יום ראשון, 20 בנובמבר 2011

ניתוח: ניתוח הלוח של החצי השני של העונה של רשת NBC.



רשת NBC פרסמה לפני מספר ימים את הלוח החדש שלה לקראת החצי השני של העונה וניתן להסיק מספר מסקנות לגביו. המסקנה הברורה והמיידית: רשת NBC נמצאת גם השנה בבעיה רצינית משום שכמעט ולא צופים בה. בעוד רשת CBS הודיעה על שינוי מינורי של החלפת קומדיה בקומדיה בחצי השני של העונה, הרי ש NBC שינתה את פניה כמעט לחלוטין. ערב יום שני היה צפוי להשתנות בעקבות עליית העונה השנייה של התוכנית The Voice והסדרה החדשה Smash, אך שימו לב שימי שלישי עד חמישי עברו שינוי די רדיקלי.

ביום שלישי העדיפו ברשת לא להעניק ל Parenthood עונה מלאה של 22 פרקים והעדיפו לסיים אותה מוקדם יותר, בחודש פברואר. במקום המשך העונה נצפה בתוכנית ריאלטי. בכך הרשת ממשיכה את הקו של מעבר לתוכניות ריאלטי במקום סדרות בעלות תסריט. הניסיון הראשון שלהם היווה הצלחה גדולה, The Voice, הניסיון השני היווה כישלון, The Sing Off אשר החליפה את צ'אק, ועתה הרשת מביאה לפריים טיים תוכנית נוספת בשם: Fashion Star ובכך הרשת יוצרות ערב שלם של תוכניות ריאלטי ביום שלישי ביחד עם The Biggest Loser. חובבי הסדרות צריכים להיות מודאגים מהמגמה הזאת, משום שלפי דעתי, במידה וברשת יראו שלא מגיעים אליהם צופים, הם יעדיפו ללכת על תוכניות ריאלטי שעולות לה הרבה פחות כסף.

בוודאי רבים לא מבינים את המעבר של Up All Night ליום חמישי ואת המעבר של Whitney ליום רביעי. אני רואה זאת כך: ברשת מבינים שהיכולות של Up All Night לצמוח גדולות ביותר לאור העובדה שהשתיים משיגות את אותם הנתונים בשבועות האחרונים, אולם ל Whitney היה עד כה את The Office, הסדרה המצליחה ביותר של הרשת, כסדרה מובילה והיא עדיין לא הצליחה להתרומם מעבר לבינוניות הכללית של שאר סדרות הרשת. ברשת מקווים שעם דחיפה קלה Up All Night יכולה להתרומם לגבהים.

שינוי נוסף ביום רביעי הוא הכנסת סדרה חדשה, Are You There, Chelsea, בשעה שמונה וחצי. במקרה הזה לא אמורות להיות תהיות. הרשת שידרה שידורים חוזרים של Whitney בכדי לכסות על הכישלון של Free Agents, אשר חוסלה לאחר צמד פרקים. הקומדיה הזאת היא הטובה ביותר שיש לרשת כרגע.

Harry's Law הוזזה ליום ראשון. רבים ראו בכך שהסדרה קיבלה הזמנה לעונה מלאה כיוון חיובי עבורה. אני חושב אחרת. שימו לב ש Prime Suspect בוטלה ו The Firm, אשר הייתה אמורה להיות משודרת ביום ראשון אמורה להחליף את מקומה. הרשת ניצבה בפני חור בלוח המשדרים וכאשר נאלצה לבחור בין Prime Suspect ל Harry's Law היא בחרה בדרמת עורכי הדין. קשה לי להאמין שהסדרה תצליח בכלל להתמודד עם הלוח הקשה של יום ראשון של רשתות ABC ו FOX. במקום Harry's Law הרשת העדיפה לא לנסות להתחרות באמריקן איידול והעלתה תכנית אישית, Rock Center with Brian Williams, צעד מובן, היות וברשת לא הצליחו למצוא סדרה חזקה מספיק בכדי להתייצב מול מפלצת הרייטינג של רשת FOX.

