יום רביעי, 21 בפברואר 2018

ניתוח: אלו מהסדרות החדשות נחשבות בגדר הצלחה ואלו בגד כישלונות (חלק שני)



זוהי הכתבה השנייה והאחרונה בסדרה. הכתבה הראשונה עסקה בהצלחות המיידיות וקומדיה נוספת שנראית טוב, בכתבה זו אעסוק בתכניות שעדיין מוקדם לדעת מה מצבן ובכישלון אחד. 

עדיין מוקדם לדעת:


Child Supportt - התכנית לא קיבלה מסע יחסי ציבור כגון זה של התכנית של אלן והרשת גם קברה אותה ביום שישי בערב. למרות זאת, התכנית הניבה נתונים יפים. תכנית הפתיחה הניבה 4.4 מיליון צופים, מספר הצופים הגבוה ביותר לתכנית הראשונה של תכנית ללא תסריט מאז 2010. בתכנית השנייה הנתונים היו דומים וגברו על אלו של רשתות FOX ו NBC. היא גם הייתה התכנית בעלת הנתונים ביותר של רשת ABC בערב יום שישי בקרב צופים מתחת לגיל 50. בניגוד לרשת NBC, רשת ABC לא מייחסת כל כך חשיבות לתכניות מהסוג הנ"ל ולא רואה בהן אפשרות ללהיט. בשל כך, קשה להניח שהתכנית תהפוך ללהיט ענק, אך אפשרי מאד שהיא תהפוך להיות חלק מהרוטציה של הרשת בערב זה. אם כי הבעיה הגדולה שלה היא שהיא איבדה גובה כמעט מדי שבוע ובשני תכניות הסיום שלה, אשר השאירו את משאירות את הרושם הגדול ביותר, הניבה בסך הכל 3.82 מיליון ו 2.24 מיליון צופים בלבד.

The Resident - התחילה בצורה טובה (אם כי לא היסטרית) לאחר שידור משחק פוטבול בפרק הראשון שלה עם 2.61 נק' מדד ו 8.654 מיליון צופים, אך מהר מאד הגיעה סטירת הלחי והירידה אל הקרקע, כאשר בפרק השלישי היא כבר הידרדרה ל 0.94 נק'מדד ו 4.749 מיליון צופים בלבד. לשמחתה, בפרק הרביעי, האחרון לפני היציאה לחופשה הנתונים השתפרו ל 1.06 נק' מדד ו 4.870 מיליון צופים. לו הרשת הייתה במצב שבה הייתה בשנתיים האחרונות הם היו מעניקים לדרמה החדשה שלה עונה נוספת ולו רק בשל הרצון לתת לה זמן ליצור קהל בסיס. הבעיה הגדולה של הדרמה היא הרצון של הנהלת הרשת לפנות לכיוון של שידורי ספורט והיות והרשת משדרת רק שעתיים בפריים טיים והדרמות The Orville ו The Gifted, אשר מניבות נתונים דומים לאלו של The Resident, כך שמבחינה סטטיסטית הנתונים לא לטובתה. בהפקה יהיו קשובים לנתוני הרייטינג כמעט מדי שבוע בכדי לראות לאן הרוח נושבת.

