יום שלישי, 7 ביולי 2015

פינת D1D1 רואה סרטים

Everly - אברלי - אם לגברים מותר, אז למה לא לנשים ? זה, פחות או יותר המוטו של הסרט הזה. הכוונה שלי היא, שאם מפיקים סרטי אקשן שבהם הגברים מפוצצים במכות, יורים והורגים, אז מדוע לא להפיק סרט דומה עם אישה בתפקיד הראשי ?

לפי דעתי, שתי האופציות הנ"ל, סרטי אקשן מטופשים ללא תסריט נורמאלי, הן אופציות גרועות וכך גם הסרט הזה בו מככבת סלמה הייק כאברלי, אישה שנחטפת לזנות על ידי ברון רשע בשם טייקו. אחרי ארבע שנים בהן לא ראתה את הבת שלה (שעתה היא בת 5) ולאחר שעברה אונס קבוצתי, היא מחליטה להשיב מלחמה ומחסלת את האנסים שלה. הבעיה שלה היא, שברגע שהיא מנסה להגיע לבתה ואמה שלה לא נותנים לה לצאת והיא נאלצת ללחום על חייה ועל חיי אמה ובתה, אשר מגיעות אליה.

מדובר בסרט כל כך טיפשי שקשה למצוא דבר אחד חיובי בו וזה כולל גם סצינת פתיחה כאשר רואים דמות נשית עירומה מאחור, כאשר לא ברור באם מדובר בסלמה הייק או בכפילה (בדרך כלל משתמשים בכפילה בסצינות כאלו). הסצינה המגוחכת ביותר מגיעה כאשר אברלי ניצבת בתום הסרט אל מול טייקו ומצליחה לחסל אותו במהלך אידיוטי שלא נראה כמותו הרבה זמן.

בעצם, הדבר היחיד החיובי בסרט זה (שבתחילתו מזכיר במידה מסוימת את הסרט Panic Room בכיכובה של ג'ודי פוסטר) הוא שאורכו כ 90 דקות בלבד.

אז, לראות או לא לראות ?

רעיון טיפשי, תסריט גרוע מאד (בלשון המעטה), המשחק של הייק סביר ותו לא. אבל השאלה היחידה שצריך לשאול כשמפיקים סרט שכזה היא: בשביל מה צריך לעשות זאת ? מי שהולך לקולנוע לראות אותו הוא טיפש, מי שמשכיר את ה DVD הוא אידיוט ומי שמוריד אותו מהרשת מבזבז זמן. דלגו עליו.



The Cobbler - הסנדלר - הסרטים האחרונים של אדם סנדלר לא היו מוצלחים במיוחד, אולי בעיקר בשל העובדה שהוא המשיך לככב בקומדיות אחת אחרי השנייה ולא היה מוכן לגוון את משחקו. בסרט זה סנדלר משנה פאזה ועובר לשחק בדרמה אודות סנדלר יהודי בשם מקס, אשר מגלה ירושה משפחתית, שמאפשרת לו כאשר הוא נועל נעליים של אנשים אחרים להפוך להיות אותו בן אדם שאת נעליו הוא נועל. בתחילה מקס מנסה לנצל את התגלית לסיפוק צרכיו, בין אם מדובר באירוע מיני עם שכנתו הדוגמנית טארין (קים קלוטייר) ולגנוב סכום כסף מגנגסטר, אולם ככל שהזמן עובר הוא מגלה מה חשוב באמת בחיים ושלירושה שלו יש אספקטים נוספים אותם הוא עדיין לא גילה.

מדובר בהפתעה לטובה. היות ומדובר באדם סנדלר, הרי שלא מדובר בדרמה במאה אחוז, אלא יש בה נגיעות קומיות. נכון, חלק מהתסריט די צפוי, אבל באופן כללי מדובר בדרמה-קומית טובה ובהחלט אחת שמעבירה את הזמן בכיף. סנדלר מגלה שיש לו אפשרות להפגין גם את הצד הדרמטי, אולי לא באותה יכולת כמו את הצד הקומי, אבל בהחלט בצורה טובה. כמו כן, יפה מאד שהוא ממשיך להפיק סרטים אודות יהודים (כולם זוכרים את סרטו "אל תתעסקו עם הזוהן") ואפילו שהוא משתמש בסטראוטיפים מסוימים, הרי שהם מוצגים בחינניות.

לפי דעתי, הסרט יכול היה להיות פיילוט מוצלח מאד לסדרה עם דגש על רשת ה CW כרשת שהייתה אמורה להיות הרשת בה היא הייתה מוצגת, אבל רק ימים יגידו אם זה ייצא לפועל (נכון להיום, רוב הסיכויים שלא).

ראוי לציין שבסרט משתתפים גם סטיב בושמי, דסטין הופמן ואלן ברקין, שלשה שחקנים מעולים אשר גורמים לסרט להיות ברמה גבוהה יותר מהדרמות-קומיות מהסוג הנ"ל. כמו כן, לא מדובר בסרט ארוך במיוחד, 99 דקות, כך שהוא עובר די מהר ובנינוחות גדולה.

אז, לראות או לא לראות ?

לקולנוע לא הייתי הולך לראות אותו, אבל בשביל להעביר איתו שעה וחצי בבית בסלון עם אבטיח קר או גלידה ביחד עם חברים (ובעיקר עם חברה) אזי הסרט מומלץ. לא מדובר בסרט הטוב ביותר שיצא בעשור האחרון, אך הוא בהחלט מספיק טוב לצפייה.

עצה קטנה למי שמחליט לצפות: ההתחלה היא איטית, אז תנו לסרט צ'אנס ובערך לאחר עשרים דקות הוא תופס תאוצה.


 

2 תגובות:

שד משחת אמר/ה...

הסרט הסנדלר
סרט מעולה עם המון איכויות
וגם יש מוסר השכל

והסרט אברלי מי בכלל חשב לראות אותו
התסריט כבר גרוע

זיגי אמר/ה...

D1D1, רק אעיר שאף אחד לא יורד על סרטי אקשן מטופשים (ויש כל כך, כל כך הרבה) אשר סובבים סביב גברים שמפוצצים אחד את השני במהלכים מגוחכים שבמציאות לעולם לא יקרו. אולם כשמדובר באישה שעושה את כל אותם דברים- הביקורות גרועות יותר מאשר סרט שכזה שבו יככבו גברים. נראה כי אישה לא יכולה לקיים עלילה אווילית כפי שגבר יכול.