יום שני, 26 בפברואר 2018

חדשות קולנוע: צרות למותג באטמן


בימים האחרונים צופי סרטי הקומיקס קיבלו חדשות לא כל כך טובות בנוגע לשני פרויקטים בעולם ה DC Comics בכלל ו"באטמן" בפרט. ראשית, ג'וס ווידון, אשר לקח על עצמו להרים את הפרויקט של "באטגירל" החליט לפרוש מהפרויקט לאחר שלטענתו במשך חודשים על גבי חודשים לא הצליח למצוא סיפור מעניין. החדשות לגבי המשך הפרויקט חלוקות. שמועות גורסות שהפרויקט מוקפא עד להודעה חדשה וכלל לא בטוח שהוא יקרום עור וגידים. מצד שני, שמועות אחרות גורסות שמחפשים כעת בימאית לסרט, אך אין לכך אישור רשמי.

חדשות נוספות לגבי המותג הן, שבן אפלק לא מוכן להתחייב לסרטי "באטמן" בכיכובו וזאת לאחר שכבר הביע נכונות לכך. מצד שני, רבים ממעריצי הדמות גם לא אהבו את הליהוק שלו לדמות, אז אולי אלו דווקא חדשות טובות. מי יודע, אולי יוסיפו כמה אפסים למשכורת והוא ישנה את דעתו.

ואני אומר, שני הפרויקטים לא צריכים לקרום עור וגידים. אפלק כבאטמן רק יהרוס את הרושם שהטרילוגיה של "באטמן" של נולן השאירה, ואילו הפרויקט של "באטגירל" פשוט מיותר. דווקא הסרט שיספר את סיפור המוצא של ה"ג'וקר" נשמע מעניין יותר. 

4 תגובות:

אילנה אמר/ה...

באמת? עוד סרט על נבל שכבר ראינו אותו מליון פעם זה מה שנשמע לך מעניין יותר?
ואף אחד אבל אף אחד ממעריצי באטגירל לא בכה על העזיבה של וודון את הפרוייקט. מההתחלה הוא עשה ממנו צחוק כשרצה לכתוב תסריט ובו הוא מחפש למה באטגירל כל כך "שבורה" ומה גרם לה לטראומה בילדות וזה מה שהוא לא הצליח למצוא. כל מי שהפרוייקט עניין אותו קצת התפלל שהוא יעזוב אותו. עם כל הכבוד לוודון חוץ מבאפי הטרק רקורד שלו עם דמויות נשיות לא משהו בכלל (וגם עם נשים בכללי, לא רק דמויות מומצאות), אז עדיף שימשיך להרוס למארוול את הסרטים, גם ככה לא אכפת להם מייצוג נשים הולם בסרטים שלהם (למרות מגמת השיפור בפנתר השחור).
כל סרט על גיבורת על הוא מבורך כל עוד לא מצלמים אותו בשביל ה male gaze, ואם אפשר לתת עוד תפקידים לנשים מאחוריי המצלמה מה יכול להיות יותר טוב מכך (לראייה וונדרוומן שבויים על ידי פטי ג'נקינס המעולה לעומת ג'סטיס ליג).

D1D1 אמר/ה...

אותי הדמות של "באטגירל" פשוט לא מעניינת, זה הכל. כמו כן, לטעמי, לא כל סרט על גיבורת על הוא מבורך. לטעמי, רק אם יש הצדקה לכך והסיפור מעניין צריך להוציא סרט לאקרנים ולי זה לא משנה אם הדמות הראשית היא של גבר, אישה, ילד או ילדה. גם בכיסא הבימאי\ת אני מחזיק באותה דעה. ברגע שיגיעו אנשים או נשים עם חזון נכון צריך לתת להם את הזכות לעשות זאת ולא משנה אם מדובר בגבר או באישה. וכן, אני יודע שקשה יותר לנשים לקבל משרות כאלו, אבל לתת לאישה משרה של בימאית או דמות ראשית בגלל שהיא אישה רק חוטא למטרה. תארי לך מה היה קורה לו Wonder Woman היה נכשל (ולטעמי, מדובר באחד מסרטי הגיבורים הפחות טובים, אבל זה רק טעמי האישי, בעיקר בגלל גל גדות, שאני לא מחזיק ממנה כשחקנית)

ולגבי הג'וקר. כן, הדמות מעניינת אותי, גם בגרסה של ניקולסון וגם בגירסה של לדג'ר והם עושים לי חשק לראות יותר סרטים על הדמות. מה לעשות. שוב, טעם אישי.

אבל כפי שאני אומר תמיד, כל אחד או אחת וטעמו או טעמה האישיים.

Unknown אמר/ה...

לאילנה, תיקון קטן (אבל למעשה גדול), ווידון כבר ממזמן לא הורס סרטים של מארוול.
הוא עזב אותם לטובת חטיבת הסרטים של DC, והסרטים של DC כל כך גרועים שעזרה מווידון דווקא לא תזיק להם.

gil אמר/ה...

מסכים לגמרי.
עוד סדרת באטמן קצת מיותרת.. בטח עם אפלק.
ובאטגירל נשמע ממש ממש מיותר.
סרט אוריג'ין על הג'וקר לגמרי הייתי רואה :)

תודה!