יום שישי, 17 ביולי 2015

שלב סיכום עונה 2015-2014: רשת ABC יכולה לחייך


במסענו אל סיכומי עונת 2015-2014 הגענו אל הרשת, אשר סיימה את העונה ברווח התפעולי הטוב יותר, רשת ABC. בתום עונת 2014-2013 הרשת נמצאה במצב רע מאד מבחינת נתוני הרייטינג. עונת 2015-2014 יכולה לגרום למנהלי הרשת לחייך קמעה.

היכן הרשת עומדת ?

המסקנה הבולטת מעונת 2015-2014 היא שהמנצחת הגדולה של העונה היא רשת ABC, אף אחד לא מערער על כך. עושה רושם שברשת לקחו החלטות נכונות בעונה הקודמת וכמעט ולא טעו. ראשית, המעבר לערב יום חמישי שכולו שונדה ריימס התברר כמעבר מוצלח. Grey's Anatomy הצליחה לייצר עבור משבצת השידור של יום חמישי בשעה שמונה, משבצת השידור אשר בשנים האחרונות נחשבה ל"חור שחור" עבור הרשת, נתונים טובים מאד. Scandal, עד לפרקים האחרונים של העונה, שמרה על נתונים גבוהים ויציבות ואילו How to Get Away With Murder, הפכה לאחת ההצלחות הגדולות של העונה, ובמידה ולוקחים את השקלול של גיוון בקהל המעריצים, אזי מדובר בהצלחה גדולה יותר מזו של Empire ברשת FOX, אשר נשענה ברובה המוחלט על נשים ממוצא אפרו-אמריקאי בגילאי 49-34. העובדה שרשת CBS פתחה את העונה עם "ערב פוטבול" הצליחה לבסס עבורה את הערב.

בגזרת הקומדיות, The Goldbergs הצליחה לרשום נתונים יפים מאד של כ 2.2 נק' מדד לעומת 1.68 נק' מדד בעונתה הראשונה !!! הנתון המעניין יותר הוא שזה קורה למרות ש The Middle המזדקנת, אשר שודרה לפניה, הניבה בעונה הקודמת כ 2.01 נק' מדד בלבד. לפעמים כדאי לתת לסדרות ניסיון נוסף. כמו כן, הרשת הצליחה להשיק בהצלחה יחסית את Black-Ish בערב יום רביעי ואת Fresh From The Boat בערב יום שלישי. אפילו Cristela, למרות שבוטלה, אשר שודרה בערב יום שישי, הצליחה לשפר עבור הרשת את נתוני הרייטינג בשעת השידור שלה.

ההצלחה המפתיעה של הרשת בעונה הקודמת הייתה Secrets & Lies, אשר אף אחד לא ציפה ממנה לגדולות ואישורה בעונת הפיילוטים הקודמת היה מוטל בספק עד לרגע האחרון, אבל לקראת סוף העונה הסדרה הצליחה לשפר את נתוני הרייטינג ולעמוד על נתונים של 1.7 נק' מדד בערב יום ראשון החלש !

למרות זאת, צריך לציין שני כישלונות גדולים של הרשת. ראשית, פרט לסדרה How to Get Away With Murder הרשת לא הצליחה לייצר דרמה אחת בעלת נתונים סבירים בשעה עשר בערב. בעוד ש Revenge בוטלה בתום העונה הנוכחית ואליה הצטרפה Forever לאחר עונה אחת בלבד. Castle אמנם חודשה לעונה נוספת (שמינית), אבל עושה רושם שמדובר בדימדומיה ונתוניה, אשר עמדו על 1.58 נק' מדד, גם היו לא מספיק טובים. ועוד לא הזכרנו את Nashville, אשר עמדה על 1.34 נק' מדד בלבד !

כישלון נוסף הינו "ש.י.ל.ד.", אשר הייתה בעונת 2014-2013 אחת התקוות הגדולות ביותר של הרשת ואילו בעונת 2015-2014 הניבה כ 1.6 נק' מדד בלבד לעומת 2.4 נק' מדד של העונה הראשונה, כאשר פרק סיום העונה הראשונה הניב 2.01 נק' מדד. כלומר, בכניסה לעונה השנייה היה לה סיכוי לשמר נתונים סבירים, אך הסדרה הידרדרה לנתונים לא מספיק טובים.

כאב הראש הגדול ביותר של הרשת

לאחר שייצבו את ערבי רביעי ובמיוחד את ערב יום חמישי, ברשת חייבים, ובאופן דחוף, לנסות לייצר הצלחות נוספות בשעת השידור של עשר בערב, במיוחד לאור העובדה שעושה רושם שבתום העונה הבאה Castle ו Nashville עומדות לסיים את דרכן.

כמו כן, למרות ש Revenge הידרדרה בעונותיה האחרונות מבחינה קריאטיבית וגם בנתוני הרייטינג, הרי שהיא הייתה מותג עבור הרשת (גם אם לא ייצרו לה סדרת בת אחת לפחות). האובדן שלה הוא אבדן גדול לרשת ומנהלי הרשת יאהבו מאד אם אחת מהדרמות החדשות שלה, עם דגש על אלו של שונדה ריימס, ימלאו את מקומה.

בשורה התחתונה

בתום עונת 2015-2014 רשת ABC, אותה סיימה הרשת בעלייה של 6% בנתוני הרייטינג, הינה רשת הברודקאסט האמריקאית היחידה מבין החמש בקרב הצופים מתחת לגיל 49, אשר רשמה גידול במספר הצופים הכללי שלה ואף עלתה למקום השלישי ברשימה (לאחר ששהתה בשנים האחרונות במקום הרביעי). במידה ומוציאים שידורי ספורט מהמשוואה, הרשת נמצאת במקום הראשון בקרב נתוני הדמו של הקהל בגילאי 49-18 ! אז, למה שמנהלי הרשת לא יחייכו ?

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מה יקרה בעוד 309 ימים?