יום ראשון, 11 באוקטובר 2015

ניתוח: עונת החורף 2016-2015, נתוני רייטינג בולטים בשבוע השלישי של עונת 2016-2015



ברשת NBC הנתון הבולט מגיע מהסדרה The Blacklist, אשר ירדה ביום חמישי האחרון לנתונים של 1.5 נק' מדד ו 7.02 מיליון צופים. הירידה של The Blacklist בנתוני הרייטינג מתרחשת בהתאם לירידה של הסדרה Heroes Reburn, אשר לאחר התחלה סבירה של 2.0 נק' מדד ירדה בשבוע השלישי שלה (ובפרק הרביעי) לנתונים של 1.2 נק' מדד ו 4.41 מיליון צופים. נתונים אלו גם מצטרפים לנתונים דומים של הסדרה בעונה שעברה, כאשר הערב כולו, פרט ל The Blacklist נכשל. ולכן, המסקנה המתבקשת היא שכאשר משודרת לפני הסדרה דרמה בעלת נתונים סבירים, הסדרה מצליחה להעמיד נתונים מספיק טובים בכדי להעניק לעצמה עונה נוספת ללא בעיות. כאשר סדרות בעלות נתונים לא מספיק טובים משודרות לפניה הן גוררות אותה לנתונים בינוניים במקרה הטוב. חבל, היה לסדרה פוטנציאל ענק.

ברשת ABC מעניין להסתכל על נתוני הסדרה How To Get Away With Murder. לאחר ההצלחה האדירה של הסדרה בעונה הראשונה שלה היה נדמה שלרשת יש להיט ענק, באותו קנה מידה של הסדרה Scandal. למען האמת, במקרים מסוימים נתוני הסדרה אף עברו את הסדרה ששודרה לפניה. כלומר, קהל נוסף הגיע לצפות בה, למרות שהיא משודרת בשעה עשר בערב. ועתה, כאשר העונה השנייה רק בחיתוליה, עושה רושם שההתלהבות הראשונית דועכת. עדיין, מדובר בנתונים טובים מאד, אבל לאחר נתונים בעונה הראשונה שנעו על גבול ה 3.0 נק' מדד ואף למעלה מכך, הנתונים בעונה השנייה עד כה היו של 2.59, 2.33 ו 2.10 נק' מדד. מעניין יהיה לעקוב אם מגמת הירידה תימשך ותרד גם מתחת ל 2.0 נק' מדד, משום שעושה רושם שלרשת יש בעיה בשעת השידור הזאת, פרט אולי ל Qantico, אשר גם היא נמצאת בתחילת הדרך ועדיין יכולה ליפול בנתוניה.

ברשת ה CW הנתון הבולט הוא של הסדרה The Originals. אין כמעט ספק שנתונים של 0.4 נק' מדד הינם נתונים גרועים, אבל גרוע מכך הם הנתונים של מספר הצופים הכללי אשר עומד על 890 אלף צופים בלבד. הסדרה אמנם סיימה את עונתה השנייה עם ממוצע של 0.5 נק' מדד, אבל מספר הצופים הכללי עמד על 1.31 מיליון צופים, כאשר הפרק האחרון עמד על 1.185 מיליון צופים. למרות זאת, עושה רושם שעתיד הסדרה לא אמור לעמוד בסכנה וזאת בשל האפשרות שהסדרה תגיע למספר הפרקים הנחוץ לסינדיקציה. נתונים אלו גם ממשיכים את המשך "קללת The Vampire Diaries", אשר כל אחת מהסדרות ששודרו אחריה בשנים האחרונות הניבה נתונים גרועים. מעניין יהיה לראות אם גם בשנה הבאה, במידה ואכן הסדרה תחודש, ישנו שוב את שעת השידור שלה.

ברשת CBS הנתונים מצביעים על מגמה שאוהבי הסדרות ממש לא יאהבו. לאחר עונה ראשונה בה ערב הפוטבול של יום חמישי הניב נתוני טובים, אבל לא מעולים, הרי שהשנה הערב הפך להיות מפלצת רייטינג. בשבועות האחרונים הערב הניב 6.9 ו 5.0 נק' מדד !!! אלו נתונים שהרשת כבר לא ראתה הרבה מאד זמן ורק סדרה אחת התקרבה אליהם (ביחד) בשנים האחרונות The Big Bang Theory. נתונים אלו גם קובעים, ככל הנראה, שהעסקה שהרשת עשתה משתלמת מאד והיא תימשך גם בשנים הקרובות. כלומר, ערב הפוטבול ימשיך לפתוח את ערב יום חמישי גם בשנים הבאות והסדרות יעלו רק בסוף חודש אוקטובר או בתחילת חודש נובמבר, כפי שקרה השנה. נתונים אלו, ביחד עם העובדה ששידורי הבייסבול של רשת FOX בחודש אוקטובר מניבים עבורה את הנתונים הסבירים היחידים ביחד עם Empire, מוליכים את הרשתות לכיוון אחר לחלוטין ממה שחשבו שיקרה. מעניין יהיה לראות איזה שידור ספורט נוסף יעלה ברשתות הברודקאסט.

ברשת FOX מדהים להגיד זאת, אבל הסדרה Bones עדיין בחיים. במידה ולא לוקחים בחשבון את המקדמה האדירה ש Empire מעניקה ל Rosewood הרי ש Bones היא הסדרה בעלת הנתונים הטובים ביותר של הרשת (בשבוע שעבר הנתונים עמדו על 1.3 נק' מדד ו 5.9 מיליון צופים) ועבור סדרה, אשר נמצאת בעונתה ה 11 ובכלל לא היה ברור באם תזכה לעונה הנוכחית, הרי מדובר בנתונים שרק מצביעים על מצבה הקשה של הרשת בעונת הסתיו-חורף 2016-2015. ועדיין, זה לא מצביע על חידוש אוטומטי לעונה 12. עדיין מדובר בדרמה יקרה עבור הרשת וכמו כן, השחקנים הראשיים יצטרכו לחתום על חוזה חדש, ולאור העובדה שהחוזים הקודמים נחתמו ברגע האחרון, עושה רושם שגם אם הסדרה תשמר את נתוניה שאלת חידושה אמורה להידחות, לפחות עד לחודשים המתקדמים של העונה. כמובן, שבמידה ושאר סדרות הרשת יקרסו עוד יותר, זה לא יותיר לרשת ברירות רבות. דילמה קשה. 

אין תגובות: