יום שישי, 20 בנובמבר 2015

שלב סיכום עונת הקיץ 2015: רשת ABC Family בבעיה



לא רק רשתות הברודקאסט האמריקאיות סבלו בעונת הקיץ 2015, גם רשתות הכבלים סבלו. ובגדול. אחת מרשתות הכבלים שללא ספק יצאה בשן ובעין מעונת הקיץ המזוויעה האחרונה הינה רשת ABC Family. עד לפני מספר שנים לרשת היו מספר להיטים, אשר גרמו לה לחייך חיוך רחב בתום כל עונת קיץ. לא כך היו פני הדברים עבור מנהלי הרשת השנה.

ראשית, עוד לפני שהעונה החלה היה ברור לצופי הרשת שאחת מהקומדיות שדווקא הצליחו לרשת בשנים האחרונות, הכוונה היא לקומדיה "מליסה וג'ואי", שלאחר ארבע עונות ו 104 פרקים, תגיע לסיומה. (למעלה מעשרה פרקים מאוחר מדי אם אתם שואלים אותי). בכך, הרשת איבדה עוגן חשוב עבורה. הסדרה הניבה לה בעונת הקיץ נתונים של 0.38 נק' מדד ו 770 אלף צופים בממוצע, גם כשהיא הייתה מעבר לשיא וגם כשהיא רושמת ירידה מהשנה שעברה בה הניבה 0.47 נק' מדד ו 990 אלף צופים.

אל "מליסה וג'ואי", בגזרת המבוטלות, הצטרפה הדרמה Chasing Life, שעונתה השנייה (ולא רק) מבחינת נתוני הרייטינג הייתה מחרידה (גם מבחינה קריאטיבית). כאשר הפרק ה 13 של העונה הסתיים, הנתונים היו מחרידים: 0.25 נק' מדד ו 670 אלף צופים בלבד. אם תשאלו אותי, ברשת מתחרטים על כך שהעניקו לסדרה עונה שנייה בשלב כה מוקדם שלה. הצעד הנ"ל נעשה כצעד בונה אמון לסדרה בכדי שהקהל יבין שהרשת עומדת מאחוריי הסדרה. זה לא כל כך הצליח להם. ובאופן אישי, מזמן לא נתקלתי בסדרה מייאשת כל כך שבכל פרק אתה רוצה לבלוע עוד כמה כדורים ולמות. אם מישהו חושב שזה מה שאנשים צריכים לראות בעונת הקיץ שיבושם לו. אם אני הבוס, אני מפטר את מי שהגה את הרעיון לאישור הסדרה.

העובדה ש"מליסה וג'ואי" בוטלה חייבה את הרשת לחדש קומדיה וותיקה נוספת שנמצאת מעבר לשיא, הכוונה היא ל"בייבי דאדי"', אשר סיימה את עונתה הרביעית עם נתונים של 0.37 נק' מדד ו 770 אלף צופים בממוצע. גם במקרה שלה כמו במקרה של "מליסה וג'ואי" מדובר בירידה לעומת העונה הקודמת, אשר הניבה 0.43 נק' מדד ו 890 אלף צופים בממוצע. הסיבה שברשת היו חייבים לחדש אתה היא בכדי לשבץ אותה בעונת החורף עם קומדיה אחרת שהרשת הצליחה להשיק, Young & Hungry, שחודשה כבר לעונה שלישית, ואשר גם היא בקיץ זה לא עם נתונים גבוהים של 0.37 נק' מדד, ו 730 אלף צופים. הירידה שלה לא כל כך קשה לעומת העונה הראשונה שלה אשר הניבה 0.40 נק' מדד ו 900 אלף צופים בממוצע.

ניסיון נוסף של הרשת להשיק קומדיה בקיץ האחרון, נכשל כישלון מחפיר. הקומדיה Kevin From Work כשלה כמעט מהפרק הראשון, אשר הניב 0.24 נק' מדד ו 583 אלף צופים בלבד. הסדרה הניבה בממוצע לעונה הראשונה שלה 0.13 נק' מדד ו 320 אלף צופים בממוצע. גם במקרה הזה לא ברור כיצד היא בכלל אושרה לעלות לאוויר, מדובר בקומדיה שכבר מזמן לא מפיקים וכאשר עושים זאת הן נכשלות (מישהו אמר A To Z) ?