ועכשיו אנו מגיעים לשינוי שהפתיע רבים: הכנסת הסדרה Community להקפאה והעלאת העונה החדשה של "30 רוק" במקומה. אני לא הופתעתי. אולי הצופים לא זוכרים זאת אבל בעונה שעברה רשת NBC ניצבה בפני דילמה דומה: היו לה 6 קומדיות ורק 4 מקומות ביום חמישי. ברשת פתרו את הבעיה בכך שדחקו את Parks and Recreation לחצי השני של העונה. העונה, בשל הריונה של טינה פיי, הסדרה "30 רוק" פתרה את הדילמה עבור הרשת לשאלה: איזו סדרה תדחק לחצי השני של העונה. הבעיה היא, שבעונה הקודמת ברשת NBC ניסו ללכת על מהלך של ערב של קומדיות של 3 שעות, מהלך שנכשל. העונה, לרשת אין את אותה פריבילגיה ויש לה מקום ל 4 קומדיות בלבד ביום חמישי. הבחירה להקפיא את Community מובנת היות והנתונים שלה ממש לא מספיק טובים בתור סדרה אשר אמורה להוביל ערב, ועוד את הערב הכי טוב של הרשת (מלבד הערב הצפוי של יום שני החדש). נתונים של 1.5 נק' מדד לסדרה הראשונה של הערב זה ממש לא מה שרוצים לראות ברשת. ב NBC מקווים ש "30 רוק" תצליח להניב נתונים טובים ממנה. על פי נתוני העונה שעברה, אני עדיין ספקן, אבל נתוני הפתיחה שלה טובים משל Community.

אז, אתם בוודאי שואלים: מתי ברשת מתכוונים להחזיר את Community ? לפי דעתי, במידה ו Are You There, Chelsea לא תצליח (סיכויים טובים לכך), ברשת יחזירו את הסדרה ליום רביעי בשעה שמונה וחצי. במידה וזה יקרה, חובבי הסדרה צריכים לחשוש, משום שאז יהיה מדובר בקרב קשה הרבה יותר מבחינת הרייטינג וסיכויה להניב נתונים מספיק טובים לחידוש יהיו קטנים יותר בגלל הצורך להתמודד עם "אמריקן איידול". במידה ויקרה הבלתי ייאמן ו Are You There, Chelsea תצליח, הסדרה תדחק אל עונת הקיץ, משום שנכון לעכשיו ברשת לא הודיעו על קיצוץ מספר הפרקים לעונה הנוכחית.

The Firm הוזזה מיום ראשון ליום חמישי משום שברשת רוצים לתת לה אפשרות ריאלית להצליח לאור הכישלון של העונה הנוכחית שלה ופרט לשידור אחרי The Voice, מקום ששמור ל Smash היות ויש להם נושא משותף (מדובר בדרמה מוזיקלית), יום חמישי הוא הערב הפורה ביותר של הרשת. מצד שני, ל Prime Suspect הייתה גם את אותה שעת שידור והיא לא הצליחה להתרומם, כך שקשה לקבוע לאן הסדרה יכולה להגיע.

ביום שישי, צריך לשים לב ל 2 אלמנטים: הראשון, למרות שרבים ממעריצי "צ'אק" קיוו לנס נוסף, כפי שקרה לסדרה מדי עונה, עושה רושם שהפעם הסדרה גמרה את מכסת הניסים שלה וב 27 בינואר תשדר את הפרק האחרון שלה. האלמנט השני הוא, חסרונה של סדרה שהייתה אמורה להחליף את צ'אק. מדובר בסדרה Awake, אך בשל הרצון של ההפקה לכתוב מחדש מספר תסריטים (עד כה צולמו כ 6 פרקים), תאריך עליית הסדרה מתעכב. במידה וברשת יחליטו להעלות את הסדרה בתקופת הקיץ אפשר להתחיל לשיר את שירת הברבור שלה עוד לפני שתעלה לאוויר.

במידה ורוצים לסכם את הלוח החדש של הרשת אפשר לסכם זאת במילה אחת: פאניקה. ברשת מבינים שכמעט ולא צופים בה ולולא נתוני רשת ה CW היו כה נמוכים היא הייתה מדרדרת להיות הרשת החמישית בחשיבותה, בשל כך הרשת ערכה שינויים כה מפליגים בלוח המשדרים שלה. מנהלי תוכניות הבידור והרכש של הרשת רק נכנסו לתפקיד בשנה שעברה ולכן ניתנת להם תקופת חסד, אך אם אני רואה את המפה בצורה נכונה, בעונה הבאה הרשת תעלה לוח חדש כמעט לחלוטין ובמידה וגם אז הם לא יצליחו להנפיק לוח, אשר מניב נתוני רייטינג סבירים, צפו לכך שנראה יותר תוכניות ריאלטי ופחות סדרות בעלות תסריט. ואת זה אני ממש לא רוצה לראות.

3 תגובות:

ניר אמר/ה...

רק שלא נגיע למצב ש-NBC ז"ל...
התחרות הזו בין הרשתות אמורה לפעול לטובתינו.

אני מאוד מקווה לראות את הרשת הזו מתרוממת בעיקר בזכות הקומדיות שלה...

אנונימי אמר/ה...

למה abc family הזמינו עוד פרקים לthe lying game אם היא לא כל כך מצליחה?

אנונימי אמר/ה...

כמה זמן לוקח מרגע הזמנת פיילוט לסדרה לעלות?