LA to Vegas - הרשת הרחיקה לכת בכדי שהצופים יגיעו לצפות בקומדיה החדשה שלהם. היא קידמה אותה בצורה מאזיבית במשך חודשים ומבחינת שיווק השקיעה כספים רבים. עד כדי כך היא הרחיקה לכת שהיא שכרה מטוס בכדי שיטיס את המבקרים מלוס אנג'לס לווגאס. עד כה, מספר הצופים שהגיע לצפות בסדרה נמוך בהרבה ממה שציפו. בכדי להיות הוגנים, הנתונים לא גרועים מאד. הקומדיה מניבה נתונים דומים לאלו שחלק מהקומדיות של רשת ABC מניבה וגם דומים מאד לאלו ש The Mick מניבה. מנהלי הרשת גם צריכים להיות מעודדים מכך שהנתונים יציבים. כלומר, מי שבא לצפות בסדרה נשאר לצפות בה, כלומר אהב אותה.
עדיין, נתוני הדמו של פרק הפתיחה היו נמוכים ב 20% מאלו ש The Mick  הניבה, אפילו אחרי הירידה של 30% מהעונה שעברה. בהתחשב בירידה החדה של The Mick בעונה השנייה יכול מאד להיות שלקראת תום העונה נתוני הקומדיה החדשה עוד יצנחו. הרשת זקוקה באופן דחוף ללהיט קומי ולא עוד קומדיה שתהיה רק בגדר "בסדר". להגנת הקומדיה צרך לציין, שקשה להתמודד מול This Is Us של רשת NBC כבר מההתחלה (The Mick החלה בשעה 8:30 בשנה שעברה וקיבלה חיזוק מאחד ממשחקי הפליאוף של ה NFL). בנוסף לכך, קומדיות צריכות זמן בכדי לרכוש קהל ואם המנהלים מרוצים מהכיוון הקריאטיבי של הסדרה הם יכולים להיות סובלניים כלפיה. הרשת כבר הזמינה שלשה פרקים נוספים, כך שזה סימן מעודד אם כי לא ודאי.

The Four - בשעה ש The Voice עדיין בחופשה ו"אמריקן איידול" אמורה לחזור רק בעוד כחודש רשת FOX מיהרה לעלות עם תחרות שירה משלה. יכול מאד להיות שניסיון העבר גרם לה לעשות זאת. בשנת 2011, חודשים ספורים לפני ש FOX עמדו לעלות עם התכנית The X Factor, רשת NBC הגיעה משומקום עם The Voice, אשר הפכה ללהיט מיידי והרסה לחלוטין את ההתלהבות מ The X Factor עד שהאחרונה נפחה את נשמתה לאחר שתי עונות בלבד.
יכול מאד להיות שברשת FOX לא הביאו בחשבון בכלל את Idol, אך למרות שלא ברורה המוטיבציה שלה הרי שהעדות הראשונית היא שההיסטוריה לא תחזור על עצמה. שתי התכניות הראשונות הניבו בסך הכל כ 4 מיליון צופים ונתוני הדמו היו בינוניים במקרה הטוב. היא לא סובלת בנתוני הרייטינג, היא בסך הכל...בסדר, אבל תחרות רייאלטי גדולה כגון The Four היא לא תכנית זולה להפקה והיא לא מניבה רווחים לטווח ארוך ("נטפליקס" לא תקנה את הזכויות). ברשת FOX אולי החליטו ש"לא רע" מספיק עבור עונה שנייה, ובשל כך גם הגיעה הודעה על עונה שנייה לתכנית, אך האפשרות ש The Four תהפוך ללהיט היא אפסית.


הכישלון: 

A.P. BIO - התחלה עבור קומדיה חדשה לנתונים של 0.85 נק' מדד ו 3.117 מיליון צופים הן די והותר בכדי לומר בפה מלא שמדובר בכישלון. בהפקה יצטרכו שדרוג משמעותי בנתוני הרייטינג בכדי שיוכלו לחשוב על סיכוי לקבל עונה נוספת. הבעיה הגדולה שלה היא, שהקומדיה "וויל וגרייס", אשר אמורה הייתה להיות עוגן עבור הרשת בערב זה (והחלה עם 3.0 נק' מדד ו 10.193 מיליון צופים) איבדה מכוחה ככל שהעונה התקדמה ובפרק האחרון לפני היציאה לחופשה הניבה 1.2 ו 4.117 מיליון צופים בלבד, כך ש BIO שומרת על 75% ממה ש"וויל וגרייס" משאירה לה. בכל קנה מידה זה היה בסדר גמור, אך היות והנתונים של "וויל וגרייס" לא מספיק גבוהים, BIO סובלת מכך. קשה לראות אותה במצב כזה מקבלת עונה נוספת. כישלון מהפרק הראשון. חבל, דווקא קומדיה לא רעה. 

אין תגובות: