יום רביעי, 14 בפברואר 2018

ביקורת: The Resident, עונה ראשונה, פרקים 4-1: דרמה נחמדה, אבל...



רשת FOX העלתה לפני קצת יותר משבוע דרמה רפואית חדשה בשם The Resident. צופי הרשת בוודאי תמהו מדוע הסדרה עולה בשלב כל כך מאוחר בעונה, אבל עצם העובדה שהעניקו לה מקפצת שידור גדולה מאד לפרק הראשון שלה, אחרי משחק פוטבול, הניב לסדרה אכן מקפצה ראויה שספק אם הייתה מקבלת לו הייתה עולה בחודשים ספטמבר או אוקטובר. לצערה, כבר לבפרק השני נתוני הסדרה חזרו להיות הנתונים הבינוניים אותן מניבות סדרות הרשת.

הדרמה עוקבת אחר מספר דמויות. בראש ובראשונה בד"ר קונראד הוקינס (מאט זוקורי), רופא שהוא גם מתמחה שמצד אחד הוא רופא אמפתי, אשר דואג למטופלים שלו בצורה אדוקה, אך מצד שני מסוגל לנתק חולה ממכונת הנשמה בכדי להקל עליה. מדובר ברופא מבריק וחביב, אך גם אחד שתופס מעצמו כמרכז היקום. מהבחינה הזאת הליהוק של זוקרי היה מושלם והוא כבר הראה ניצוץ של הדמות הזאת בסדרה קודמת ששיחק בה בשם "בנות גילמור", אם כי שם לא גילם דמות של רופא.

קונרד מעוניין מבחינה רומנטית באחות ניקול נווין (אמילי ואן קאמפ). מתברר שהשניים היו פעם זוג, אך היא נפרדה ממנו מבלי להסביר לו מדוע ומאז הוא רודף אחריה בכדי להחזיר אותה אליו. מצד אחד היא נותנת לו לרדוף אחריה, אך מצד שני לא מוכנה שהם יחזרו להיות ביחד. במקצועה ניקול דואגת מאד למטופלים שלה וניכר עליה שיש לה לב רחב שרוצה לעזור לאנשים. דווקא בליהוק הדמות הזאת, שהיא גם הדמות הנשית הראשית של הסדרה חלה, לפי דעתי, טעות. אמילי היא אחת משחקניות הטובות ביותר שנראו על המסכים בעשור האחרון (ואחת החביבות עלי). כן, אין בכך הגזמה ומשחקה בדרמה Revengeהוכיח זזאת, אבל לפי דעתי הדמות שהיא מגלמת צריכה להיות קולנית יותר (לא בהרבה, אבל מעט יותר ממה שאמילי יכולה לתת) . גם ברגעים שהדמות שלה אקטיביתיותר היא עושה זאת בצורה שקטה מדי. יכול מאד שמדובר בהוראה של ההפקה (ובמידה וזה אכן כך, הם טועים מאד), אך גם ניסיון העבר שלה מראה שהדמויות אותן היא גילמה עד כה לא היו מהסוג שניקול צריכה להיות. צריך לציין, אמילי לא עושה עבודה גרועה, רחוק מכך, אך צריך היה ללהק שחקנית אחרת לתפקיד.

קונראד הוא גם המנטור של רופא חדש בתחלית דרכו בשם דבון פראבש (מאניש דאייל). הסדרה מתחילה כאשר הוא מתחיל את עבודתו בבית החולים ומקבל את קונראד כמנטור שלו. בתחילה הוא חושב שהוא יודע הכל, אך לאט לאט הוא מבין שיש עקומת למידה במעבר מלימודים לעבודה מעשית כרופא. גם היחס שלו לקונראד משתנה. בתחילה הוא לא סובל אותו, אך עם הזמן הוא לומד להעריך אותו. גם במקרה הנ"ל הליהוק של מאניש נראה כליהוק נכון והלה עוש את עבודתו על הצד הטוב ביותר.

וכמובן שבכל סדרה צריך גם את הנבל העיקרי שלה ובסדרה זו מדובר ברודולף בל (ברוס גרינווד), מנהלת מחלקת הניתוחים אשר רוצה לקחת לעצמו את כל התהילה למרות שימיו היפים מאחוריו והוא אפילו הורג מטופלים בלי כוונה בשל הרעד בידיו. עד כדי כך הוא מושחת שהוא סוחט מתמחה בשם ד"ר מינה אוקפור (שאנל רנה ווילסון) בכדי שתבצע ניתוח שהוא לא מסוגל וגם לקחת את הקרדיט על כך. בינו לבין קונראד כל הזמן יש התנגשויות.

ולבסוף, איך אפשר בלי נגיעה ישראלית, מורן אטיאס לוהקה לתפקיד רנטה מוראלי, אשת יחסי הציבור של בית החולים.

כאשר מבקרים את הסדרה צריך לשאול האם באמת אנו זקוקים לעוד דרמה רפואית. התשובה היא כמובן : לא. כל סדרה שלקוחה מז'נר מסוים אמורה לבוא עם זווית שונה הז'אנר, אך עושה רושם שבסדרה הזו לא עושים זאת.

אפשרות נוספת של דרמה מז'אנר מסוים, במידה והיא מציגה זווית שונה, שהיא תהיה טובה מאד, אך במקרה הזה התנאי לא מתקדם. באופן כללי מדובר בדרמה נחמדה עם שחקנים נחמדים, עלילה נחמדה ולא יותר מכך. אין בה משהו יוצא דופן, נקודה מסוימת שתגרום לה להתבלט על פני דרמות אחרות. בשל כך נתוני הרייטינג של הסדרה בהחלט משקפים את מה שהיא מציגה.

נקודה שכן צריך לציין היא שהצילום והעריכה של הסדרה לא עולים בכל קנה מידה של דרמה ברמה גבוהה. לדוגמא, המעבר מצילום רחב לקלוז-אפ על דמות מסוימת. ניכר שמנסים אולי לשוות לדרמה מראה איכותי, אבל זה פוגם בצפייה.

אז, לראות או לא לראות ?

יכול מאד להיות שמדובר בסדרה בתחילת דרכה וככל שהפרקים יתקדמו המצב ישתנה לטובה, אך נכון לעכשיו, מדובר בדרמה ממוצעת עם שחקנים נחמדים ועלילה נחמדה. האם, בעידן של ריבוי הסדרות שקיים היום זה מספיק ? ככל הנראה לא. מי שאוהב את הז'אנר ו\או את השחקנים יכול לנסות, אבל המסקנה, לפחות נכון לעכשיו היא שמדובר בעוד סדרה. וזה הכל. חבל רק שזו סדרת החזרה של אמילי ואן קאמפ לטלוויזיה. בעבר היא ידעה לבחו את הפרויקטים שלה בצורה טובה יותר.

אין תגובות: