יום ראשון, 8 בנובמבר 2015

ניתוח: עונת החורף 2016-2015, נתוני רייטינג בולטים בשבוע השביעי של עונת 2016-2015



ברשת CBS צריך לדבר גם השבוע על Supergirl. היה צפוי שהסדרה לא תשמר את נתוני ערב הפתיחה, בעיקר בשל העובדה שהפעם לא הייתה לה את The Big Bang Theory כסדרה מובילה ולכן נתוני הפרק השני שלה היו מעניינים מאד והם אכן הצביעו על מגמה: הסדרה לא מאבדת גובה בין שני חצאי השעה שלה, אלא רושמת עליה בנק' המדד. כזכור, בשבוע הראשון שלה הנתונים היו 3.1 בחצי השעה הראשונה (אחרי הקומדיה המצליחה) ו 3.2 בחצי השעה השנייה. השבוע הסדרה פתחה עם 2.1 בחצי השעה הראשונה ו 2.2 בחצי השעה השנייה. גם במספר הצופים הכללי הסדרה לא מאבדת כמעט קהל בין שני חצאי השעות. בשבוע הראשון נרשמה ירידה קלה מ 13 ל 12.88 מיליון ואילו בשבוע שעבר חלה ירידה מ 8.94 ל 8.77 מיליון צופים. מדובר בסימנים מעודדים עבור הסדרה, אבל נתוני שני הפרקים הבאים שלה יצביעו לאיזה כיוון היא צועדת. להמשך הידרדרות איטית, או להתייצבות על נתונים, שגם עתה נראים טובים.

ברשת ה CW היה מעניין להביט השבוע על נתוני הסדרה Arrow. השבוע שודר פרק קרוסאובר עם הסדרה Constantine ולכן היה צפוי שהסדרה תרשום עליה בנתוניה, אבל היה מעניין להביט עד כמה. הנתונים נעצרו על 1.1 נק' מדד ו 2.60 מיליון צופים. בנק' המדד מדובר בנתונים הטובים ביותר של העונה, אך במספר הצופים הכללי פרק הפתיחה הניב נתונים יותר 2.67 מיליון צופים. בשנה שעברה שודר פרקי קרוסאובר עם The Flash והסדרה הניבה 1.41 נק' מדד ו 3.924 מיליון צופים. איזה הבדל. זה גם מראה את ההבדל בין The Flash, שהייתה סדרת להיט בעונה שעברה לבין Constantine, שאמנם הצליחה להעלות מעט את נתוני של Arrow, אך לא בהרבה. כמו כן, ניסיון הרשת להדליף את הפרק לרשת בכדי לעורר באז לא צלח. מסתבר, למורת רוחם של המעריצים, שהחלטתה של רשת NBC לבטל את Constantine הייתה נכונה. היא לא בדיוק מה שנקרא מושכת קהל.

ברשת NBC צריך להביט על נתוניה של Chicago Fire. הסדרה הניבה בשבוע שעבר נתונים של 1.8 נק' מדד ו 8.109 מיליון צופים. בנק' המדד מדובר בנתונים הטובים ביותר של הסדרה בעונה זו עד כה, מלבד הפרק השלישי בעונה זו אשר הניב 1.92 נק' מדד. במספר הצופים הכללי מדובר בנתונים הגבוהים ביותר של העונה. הנתונים מעניינים במיוחד בשל העובדה ש The Voice שידרה לפניה פרק ספיישל ולא תוכנית חדשה ולכן נתוניה היו נמוכים ונעצרו על 2.0 נק' מדד ו 8.22 מיליון צופים. כלומר, אין כמעט ערך לעובדה ש The Voice מוליכה אל הסדרה, היא מניבה את הנתונים הממוצעים שלה בכל מקרה, כאשר היא מצליחה להעלות אתם רק במעט. יכול מאד להיות שברשת צריכים לחשוב להזיז את הסדרה ליום חמישי הגרוע של הרשת ולנסות להשיק במקומה סדרה חדשה. מי יודע, אולי ברשת ינסו בשנה הבאה להריץ את שלש הסדרות של המותג בשלשת הערבים של שלישי עד חמישי. לא ברור באם מדובר בחדשות טובות או לא, נתוני Chicao Med בשבועות הקרובים יעניקו תשובה ראשונית לכך. נצטרך להמתין למידע נוסף בנידון.

