יום ראשון, 29 בינואר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע הרביעי בשנת 2017 של רשתות הברודקאסט האמריקאיות


רשת ה CW החזירה בשבוע שעבר את סדרות הקומיקס שלה מחופשה ונחרדה לראות את נתוני הרייטינג של The Flash. הסדרה ירדה מנתונים של 1.2 ל 0.9 נק' מדד. גם במספר הצופים הכללי הסדרה ירדה מ 3.14 ל 2.35 מיליון צופים. הבעיה הגדולה יותר היא שלא ניתן היה לציין סדרה כלשהי שעלתה בנתוניה בשעת השידור שלה. NCIS נשארה יציבה ואילו New Girl של רשת FOX אף איבדה מעט גובה כאשר הידרדרה שוב ל 0.9 נק' מדד. הבעיה גדולה יותר במיוחד מאחר וזה היה השבוע הראשון שבו שובצה ביחד איתה סדרת קומיקס נוספת של DC, הלא היא Legends Of Tomorrow, אשר שמרה על נתוניה. ברשת בוודאי יקוו שמדובר בתקלה קטנה וזמנית. יהיה מעניין מאד לעקוב אחר נתוניה בהמשך הדרך בכדי לראות אם הם ישתפרו.

רשת NBC רשמה הישג נוסף ביום שלישי. הסדרה This Is Us חזרה שוב לנתוני השיא שאיפנו אותה בפרק סיום החצי הראשון של העונה, לפני חופשת החגים, נתונים של 2.8 נק' מדד, אולם בהתחשב במגמה של הסדרה זו עד כה, אין להתייחס לכך בתור הפתעה. גם Chicago Fire רשמה נתוני שיא של 1.8 נק' מדד ו 7.38 מיליון צופים, נתונים שרק פרק הפתיחה של העונה היו טובים יותר , לפחות עד כה. מדהים לראות עד כמה הצליחה הרשת לייצב את ערב יום שלישי שעד לפני מספר שנים היה חור שחור עבור הרשת והיא כבר לא נאלצת להסתמך רק על תכנית התוצאות של The Voice, שעושה רושם שמאבדת גובה בשנים האחרונות. מועד עלייתה של Chicago Justice מתקרב. על אילו נתונים אתם חושבים שהיא תעמוד ?

רשת FOX מביטה על ערב יום רביעי שלה ובוודאי שהיא לא מרוצה מנתוני הסדרה החדשה שלה, Star, אשר בשבוע שעבר על 1.2 נק' מדד ו 3.79 מיליון צופים בלבד. זהו השבוע השני שהסדרה מניבה נתונים דומים (במספר הצופים הכללי חלה ירידה קלה מ 3.96 מיליון צופים). אין ספק שלא מדובר בהצלחה, למרות שמדובר בדרמה אשר ממוקמת במקום השלישי מבחינת נתוני הרייטינג שלה. מצד שני, עושה רושם שגם Lethal Weapon התייצבה לה על נתונים של 1.4 נק' מדד וזאת לא עזרתה של Empire, אשר על פי נתוני החצי הראשון של העונה כמעט ולא משפיעה על נתוניה, אולי בשל העובדה שמדובר בקהל יעד שונה, וזאת למרות שאחד מכוכביה הראשיים הינו אפרו אמריקאי. על פי צפייה בשתי הסדרות, אין כמעט ספק שהנתונים משקפים. אתם לא חושבים כך ?

רשת ABC מביטה על הסדרה Last Man Standing ומביטה בה בגאווה. לאחר החזרה מחופשת החגים, עושה רושם שהסדרה פורחת. נתונים של 1.5, 1.3, 1.4 ו 1.2 נק' מדד הינם נתונים הרבה יותר מטובים עבור הרשת, אשר לא מצליחה עם הדרמות שלה (בוודאי לא העונה), אבל למרות שנדמה היה שכוחה של הסדרה לא במותניה, בוודאי שלא בעונה השישית שלה, אך הסדרה שכבר הופכת ליקרה עבור הרשת, בוודאי עבור משבצת השידור שלה בערב יום שישי (פחות מפרסמים בערב זה גורמים לפחות כסף עבור הרשת), אך ההצלחה שלה תצליח לנפק לה עונה נוספת, בוודאי אם תשמור על הנתונים הללו, גם אם הודעת החידוש תגיע רק ברגע האחרון של פרסום הלוח של העונה הבאה או אף מעבר לכך, כפי שקרה בעונות האחרונות.

רשת CBS בוודאי שנהנתה מערב הקומדיה שלה ביום שני. Kevin Can Wait ו Man With A Plan הניבו נתונים סולידיים של 1.7 ו 1.6 נק' מדד, אפילו 2Broke Girls התייצבה על 1.7 נק' מדד. יכול מאד להיות שזה קרה בשל היעדר The Voice או העובדה ש The Big Bang Theory שידרה בערב זה פרק בשידור חוזר (שהניב גם הוא 1.6 נק' מדד), אבל עושה רושם שברשת "ייקנו" נתונים כאלה בכל שלב, בוודאי עבור הקומדיות שלה. לא לחינם ברשת העניקו עונה מלאה לכל הקומדיות החדשות שלה. עצוב לראות את זה, אבל בהתחשב ברמה של הקומדיות החדשות (אולי למעט The Great Indoors, שקצת מצחיקה לעיתים) עושה רושם שהן הגיעו לתקרת הזכוכית שלהן. מתי לדעתכם תגיע היורשת של The Big Bang Theory ? עושה רושם שלא בזמן הקרוב. נכון ? 

תגובה 1:

techtik אמר/ה...

האם הסדרות הבאות חודשו?
Orange Is the New Black
Shameless
Frequency
Supergirl
Mr.Robot
Once Upon a Time
Zoo
Tyrant
The Vampire Diaries
The Last Ship
The 100
Humans
Sleepy Hollow
The Originals
Agents Of S.H.I.E.L.D
Teen Wolf