סדרה חדשה נוספת של הרשת, Stitchers כשלה אף היא, למרות שהיא דווקא קיבלה עונה שנייה. נתונים של 0.34 נק' מדד ו 860 אלף צופים בממוצע הינם נתונים גרועים ולא ברור מדוע ברשת החליטו להעניק לה סיכוי נוסף. סיבה אפשרית לכך היא מצבה של Switched at Birth, אשר נמצאת בסוף דרכה, למרות שקבלה אישור לעונה חמישית, אשר תהיה גם האחרונה שלה. בעונה זו, בפרק ה 15 וה 16 שלה היא הניבה בסך הכל בסביבות 700 אלף צופים בלבד ובכל העונה היא נעה סביב 0.45 נק' מדד בלבד. עבור סדרה בעונתה הרביעית אלו נתונים לא מספיק טובים. הודעת החידוש נבעה יותר ממצב הדרמות של הרשת מאשר ממצבה של הסדרה.

לפני סיום, הגענו אל הדרמה The Fosters. בעונת הקיץ הסדרה הניבה בסך הכל 0.48 נק' מדד ו 1.19 מיליון צופים. בהשוואה לכמעט כל סדרות הרשת מדובר בנתונים סבירים, אבל גם עבורה מדובר בירידה די גדולה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בעונה שעברה הסדרה הניבה 0.59 נק' מדד ו 1.493 מיליון צופים, כאשר פרק סיום העונה לבדו הניב 0.7 נק' מדד ו 1.927 מיליון צופים לעומת 0.52 נק' מדד ו 1.246 מיליון צופים בעונה הנוכחית. אם בעונה השנייה הנתונים היו במגמת עלייה בעונה השלישית המגמה התהפכה.

ואיך אפשר לסיים בלי להתייחס אל Pretty Little Liars, הלהיט הגדול ביותר של הרשת, אשר הראתה בחצי הראשון של עונתה השישית. שהיא צולעת אל סופה (בניגוד לשאר סדרות הרשת שהולכות ואולי גם רצות אל סופן). בעונה זו הדרמה הניבה בסך הכל 0.89 נק' מדד ו 2.01 מיליון צופים בלבד. אם מוציאים את נתוני פרק סיום העונה המיוחד (1.39 ו 3.087 מיליון צופים), המצב גרוע עוד יותר: 0.84 נק' מדד ו 1.89 מיליון צופים בממוצע. בשנה שעברה הנתונים היו: 0.95 נק' מדד ו 2.14 מיליון צופים בממוצע וזאת ללא פרק עם נתונים מיוחדים כגון פרק סיום החצי הראשון של העונה השישית. למרות זאת, עדיין אין אף סדרה של הרשת שאפילו מתקרבת לנתונים הללו.

לסיום, רשת ABC Family חייבת לייצר להיטים ומהר, משום שעושה רושם שכל אחת ואחת מהסדרות שלה נמצאת בבעיה. קומדיה אחת הסתיימה, השנייה בדרך לשם והשלישית במגמת ירידה כבר בעונה השנייה שלה. בדרמות המצב חמור עוד יותר, פרט ל The Fosters ו Pretty Little Liars כל הדרמות של הרשת במצב רע מאד ולא ברור כמה מהן ישרדו, כאשר אפילו Stitchers  שחודשה לא צפויה לקבל עונה שלישית. עד מתי אפשר יהיה לנצל את Pretty Little Liars ? מסתבר שלא לזמן רב, אפילו בהפקת הסדרה מתחילים לדבר על סוף דרכה. במצב של הרשת לא תהיה ברירה ויצטרכו למשוך איתה עד עונה עשירית (אני צוחק...בעצם, אולי לא...), נכון לעכשיו אין אפשרות נוספת. עצוב, לא ? 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

למי אכפת?,גם ככה חרא רשת