ברשת FOX הנתונים המעניינים ביותר היו של Gotham. הסדרה רשמה עלייה ל 1.56 נק' מדד. לאחר שבפרק החמישי של הסדרה היא הידרדרה ל 1.33 נק' מדד, השבוע נמשכה העליה ההדרגתית אשר החלה בשבוע שעבר, כאשר הסדרה קפצה ל 1.48 נק' מדד. הנתון המעניין לגביה הוא שבניגוד לסדרה Supergirl, הסדרה סובלת מתנודות בין שני חצאי השעות שלה. בחצי השעה הראשונה הסדרה הניבה נתונים של 1.6 נק' מדד ו 4.51 מיליון צופים ואילו בחצי השני חלה ירידה ל 1.5 נק' מדד ו 4.09 מיליון צופים בלבד. בשבוע שלפני כן הנתונים עמדו על 1.6 נק' מדד ו 4.54 מיליון צופים בחצי הראשון לעומת 1.4 נק' מדד ו 3.96 מיליון צופים בחצי השני. לפני שבועיים הנתונים היו דומים, אבל שניהם היו נמוכים: 1.3 נק' מדד בשני החצאים ובמספר הצופים הכללי היא עמדה על 4.21 לעומת 4.03 מיליון צופים. שבוע קודם לכך, הנתונים היו דומים גם כן 1.5 נק' מדד, כאשר במספר הצופים הכללי הנתונים עמדו על 4.10 לעומת 4.14 מיליון צופים. מה ההבדל בין שני הפרקים האחרונים לאלו שקדמו להם ? כן, ניחשתם, Supergirl שודרה מולם. האם Gotham מאבדת צופים ל Supergirl בחצי השעה האחרונה שלה ? מעניין יהיה לחקור עוד את הנושא.

ברשת ABC אין יותר מדי דברים מעניינים לציין מלבד שתי אנקדוטות קטנות. אנקדוטה ראשונה היא העובדה ש Wicked City היא כישלון שאף אחד לא צופה בו כבר בפרק השני שלו (0.7 נק' מדד ו 2.42 מיליון צופים). האנקדוטה השנייה היא, שמצבה של "המדריך לרוצח" לא משתפר, גם כאשר "האנטומיה של גריי" מתחילה את הערב וגם כאשר ערב הפוטבול הסתיים. הסדרה התייצבה על 1.9 נק' מדד ו 6.49 מיליון צופים. נתונים לא שונים בהרבה מנתוני השבוע שעבר כאשר הסדרה הניבה 1.8 נק' מדד ו 6.27 מיליון צופים. עושה רושם שהמצב של הסדרה הוא כבר בלתי הפיך. יכול מאד להיות שהצופים שלה עברו לצפות בה בפלטפורמות אחרות, אבל לפחות מבחינת נתוני הרייטינג, למרות שנתוניה טובים, במיוחד עבור השעה עשר בערב, הרי שמדובר באכזבה עבור ההפקה של הסדרה, אשר הייתה להיט היסטרי בעונתה הראשונה. 

10 תגובות:

JamesCrow אמר/ה...

"כמו כן, ניסיון הרשת להדליף את הפרק לרשת בכדי לעורר באז לא צלח."

פה יש לך טעות, להבדיל ממקרים כמו מפתחות אחרות שמדליפות בכדי לייצר באז דווקא בעולם הבידור המצב שונה והדלפה פוגעת בנתונים.

רוב האנשים שיודעים על "הדלפות" בסגנון הזה אלו אנשים שקוראים דברים על סדרות באינטרנט.

בדר"כ הדלפה כזאת גורמת למישהו להוריד את הפרק ולא לראות אותו שוב מאוחר יותר.
בדיוק כמו הדלפת סרטים אשר פוגעת באולפנים בקולנוע.

D1 ידידי, אם אתה לא יודע מה ההבדל בין הדלפה שעוזרת להדלפה שפוגעת... אל תציין את זה סתם.
בכדי שהדלפה תעבוד צריך לדבר על זה במדיה (ולא המדיה האינטרנטית).
שוב - לא המצב פה.

זה כמו לומר שסרט שיצא להורדה עוזר לאולפנים בכך שזה מעורר באז ואנשים רצים לקולנוע.

D1D1 אמר/ה...

תודה שהצדקת את מה שאמרתי בסופו של דבר, למרות שלא התכוונת.

אנונימי אמר/ה...

LOLZ

JamesCrow אמר/ה...

איפה בדיוק הצדקתי?

הדבר הוכיח לא מעט פעמים שהדבר דווקא מוריד מההכנסות של הסרט/סדרה.
נאמר ע"י האולפנים ואפילו פוטרו אנשים בשל הדלפות.

D1D1 אמר/ה...

משום שאני יודע דברים שאתה לא יודע.
ואני יודע שזו הייתה הדלפה מכוונת.
נקודה.
יודע ולא משער.

JamesCrow אמר/ה...

ברור שאתה יודע כי יש לך קשר אישי עם הרשת מלבד לקרוא דברים באתרים...
עם כל הכבוד, אם היו לך קשרים והיית יודע דברים שאף אחד אחר לא, אני חושב שהיית עושה משהו מעבר לבלוג ישראלי או העבודה האמיתית שלך.

גם אני כבר שנים נמצא במספר אתרים,קורא נתוני רייטינג וקשור לתעשייה ולמרות שאתה "יודע דברים" יש לך פה לא מספר טעויות מדי פעם בבלוג.

