיעה מעולם של חוות וסוסים פשוט לקחו גבר, הסדרה נפתחת עם כריס שמגיע בדיוק מאותו עולם, בחור תמים ואוהב לעזור שמגיע אל עולם הדוגמנות האכזרי ונאבק להצליח.
ב "דוגמניות בע"מ" הייתה לנו דמות מפורסמת, לינדה גריי, שזכורה לציבור הקצת יותר מבוגר מהסדרה "דאלאס", כאמה הרוחנית של הדוגמניות ומנהלת המשרד. מה עשו ב"חיים היפים" ? שמו את הדוגמנית לשעבר אל מקפירסון בתפקיד דומה.
ב "דוגמניות בע"מ" כל הבנות חיו בבית אחד. מה עשו ב"חיים היפים" ? פשוט שינו מעט את העניינים כדי להיות טיפה שונים ובקומה אחת של הבניין ישנים הגברים ובקומה העליונה ישנות הנשים. ככל הנראה כדי שיהיה מתח מיני גבוה יותר בסדרה, אבל למרות השוני המינימאלי מישהו באמת חושב שאנו אוכלים את זה ? אם הם חושבים שכן, זה עלבון רציני לאינטליגנציה שלנו.
"דוגמניות בע"מ" שודרה בתקופה שאופרות הסבון של המפיק האגדי ספלינג היו בשיאן עם בברלי הילס 90210 ו"מלרוז פלייס" המקורית כשהן בשיאן היו רק חלק מהן, ולכן גם "דוגמניות בע"מ" הלכה לאותו כיוון. ה"חיים היפים" עשתה קולות שהיא הולכת לאותו כיוון. אין סיפור מסגרת שיניע את העלילה לכיוון מסוים, ככל הנראה כולם יצטרכו לישון עם כולם, כולם יבגדו בכולם, חלק יתמכרו לסמים, חלק לאלכוהול, אחת, מישה ברטון, נכנסה להריון וילדה כך שזה חסך לנו את הסיפור של הדוגמנית שנכנסה להריון.
למי שלא יודע: "דוגמניות בע"מ" החזיקה מעמד 29 פרקים בלבד לפני שבוטלה, וזה עוד כשמאחוריה עמד המפיק האגדי ספלינג, ל"חיים היפים" אין את הפריבילגיה הזאת והיא עוד משודרת ברשת שמבחינה כספית מפסידה כסף ונמצאת צעד אחד לפני סגירה. כמה סבלנים יהיו ברשת לסדרה שהיא למעשה חיקוי של משהו שנכשל וגם הנתונים שלה עומדים על 1.3 מיליון צופים בלבד בפרק האחרון ? בדיוק שני פרקים.
מלבד כל הנתונים הללו. מישהו חייב להביט על לוח המשדרים של ה CW ולערוך סקירה אמיתית. אם נעזוב לרגע את סדרת הערפדים החדשה שנחלה הצלחה, ממש הימור ללכת על סדרת ערפדים מאותו בית היוצר, פחות או יותר, של הסרט "דמדומים", ו"על טבעי" ו"סמולוויל" הוותיקות, נגלה שאנחנו מביטים באותה סדרה 5 פעמים.
מישהו מוכן להסביר לי מה ההבדל בין "מגרש ביתי", ל"אחת שיודעת", ל"90210", ל"למלרוז פלייס" ול"חיים היפים" ? 5 סדרות שמספרות על יפים ויפות בגילאי 16-25 (כל סדרה וטווח הגילאים שלה) ועל הבגידות, התככים, הסקס והבעיות שלהם. הכל אותו דבר כשרק סיפור המסגרת משתנה. ל"מגרש ביתי" יש קהל צופים שנשאר מעונות קודמות, לשאר הסדרות אין אותו קהל וברגע שהסדרות של שאר הרשתות הגדולות עלו לשידור כולן קרסו, חוץ מ 90210 שעדיין חלק מצופיה של סדרת האם שומר לה חסד נעורים. בגלל זה הסיכוי של "החיים היפים" לשרוד היה קטן מאד.
במקום ללכת על אותו דבר היו צריכים לנסות לקחת את הסדרה למקום אחר. פחות ללכת לכיוון אופרת הסבון, שזה מה שדון אוסטרוף חושבת שנשים בגילאי 18-49 (הקהל אליו היא מכוונת) רוצות, ויותר לנסות ולבקר את עולם הדוגמנות מכיוון אחר. כבר ראינו את מה שהסדרה הזאת מציעה לנו ולא ממש אהבנו את זה לפני קצת יותר מעשר שנים, למה שעכשיו המצב היה אמור להיות שונה ?
לסיכום, "החיים היפים" החזיקה מעמד בדיוק שני פרקים בגלל שדון אוסטרוף הורסת כל חלקה טובה ברשת ה CW ואם מישהו שם לא יתעורר אז לא יהיה יותר מה לראות שם. כמה שנים עוד יחזיקו הסדרות הוותיקות ? כמה עוד כוח יהיה ל"סמולוויל", "על טבעי" ו"מגרש ביתי" ? פרט לסדרת הערפדים לא נראה עתיד לרשת. וכן, גם "אחת שיודעת" בסכנה, למרות שהיא כבר קיבלה עונה מלאה השנה. בשנה הבאה זה יהיה סיפור אחר לגמרי.

אין תגובות: