יום שישי, 16 באוקטובר 2015

לוח הערכות של רשת ה CW לקראת עונת 2016-2015


רשת ה CW לקחה הימור גדול לאחר שהפכה את ערב יום שני לערב דרמות קומיות. צריך לזכור שהמהלך הזה הגיע בדקה התשעים של עונת הפיילוטים ולא מתוך מחשבה בהירה. הסיבה שאני חושב שמדובר בטעות הינה שלמרות ש The Originals סדרה ל Jane The Virgin הובלה סבירה ביותר במשך מרבית העונה הראשונה שלה, הרי שהסדרה לא הצליחה להתרומם בנתוני הרייטינג. הסדרה הניבה בעונה שעברה רק 0.48 נק' מדד ו 1.20 מיליון צופים בלבד !!! נכון, בשני פרק הסיום הסדרה הצליחה להתאושש ל 0.5 נק' מדד, אבל בחמשת הפרקים שקדמו לכך הסדרה נעה בין 0.47 ל 0.4 נק' מדד. כמו כן, בדרך כלל סדרות מאבדות גובה בעונתן השנייה, בוודאי סדרות שהן לא להיט גדול ולכן Jane The Virgin צפויה לרדת לאזור של 0.4-0.3 נק' מדד בסיכום השנתי ואולי אף למטה מכך. שאלת חידושה תעלה לקראת סוף העונה ואולי היא תזכה להצלה רגעית עם מעבר ליום שישי בעונתה השלישית.

המצב חמור יותר היות והסדרה החדשה היחידה שהרשת תעלה בעונה הבאה, Crazy Ex-Girlfriend לא צפויה להצליח, וזאת בלשון המעטה. במידה והיא תגיע ל 0.4 נק' מדד בסיכום השנתי זו תהיה הפתעה גדולה, במיוחד לאור העובדה שהסדרה, אשר קניינים מחו"ל דווקא חיבבו אותה, לא מייצרת באז בכלל, אפילו לא ברשתות החברתיות. צריך לזכור שברשת Showtime ויתרו על הסדרה ולא אישרו אותה לסדרה בסופו של דבר, כך שלא מדובר בלהיט גדול. גם הניסיון הקודם של הרשת לקחת פרויקט שנזנח על ידי רשת אחרת, הכוונה היא כמובן ל Ringer, הניסיון הזה נכשל. יתרה מכך, חלק מהקהל הנשי שאולי היה אמור להגיע לצפות בסדרה אולי יגיע לרשת CBS בכדי לצפות בסדרה Supergirl בכיכובה של מליסה בנויסט. נכון, הסדרות במהותן פונות לקהל מעט שונה, אבל לפחות חלק מהקהל הנשי ירצה בתחילתו להעניק לסדרת הקומיקס החדשה סיכוי ובהתחשב בתחרות מול The Voice ו "רוקדים עם כוכבים", קשה לי לראות את הסדרה מצליחה להתרומם בנתוני הרייטינג. לפי דעתי, בתום העונה הרשת תגיע למצב בו הייתה לפני העונה הנוכחית, כאשר ערב יום שני יהפוך עבורה לבית קברות לסדרות והיא תצטרך בעונה הבאה לעשות בו סדר.

מערב גרוע הרשת תעבור לערב מוצלח. הכוונה היא לערב יום שלישי. אין ספק ש The Flash הייתה אחת מההצלחות הגדולות של עונת 2015-2014. העובדה שהסדרה הצליחה לשמור בתום העונה על נתונים של 1.5-1.4 נק' מדד וזאת למרות שסדרות אחרות באותה שעת שידור איבדו גובה (NCIS היא דוגמא טובה) מראה שהקהל אוהב את מה שהוא רואה ולכן צפו לכך שגם הנתונים בעונה הבאה יהיו טובים מאד. אני לא אופתע אם הם אפילו יהיו דומים מאד, או עם ירידה קלה לאזור של 1.3 נק' מדד. תעזור לסדרה העובדה שלא תהיה לה סדרת מגה להיט שתתחרה מולה. וכן, זה כולל את תכנית התוצאות של The Voice.

iZombie הראתה שני אלמנטים, כאשר שודרה אחרי The Flash. מצד אחד, אחרי ששודרה אחרי שידורים חוזרים היא שמרה על יציבות כאשר הניבה נתונים של 0.7-0.6 נק' מדד. אבל, מצד שני, היא גם לא הראתה גרף של שיפור בנתוני הרייטינג כאשר שודרה אחרי פרקים חדשים של The Flash. כלומר, לא עושה רושם שהסדרה תצליח להתרומם ולהפוך לסדרת להיט. בשל כך, הסדרה צפויה לאותו מסלול ש The 100 עברה בעונתה השנייה. צפו לכך שהסדרה תיפול מעט בעונה הבאה לטווח של 0.6-0.5 נק' מדד.

ערב יום רביעי נשאר גם הוא על כנו, אולם כבר ניתן לזהות שחיקה בכל הקשור לסדרה Supernatural. היא לא מגיעה לנתונים של לפני שתי עונות (באזור של 1.0 נק' מדד) ונראה שהיא תתייצב על נתונים של 0.8-0.7 נק' מדד. זו תהיה הפתעה גדולה אם המצב ישתנה לטובה. הבשורה הטובה למעריצי הסדרה היא, שברשת מוכנים להפיק עונות לסדרה כל עוד זה ישתלם מבחינה כספית וכרגע זה משתלם לרשת. במידה והסדרה תדרדר לאזור 0.4 נק' מדד המעריצים צריכים להתחיל לדאוג.הסיכוי לכך ? לא קיים.

לפי דעתי, המצב של Supernatural יכול להיות רק יותר גרוע והיא לא תינשוק ל 1.0 נק' מדד, במיוחד בשל העובדה שעושה רושם ש Arrow, אשר תשודר לפניה תנוע בין 0.7 ל 1.0 נק' מדד. עכשיו אפשר לומר זאת בפה מלא, נתוני העונה הראשונה שלה, כאשר הסדרה נשקה ל 1.2 נק' מדד, לא יחזרו, אולי רק באופן זמני בפרקי קרוסאובר עם The Flash ו\או Legends of Tomorrow, סדרת הגיבורים החדשה של הרשת. אולם, לא עושה רושם ש Arrow תהיה בבעיה כלשהי לקראת חידוש.

ערב יום חמישי של הרשת לא צפוי להשתפר. הצעד של הרשת, העברת The Originals לערב זה ביחד עם סדרת האם, נראה כצעד הגיוני, אולם עזיבת נינה דוברב את הסדרה The Vampire Diaries ביחד עם העובדה שרשת NBC צפויה לעלייה בנתוני הרייטינג, כאשר היא תשדר את Heroes:Reburn וערב הפוטבול של רשת CBS ולכן הסדרה צפויה להמשיך בדעיכה בנתוני הרייטינג לאזור של 0.5 נק' מדד ואולי אף מתחת לכך. פרט למעבר ליום שישי באופן קבוע קשה לי לראות את הסדרה שורדת מעבר לשנתיים הבאות, אבל לפחות לגבי עונה שמינית אין מה פחד, הרשת תחדש אותה, גם אם זה יהיה למספר פרקים קטן יותר. נצטרך להמתין ולראות עד כמה תהיה הירידה בנתונים.

The Originals, אשר תשודר אחרי סדרת האם, כבר איבדה מכוחה כאשר עברה ליום שני וסדרות מהסוג הזה לא מצליחות להחזיר לעצמן קהל, במיוחד כאשר היא תתמודד אל מול Scandal ו The Blacklist. בהפקה צריכים להיות מרוצים במידה והסדרה תגיע ל 0.5 נק' מדד אליהן הגיעה בשלשת פרקי סיום העונה. לי נראה שהנתונים יהיו נמוכים מכך היות ובפרקים 17 ו 18 היא כבר הידרדרה ל 0.48 ו 0.44 נק' מדד בהתאמה. כלומר, הירידה כבר החלה. אולם, גם במקרה שלה נראה לי שבשל העובדה שמדובר במותג היא צפויה בסופו של דבר לשרוד, אלא אם הנתונים ירדו לאזור של 0.3-0.2 נק' מדד בלבד ומדובר באפשרות ריאלית.

Reign קיבלה אישור לעונה נוספת משתי סיבות עיקריות. ראשית, ברשת ביטלו את Hart Of Dixie אחרי 4 עונות והיו זקוקים למחליפה בערב יום שישי. כמו כן, ברשת צריכים סדרות בכדי לעבור למצב של שידור סדרות בעלות תסריט לאורך שנה שלמה. במידה והסדרה תשמור על נתונים של 0.4 נק' מדד ו\או מעל מיליון צופים יש לה סיכוי לשרוד לעונה רביעית. הסיכוי לכך ? קטן. קשה לי לראות את הסדרה מצליחה לקבל עונה רביעית מלאה, אולי עונה מקוצרת. הסיכוי היחיד לכך יהיה מעבר שלה לסדרת קיץ, אולם עבור דרמה מהסוג שלה, דרמה תקופתית, קשה לי להאמין שבמצבה הנוכחי זה יצליח.

Legends of Tomorrow צפויה לעלות בחודשים ינואר או פברואר 2016 ולאור הצלחת סדרות הקומיקס של הרשת קשה לי לראות את הסדרה נכשלת, במיוחד מאחר ומדובר במקבץ של דמויות שכבר נראו בסדרות הקומיקס של הרשת. זו תהיה הפתעה ענקית אם הסדרה לא תניב נתונים של למעלה מ 1.2-1.1 נק' מדד ואף תקבל מהר מאד אישור לעונה שנייה. במיוחד לאור העובדה שהיא צפויה להיות משודרת אחרי The Flash, או במקרה הפחות טוב אחרי Arrow. כך שההצלחה שלה מובטחת.

המקרה של Containment שונה. הרשת לא מצליחה בשנים האחרונות להשיק בהצלחה יותר מסדרה אחת בחצי השני של העונה וגם אז לא מדובר בהצלחה גדולה. היות ו Legends of Tomorrow צפויה לקבל את משבצת השידור הטובה ביותר בכדי להצליח הרי ש Containment צפויה לקבל את המקום השני ברשימה וזה במקרה הטוב. מהבחינה הזאת קשה לי להאמין שהיא תהפוך להצלחה גדולה. במקרה הטוב היא צפויה להניב (לפחות לאחר פרקי תחילת העונה) נתונים של 0.7-0.6 נק' מדד. אופתע אם הנתונים יהיו טובים יותר. הסיכויים גבוהים יותר שהנתונים יהיו נמוכים יותר.

לא ברור מתי הסדרה The 100 חוזרת ולאיזו משבצת שידור. במידה והיא תחזור למשבצת השידור שלה בימי רביעי הנתונים לא צפויים להשתנות (0.6-0.5 נק' מדד) ואז היא צפויה לחזור לעונה הנוספת, כאשר הדבר הלא ברור יהיה רק מספר הפרקים שיוזמנו עבורה. במידה והיא תדחק ליום שישי המצב יכול להשתנות, אולם הסיכויים שלה נראים טובים לפני תחילת העונה. מעניין יהיה לראות אם היא תדחק אל עבר עונת הקיץ ואז הכל יכול להשתנות.

לגבי Beauty & The Beast, ברשת כבר הודיעו שהעונה הרביעית תהיה האחרונה שלה, וזאת למרות שנתוני העונה השלישית היו סבירים בהחלט עבור הרשת.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מתי תהיה עונה 3 לדומיניון???