יום ראשון, 22 בינואר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השלישי בשנת 2017 של רשתות הברודקאסט האמריקאיות



לרשת NBC יש, נכון לעכשיו, שתי סדרות שהיא עדיין לא החליטה לגביהן: Timeless ו Blindspot. בשבוע שעבר שתי הסדרות שידרו פרקים חדשים ולראשונה Timeless שידרה פרק ללא תמיכה של The Voice. שתי הסדרות הניבו נתונים דומים בנק' המדד (0.9) וגם במספר הצופים הכללי הנתונים לא היו רחוקים (4.70 של Blindspot לעומת 3.45 מיליון צופים של Timeless). הבעיה היא, שסביר להניח שבמקרה הטוב רק אחת מהן תחודש ובמקרה הזה סביר להניח שההחלטה תהיה לטובת Blindspot. הבעיה הגדולה יותר היא שעם הנתונים הללו סביר יהיה יותר להניח ששתי הסדרות יבוטלו. מה שיכול לטרוף את הקלפים היא ההצלחה של Taken, אשר תעלה בעוד כחודש לאוויר. סיכוי קלוש יותר יהיה שלאור העובדה ש Grimm מסיימת את דרכה בתום העונה, ברשת יוכלו להזיז סדרה ליום שישי ואז דווקא ל Timeless סיכוי סביר יותר לעבור מאחר שברשת לא ירצו להעביר את Blindspot בפעם השנייה בתוך שנתיים ו Timeless היא גם סדרה שמתאימה מבחינת הז'אנר.

רשת ABC ככל הנראה עומדת להיפטר מסדרת קומיקס. הסדרה "ש.י.ל.ד" הגיעה לסוף דרכה. נתונים של 0.6 נק' מדד ו 2.03 מיליון צופים אלו כבר נתונים שברשת לא יוכלו להתכחש אליהם. הסדרה יושבת ב"חור שחור" במשבצת השידור של הרשת: שעה עשר בימי שלישי. שעה שבה ברשת נאלצו להיפרד בשנים האחרונות מ: Body Of Proof בשנת 2012, הדרמה Private Practice בשנת 2013, ואילו בעונת 2014-2013 הסדרות היו: Lucky 7, Killer Woman ו Mind Games. בעונת 2015 הדרמה Forever הצליחה לשרוד עונה לפני שבוטלה. ולבסוף בעונת 2016 היו אלו Wicked City ו Of Kings & Prophets, אשר שרדה במשך שני פרקים בלבד. 2017 תהיה העונה שבה ייפרדו ברשת מ"ש.י.ל.ד.", קשה לראות מצב שזה לא יקרה. המעריצים יצטרכו להתחיל להתרגל לכך.

רשת נוספת אשר עומדת להיפטר מסדרה וותיקה הינה רשת CBS והסדרה הינה Elementary. הנתונים בשבוע שעבר היו פשוט מחרידים: 0.5 נק' מדד ו 4.36 מיליון צופים. בשנה שעברה הסדרה זכתה לעונה נוספת רק בשל העובדה שהסדרה מכניסה כסף עבור הרשת. זו גם הסיבה שהיא גם קיבלה הזמנה לעונה מורחבת בת 24 פרקים גם השנה. רק לשם השוואה, Conviction של רשת ABC הניבה באותו ערב 0.4 נק' מדד וכולם כבר יודעים שהיא מבוטלת ולא תחזור לעונה נוספת. קשה לראות כיצד ברשת יצדיקו מתן עונה נוספת לסדרה , למרות הרווחים. אולי יעניקו לה סרט טלוויזיה אחד לסיום, אך גם את האפשרות הזאת קשה לראות.

ברשת FOX, אפשר להגיד שהקומדיה The Mick מצליחה לשרוד, לפחות עד עתה. העובדה שברשת משדרים פרק חדש שלה בימי ראשון לאחר משחק הפוטבול מסייעת לה, משום שבשבוע שעבר היא הניבה 1.7 נק' מדד ו 4.09 מיליון צופים. גם הפרק ביום שלישי הניב נתוני סבירים, בהשוואה לנתוני הרשת, עם 1.1 נק' מדד ו 2.77 מיליון צופים. עצוב ככל שזה יהיה, אם הסדרה תשמור על נתונים דומים, היא תחזור לעונה נוספת.

ברשת ה CW עדיין לא החזירו את כל הליין אפ שלה לעונה הנוכחית ולכן נשארנו רק עם שתי הסדרות החדשות שהרשת העלתה העונה. אם היה ספק כלשהו לגבי No Tomorrow והאפשרות שאולי היא תקבל סיכוי נוסף הגיעו הנתונים והיכו בפניהם של מי שעדיין צופה בה: 0.2 נק' מדד ו 520 אלף צופים בלבד. גם המקרה של Frequency לא שונה בהרבה: 0.2 נק' מדד ו 730 אלף צופים. תוסיפו לכך את העובדה ש The Vampire Diaries ו Reign מסיימות את דרכן בתום העונה הנוכחית, זה אומר שלרשת יהיו לפחות 4 משבצות למלא. יהיה מעניין מאד לראות אם סדרות נוספות יצטרפו אליהן בביטול בתום העונה או שברשת יסתפקו בכך. 

אין תגובות: