יום רביעי, 25 בינואר 2017

שלב סיכום עונה: The Flash, עונה שנייה: בעיה



כאשר הסדרה The Flash עלתה לאוויר ברשת ה CW היא סימלה משהו חדש עבור הרשת: לאחר שנים ארוכות בהן חיפשה מחליפה לסדרה The Vampire Diaries כלהיט הבא שלה, היה נדמה שהיא סוף סוף מצאה אותו. נתוני הרייטינג שלה היו גבוהים, במיוחד ביחס לשאר סדרות הרשת ולירידה בנתוני הרייטינג שמרבית רשתות הברודקאסט סובלות בשנים האחרונות. העונה הראשונה סימלה משהו חדש עבור הרשת גם בתחום סדרות הקומיקס. בעוד שהסדרה Arrow הייתה אפלה וקודרת הרי ש The Flash הייתה הניגוד שלה.

ואז הגיעה העונה השנייה. אפשר היה לצפות, לאור העובדה שהעונה הראשונה שלה הצליחה, שהמפיקים ירצו להתחדש ולהתפתח. במקום זאת, גם בעונה השנייה קיימת חזרה על אותו מוטיב: בעונה הראשונה היה זה ה"רוורס פלאש" (ת'ון בתחפושת של ויילס) אשר רדף אחרי ה"פלאש", בעונה זו הנבל המרכזי היה "זום" (שהוא גם ג'יי גאריק, בגילומו של טדי סירס) מ"כדור הארץ 2", אשר רדף אחרי ה"פלאש". מה מקור המחזור ? גם בעונה זו ה"נבל" העיקרי היה ספידסטר. אפשר היה לנסות משהו אחר, מישהו אחר שהוא לא ספידסטר.

גם העובדה שבעונה זו אפשר היה לראות שוב את טום קאוונה בתור ד"ר ויילס, למרות שבעונה הראשונה מתברר היה שמדובר במתחזה לויילס ואילו בעונה השנייה מדובר בויילס מכדור הארץ 2 הייתה מעצבנת וגם שאפשר היה לראות דמויות שכבר ראינו כגון הגרסאות של הדמויות הראשיות (קילר פרוסט, וייב, לורל לאנס) היה מעצבן. לפי דעתי, בתור קומיקס או סדרות אנימציה הרעיון דווקא נחמד, אבל כאשר גורמים לאותו שחקן לשחק את אותה דמות בגרסה שונה זו בעיה גדולה מאד.

מדוע ?

משום שנדיר למצוא שחקנים שיודעים לעשות זאת בצורה טובה. מי שממש לא הצליחה בכך היא דניאל פאניבייקר, אשר מגלמת את דמותה של קייטלין סנואו. הדמות של סנואו תפורה עליה, אך כאשר היא נאלצה לגלם את הדמות של קילר פרוסט זה נראה כמו שמישהי התחפשה.

דרך אגב. כל נושא היקומים המרבים גם הוא מתאים יותר לחוברות הקומיקס ו\או לסדרות אנימציה, משום שבכל עונה יכולים להביא גרסה אחרת של אותה דמות, ואז זה כבר הופך לבדיחה עצובה. למה להסתפק בכדור הארץ 2 ? אפשר להמשיך כך בלי הפסקה.

לא הייתה מובנת גם הפעולה שההפקה עשתה עם הדמות של פאטי (שנטל ואן סאנטן). ראשית, לאחר שאיריס יצאה עם הדמות של אדי ת'ון, השותף של ג'ו ווסט. אז בעונה השנייה בארי עושה בדיוק את אותו דבר עם השותפה החדשה של ג'ו ? ובכל זאת, לאחר שפאטי הובאה להיות מושא אהבה עבור בארי, למרות, שלפי דעתי מדובר בליהוק גרוע ולא נראה לי שברשת חשבו על משהו אחר מלבד לנצל שחקנית שכבר שיחקה בסדרה אחרת של הרשת (The Messengers), למה לוותר עליה לאחר עשרה פרקים בלבד ? וגם לאחר שעשו זאת, מדוע היא מגלה את הזהות הסודית שלו, כמעט כמו כל דמות אחרת בסדרה שבארי מכיר, כאשר בסוף העונה גם וואלי, בנו של ג'ו, מגלה את האמת. איזו מן סדרה זו שבה כמעט כל אחד מגלה את הזהות של הגיבור במסיכה ?

בחזרה לסיפור המרכזי של העונה. לאחר שבעונה זו "זום", הנבל העיקרי, מביא עימו כל כך הרבה "נבלים" מכדור הארץ 2" בכדי להשתלט על העולם של בארי. ולאחר שבמשך כל העונה בארי צריך להתמודד איתם, במהלך אחד של שתי דקות הוא מצליח בפרק הלפני אחרון להכניע אותם ? אתם רציניים ?

לקראת סוף העונה אפשר לראות כיצד מנסים להפנות זרקור אל איריס ובארי בכדי שיהיו זוג. אפשר היה לראות זאת בעונה הראשונה, אבל בעונה השנייה זה בא לידי ביטוי בצורה ברורה יותר. אין מתח מיני, אפילו לא קצה קצהו של מתח, בין השניים. במידה וחשבו שזה הקו שהסדרה אמורה ללכת אליו (בארי ואיריס כזוג), היו חייבים ללהק שחקנים שייצרו את המתח הזה.

