יום רביעי, 18 בינואר 2017

ביקורת: The Mick, עונה ראשונה, פרקים 4-1: הבנו את הרעיון



רשת FOX מנסה לעשות משהו במשך זמן רב: למצוא קומדיה חדשה, אשר תצליח להחזיק מעמד. לאחר ארבעה פרקים של הקומדיה The Mick המסקנה הברורה היא: לא מדובר בכישלון, אבל גם לא בהצלחה. הסדרה הצליחה לשרוד בערב יום שלישי, להרים מעט את New Girl שקרסה, ולזכות בהזמנה ל 4 פרקים נוספים ,אך מצד שני להיט גדול היא כבר לא תהיה, עוד סתימת חורים זמנית, שלא ברור מתי היא תסתיים. הרגשה שלי ? לא בעוד זמן רב.

הקומדיה מספרת את סיפורה של מקנזי (קייטלין ווילו אולסן), אישה לא אחראית וללא כסף, אשר מוצאת את עצמה מטפלת בשלשת הילדים של אחותה, לאחר שהאחרונה בורחת מהארץ ביחד עם בעלה לאחר שהמשטרה עוצרת אותם בגין הונאה. בתחילה הילדים לא מוכנים לקבל את מרותה של מקנזי, אך מהר מאד שני הצדדים מחליטים שזו הדרך הטובה ביותר להמשיך. מקנזי מנסה להשתלט על הילידים מצד אחד וגם לשנות את ההרגלים שלה מצד שני, כאשר אולי בדרך להפוך לאדם טוב יותר. לעזרתה מגיעים ג'ימי (סקוט צקארתור), החבר שלה, ואלבה (קרלה חימנז), עוזרת הבית, אשר נלהבת להיות לצד מקנזי, משום שהיא רואה בה מישהי שתגרום לה לעשות דברים מסעירים.

למרבה הפלא, השחקנית המוכרת בסדרה זו הינה סופיה בלאק אודליה, אותה ניתן היה לראות בסדרות
Gossip Girl, Skins ולאחרונה בחידוש ל"בן חור", אשר מגלמת דווקא את את דמות הבת הגדולה והמרדנית סברינה. ושוב, הצופים מקבלים דוגמא נוספת לשחקנית עם רזון על גבול החולניות (אני מתחיל להישמע כמו תקליט שבור, נכון ?). דרך אגב, סופיה הינה בת 25 והיא מגלמת תלמידת תיכון. אפשר היה להבין לו היא נראתה כמו נערה, אבל פרט לרזון שלה היא נראית כמו אישה לכל דבר והיה עדיף ללהק שחקנית אחרת, צעירה יותר. ככל הנראה, רצו להרוויח מישהו שתצליח להיראות בוגרת יותר בכדי להיראות מרדנית בכל קנה מידה, כולל מבינה מינית, כפי שהיה בפרק השלישי. ועדיין, ליהוק של שחקנית צעירה יותר היה מובן יותר.

ברמה הכללית, רמת המשחק סבירה, קייטלין וולו אולסן אף עושה עבודה טובה בגילום הדמות של מקנזי, והרעיון הכללי שלה נשמע נחמד, אבל הבעיה הגדולה שלה היא שלאחר פרק אחד או שניים, אשר היו לא רעים בכלל, לא ברור כיצד ניתן להתקדם מעבר לנקודה ההתחלתית שלה. מהר מאד מבינים את הפואנטה שלה וכבר בפרק השלישי הכל צפוי מראש, השורות כבר לא מצחיקות והיא הופכת לעוד קומדיה טיפוסית של רשת FOX. הקומדיה Brooklyn Nine Nine, אשר נמצאת בעונתה הרביעית, טובה ממנה בהרבה, אך עושה רושם שהקהל הנשי מוצא בה משהו נחמד או מרענן.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לראות פרק או שניים ואז להפסיק. למרות שהיצע הקומדיות קטן יחסית בשנים האחרונות, בוודאי האיכותיות שבהן, זו לא הקומדיה שתגרום לכם ליפול מהכיסא, במקרים רבים מאד היא אפילו לא מצליחה לנפק פאנצ'ים טובים, אשר יגרמו לצופה לצחוק, אלא יותר תגרום לבזבוז של 22 דקות שבועיות מבלי לגרום להנאה יתרה. אפשר היה להבין זאת כבר בתחילת הדרך, איך ברשת FOX לא הבינו זאת מראש ? 

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני דווקא חושב שהסדרה מצחיקה מאוד. הקונספט אומנם בנאלי אבל הסיטואציות הזויות ומשעשעות ביותר

JamesCrow אמר/ה...

אני לא יכול לומר שזאת הסדרה הכי טובה שראיתי אבל 2 דברים אני יכול לציין.
סופיה כן יכולה לשחק נערה לפי המראה במיוחד כשאנו חיים בתקופה שמישהי בת 25 יכולה להראות בת 15 ולהפך.
-הדבר היחיד שהיא כן לעומת השאר זה שהיא גבוהה לעומת השאר.

בנוגע לכל עניין הרזון, כן..אתה ממש נשמע כמו תקליט שבור.
אם דיברתי על סופיה אז היא לא כזאת רזה יחסית - אתה יודע צריך להסתכל על הכל ולא רק על הגוף ובטוח שהיא לא נראית כמו שלד.

ואם דיברת על אולסן אז היא רזה אבל היא בת 41 ובנוסף לכך אל תגלה לאף אחד שסיפרתי לך אבל יש דבר שנקרא: מבנה גוף - זה לא שהייתה תקופה אי-פעם שהיא הייתה שמנה.

ומציע לך להשתמש ב"רזון על גבול החולניות" בצורה נכונה כי גם אלו שיש להן בעיה עם המראה והמשקל זה עניין טיפולי שלא צריך לנפנף בו כפי שאתה עושה כל פעם.

לא יודע איך אתה נראה חוץ מזה שאתה מסתתר מאחורי כינוי, אבל...יכול להיות שיש לך בעיה עם משקל של אחרים ואם זה המצב תקח הפסקה מהבלוג ותטפל בעצמך..זה יותר חשוב.

Gilad אמר/ה...

לא מסכים בכלל - סדרה נהדרת ומצחיקה מאוד! סופיה מדהימה ביופיה ומשחקת נהדר.