רק שאני לא מתיימר שאני "יודע דברים" יותר מאחרים למרות שאני יודע מספר דברים (בכל הקשור לרשתות בארץ.. לא שזה מעניין אותי).

אתה יודע, תוכיח.
כל כתב טוב נותן מקור למה שהוא כותב ובלי מקור המילים שלך לא שוות יותר מדי.

ומר יודע כל, לפחות אני לא מסתתר מאחורי כינוי ומשתמש בשם שלי.
ואני כן יודע מה מסתתר מאחורי הכיוני וד"א אתה גם יודע מי אני אם תזכר טוב טוב בשם אבל זה לא קשור לעניין.

אולי נשמעתי טיפה בוטה אבל זאת לא הייתה הכוונה שלי.
יש לי בעיה עם אנשים שאומרים שהם יודעים דברים לעומת אנשים אחרים.

JamesCrow אמר/ה...

אל תבין לא נכון, מההכרות שלי איתך אתה אחלה בנאדם...
זה רק העניין הקטן הזה של אני יודע יותר מכולם שהציק לי בעין.

D1D1 אמר/ה...

מעולם לא אמרתי שאני רק יודע דברים. ציינתי לגבי הנקודה הזאת של ההדלפה הנוכחית שאני יודע בוודאות מה קרה שם. לא אמרתי איך ולא אמרתי שיש לי שם קשרים. אם אתה רוצה להאמין בזה או לא זו החלטה שלך. אני לא מתכוון לשכנע אף אחד.

צריך להבדיל מההערכות שאני מבצע לבין ידיעות שאני יודע. כאשר אני מפרסם למשל לוח הערכות, חלק קטן אומנם זה מידיעה, אבל הרבה מכך נובע גם מהבנה של נתוני הרייטינג (שהם חלק ממערכת ההחלטות של הרשתות, היום המצב שונה) ולאור ההיסטוריה.

כאשר אני מפרסם ידיעה בטענה שהיא ידיעה ולא הערכה אני קובע זאת, כפי שאני חושב שעשיתי לפני מספר שנים עם הסדרה צ'אק או במספר מקרים אחרים. אם אני לא עושה זאת הרי שמדובר בהערכה בלבד.

אני לא צריך להוכיח דבר כי אף פעם לא התיימרתי להיות כתב. פתחתי את הבלוג הזה כי רציתי להעשיר אנשים נוספים בידע שיש לי ולחלק חלק מהאהבה שיש לי לי לעולם הסדרות והקולנוע. אני לא רוצה להיות עוד פלצן שחושב את עצמו שיוצא מהאקדמיה או מלימודי תקשורת והופך להיות כתב, זה רחוק ממני ואני בז לאנשים הללו. פשוטו כמשמעו.

ודרך אגב, אתה נשמע בוטה לא במקרה, יכולת לעדן את המילים שבחרת להגיב בהם, אבל יצאת למתקפה חזיתית אשר מלווה בסרקזם. הסיבה לכך נעוצה לא בגלל שאתה רוצה הוכחות או לגבי אנשים שכביכול "מתיימרים להגיד שהם יודעים דברים", אלא כי שללתי את התיאוריה שלך. וכל אחד שקרא את הפוסט שלי ולאחר מכן את התגובות שלך ושלי רואה זאת מהרגע הראשון.

לפי דעתי, יש דרך להגיב. מתי מצאת אותי מגיב בצורה שכזאת ?

לגבי הכינוי, אתה לא יכול לדעת מה עומד מאחורי הכינוי כי אף פעם אחד לא סיפרתי לאף אחד אחר (אפילו לאנשים שקרובים אלי) מה המשמעות שלו או איך בחרתי אותו ואם שאלו אז סיפרתי סיפור כלשהו כדי שירדו ממני.

לגבי הזהות שלך, באמת שאין לי מושג ואני לא תוהה מי אתה, כי זו החלטה שלך להגיב בכל צורה שתבחר.

JamesCrow אמר/ה...

טוב מר מרקוביץ, מה שתגיד...
ובכדי שתשלול תאוריה צריכה שתהיה תיאוריה מהתחלה ולי לא הייתה.

נראה שלקחת את זה קצת קשה במקום לציין מקור אבל שוב
אם אין מקור זה לא שווה כלום, אני יודע שברוב המקרים ההדלפות אינן עוזרות.

ואיך שהגבתי היה בסדר גמור לדעתי גם אם הצורה נראית אלימה.

JamesCrow אמר/ה...

ד"א בגלל שלא הבנת את מה שרשמתי.
מה שבאמת מסתתר מאחורי הכינוי הוא... השם האמיתי שלך.
לא אמרתי שאני יודע מה הכינוי עצמו אומר וזה באמת לא מעניין אותי XD