עוד אלמנט שנראה מצחיק מאד ועל סף הגיחוך, היה הפרק שבו בארי נמצא בתוך "כוח המהירות" והוא מדבר איתו. אתם רציניים ? באמת  ?

האם אפשר לציין אלמנטים חיוביים בעונה זו ?

כן. הצירוף של הדמויות של וואלי ווסט (קיינן לונסדייל) וג'סי ויילס (ויולט בין) והרחבת דמותו של הנרי אלן (ג'ון ווסלי שיפ) היו מהלכים נכונים, אם כי עדיין מוזר לראות את דמותו של וואלי ווסט כאפרו אמריקאי, לאחר שבקומיקס ובחוברות האנימציה הוא אפילו לא התקרב לכך.

ולבסוף, לא ברור מדוע בהפקה לא מנסים להציג דמויות של גיבורי על שלא מהעולם הישיר של ה"פלאש" כפי שעשו בסדרה Arrow לדמויות שלאחר מכן קיבלו סדרה משלהן. ולא, הקרוסאובר בין הסדרות שכבר קיימות ברשת ה CW לא נחשב. "גרין לאנטרן" יכול להיות דמות מעניינת מאד.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לראות, אבל לא לצפות יותר מדי. מדובר בסדרת קומיקס מהוקצעת, אבל עונה זו פחות טובה במספר דרגות מהעונה הראשונה ובמידה ומחפשים מעט יותר איכות לא ניתן למצוא אותה בעונה זו. עבורי זו הייתה אכזבה.

אה כן, גם לכם הדקות האחרונות בהם בארי נוסע בזמן בכדי להציל את אמו, היו אכזבה אחת גדולה לאחר העונה כולה ? 

5 תגובות:

קובי אמר/ה...

צודק לגמרי,
העונה הראשונה הייתה כיפית,משהו קליל שלא לוקח את עצמו ברצינות להעביר 40 דקות.
העונה השנייה נוראית,אותו שטיקים כל הזמן,הכתיבה בסדרה הזאת גרועה,
אמרתי אתן הזדמנות כמה פרקים בעונה השלישית לראות אם משהו משתנה,לצערי ראיתי מהר מאוד שלא ונטשתי את הסדרה, חבל לסדרה שהיה לה הרבה פוטנציאל הצליחו להמאיס את עצמם כל כך מהר.

אנונימי אמר/ה...

אני נהנתי מהסדרה וגם העונה השניה היתה 40 דקות של כיף.
אני מעדיף לצפות בפלאש מאשר בטרחניות של ג'סיקה ג'ונס יקירתך.

Unknown אמר/ה...

לגבי וולי, הגרסאת קומיקס של הNew 52 הוא אפרו אמריקאי.
לגבי דמויות עם פוטנציאל לספין אוף, הם היו שמחים לעשות את זה, אבל ההוראה מלמעלה היתה שהדמויות ה"כבדות" אסורות לשימוש בטלוויזיה, וזה למה נעלמו דת׳סטרוק, הארלי קווין וכדומה מהסדרות של CW. המגמה הזו נראית שהולכת ומשתנה (עם ההצגה של סופרמן), אז יש מצב שהעונה הזו הם יעשו את זה

אנונימי אמר/ה...

מסכים עם מה שכתבת חוץ מהקטע שהם מגלים מהר מידי שבארי הוא הפלאש,תמיד עדיף שאנשים יגלו מהר שהוא הפלאש מאשר לאט (ראה ערך סמולוויל) ופאטי יחסית גילתה את זה לאט מאוד בהתחשב בעובדה שהיא בלשית

JamesCrow אמר/ה...

בנוגע לוולי - כמו לא מעט דמויות גם הוא נהיה אפרו-אמריקאי בגרסה החדשה ויש גם מקרים שזה מתחיל בסרט ואז עובר לקומיקס.
בקשר לאוייבים, זה לא משנה שהם ספידסטרים לפי דעתי כל עוד השחקן עושה את הדמות שלו כמו שצריך וזום היה דמות מעולה.

עולמות מקבילים/ארץ2:
זאת הוראה מלמעלה בכדי שהם יוכלו להשתמש בדמויות גם במידה והן הולכות להופיע על המסך הגדול - כזכור לפני כן לא הייתה להם רשות להשתמש בסופרמן (שהופיע בעונה השניה של סופרגירל) וגם בהארלי קווין שנתנו לנו רק רמיזה קטנה לדמותה בחץ בגלל שהסרט "חוליית המתאבדים" היה בפיתוח.

ונמשיך עם וולס, כל עוד זה אומר ש"טום קוואנו" עדיין בסדרה, מצידי שיחזור בכל דמות שבא לו ובעונה הנוכחית הוא עושה עבודה מצויינת בתור..עוד וולס.
כנראה גם שהרשת מודעת לנכוחותו של השחקן אחרת היו משאירים אותו מת.

ואני בעד שיש את אלו שמגלים מהר מי הדמות וחוסכים לנו אופרת סבון של "אני לא יכול לגלות לה שאני ** בכדי לא לפגוע בה"
ראינו מספיק סדרות כאלו שמשכו את זה על גבי מספר עונות וטוב שהספיקו עם זה - בכל סדרות הקומיקס של CW