יום שבת, 26 בנובמבר 2011

פינת המענה לקוראים, והשבוע: The Lying Game, The Good Wife, Terra Nova, How I Met Your Mother, 90210, Leverage ועוד...

נתחיל עם שאלה לגבי סדרת כבלים:

למה abc family הזמינו עוד פרקים לthe lying game אם היא לא כל כך מצליחה?



תגובה:

ברשת חושבים שיש לסדרה פוטנציאל להגיע רחוק. לטענתם, צריך גם להתייחס לכך שהסדרה החלה כמעט לקראת תום עונת הקיץ, ולכן נותנים לה הזדמנות נוספת. כמובן, שעוזרת לה העובדה שמדובר בסדרה מאותו בית של Pretty Little Lairs.

נעבור לשאלה כללית:

כמה זמן לוקח מרגע הזמנת פיילוט לסדרה לעלות?



תגובה:

התהליך הבא אופייני לחמש הרשתות האמריקאיות הגדולות: בדרך כלל, הרשתות עוברות על התסריטים של סדרות חדשות שיש ברשותם או שהן רוצים לקנות מחודש יוני ובסופו של התהליך, בדרך כלל בחודשי ינואר-פברואר, אם כי השנה התהליך החל הרבה לפני, הרשתות נותנות הוראה לצלם פיילוט לתסריט שהן אהבו. הרשתות עוברות על הפיילוטים בחודשים מרץ-אפריל ומקבלות את ההחלטה באם להעיף את הפיילוט או לאשר אותו לסדרה. ברשתות הכבלים המצב שונה.

השאלה הבאה מגיעה בצורת בקשה:

אולי תעשה עוד פינה על סדרות חדשות שעולות, על מה הם יהיו, לאיזה צופים, וכו'... מה אתה אומר?



תגובה:

לגבי הסדרות החדשות. יש מספר פינות לכך, מלבד הדיווחים הכמעט יומיים על הסדרות החדשות, אני מעניק ביקורת כמעט לכל סדרה חדשה שעולה, או בפוסט שלם או בפינה "בוודאי שמתם לב ש...". סדרות שלא זוכות לכך, בדרך כלל נדחות לחודשי הקיץ עבורי ואז אני מפרסם "שלב סיכום עונה". כך שאין טעם לפתוח פינה נוספת.

ועכשיו, שאלה לגבי רשת ה CW:

רשת הcw מתכוונת להעלות סדרה חדשה כהסדרות שלה יחזרו ב2012 ?



תגובה:

לא, מלבד חזרת הסדרה One Tree Hill לעונתה האחרונה ב 11 בינואר, הכל נשאר אותו דבר, פחות או יותר.

יש גם שאלה לגבי סדרה חדשה יחסית:

מה אתה חושב על פרקים 1-4 של היה היה פעם("once upon a time")?



תגובה:

לצערי, בשל עומס של סדרות טלוויזיה לא יצא לי לצפות בסדרה, ככל הנראה העניין ידחה עבורי לחודשי הקיץ. מצטער.

שקד ביקש לברר לגבי כך שלא ציינתי מידע מסוים בפרסום הרייטינג של יום ראשון:

מדוע את הירידה של CSI MIAMY וTHE GOOD WIFE אתה מציין ואילו את של THE SIMPSON, שהייתה הירידה הגדולה ביותר בערב השידורים הזה אתה לא מציין?



תגובה:

כי, לפי דעתי, הירידה של "משפחת סימפסון" לא כל כך משמעותית והיא קרוב לוודאי תחזיר לעצמה את הקהל בפרקים הבאים. הירידה של The Good Wife ו CSI:Miami הרבה יותר משמעותיות ולכן הדגש בכותרת. אני לא מציין כל נתון בכותרת.

שאלה נוספת מתייחסת באופן ספציפי לסדרה The Good Wife:

מה קרה ל THE GOOD WIFE?! הסידרה רק מישתפרת מפרק לפרק... האם יש סיכוי לעוד עונה כדי למוכרה לסינדיקציה?



תגובה:

אכן, גם לפי דעתי מדובר בסדרה איכותית, אך לפי דעתי הצופים לא מבינים דבר אחד: הסדרה מושכת אמנם צופים, 9.79 מיליון צופים בשבוע האחרון, אך הקהל שמגיע לצפות בסדרה הוא ברובו קהל מבוגר וזה לא טוב ומכאן הירידה. לגבי יום ראשון האחרון, לפי מיטב הבנתי, שודר גם טקס חלוקת פרסים במוזיקה שכנראה הזיק לה.

ונעבור לסדרה שזוכה להייפ תקשורתי רחב אבל מאכזבת ברייטינג והיא מגיעה מ Urix:

לדעתך Terra nova תשרוד בסוף, או לא ?
היא תחודש לעונה שנייה או לא?
תודה.



תגובה:

תחזור ותקרא את ההערכה שהענקתי לסדרה לפני תחילת העונה וגם במהלך הלוח ההערכות האחרון שלי, אני חושב שלא טעיתי. לפי דעתי, מצבה לא טוב ועובדת לרעתה גם העובדה שהיא יקרה מאד. צריך לראות גם מה יהיו נתוני הפרקים האחרונים שלה.

ושוב, שאלה לגבי רשת ה CW:

יש תוכניות יותר טובות בCW ,הרוב לא, מחלק מהרשתות האחרות כמו NBC, אז למה כמעט תמיד הרייטינג של הCW יותר נמוך ?



תגובה:

ראשית, אני לא מסכים לגבי הקביעה שיש ברשת ה CW סדרות יותר טובות. יש סדרות שפונות לקהל מסוים ולכן גם ההצלחה מינורית. הרשת מיתגה את עצמה כפונה לקהל של נשים בגילאי 34-18 וקשה לה להשתחרר מהדימוי הזה, וכאשר בוחנים את את הסדרות שלה גם העונה, המצב שלא שונה. הרשת צריכה לשנות כיוון וללכת לסוג אחר של סדרות, אחרת היא תדעך, משום שלקהל הצופים האמיקאי די נמאס מסוג הסדרות של הרשת.

מאיה ניסתה לברר לגבי 2 קומדיות של רשת CBS:

איך פגשתי את אמא והמפץ הגדול בפגרה ?
ואם כן מתי הן חוזרות ?



תגובה:

How I Met Your Mother יוצאת לחופשה ב 5 בדצמבר, The Big Bang Theory תצא לחופשה ככל הנראה ב 8 בדצמבר. לגבי תאריך חזרה, אין עדיין, סביר להניח שבתחילת חודש ינואר 2012.

השבוע, השאלות לגבי הסדרות של רשת ה CW שולטות:

מה קורה עם 90210 היא עולה ואז יורדת ושוב עולה ושוב יורדת זה קשור אולי לזה ש-ringer לא שודר אחריה כמו תמיד ?



תגובה:

הסדרה תנוע העונה סביב 0.8-0.6 נק' מדד, נתונים מעל או מתחת לכך יפתיעו אותי מאד ולדעתי לא יחזיקו זמן רב, מה שאומר, שלפי דעתי, הסדרה מעבר לשיאה והתחילה בתהליך של קריסה, אשר יסתיים או העונה אם לא העונה אזי בעונה הבאה.

השאלה הבאה מתייחסת לסדרה שבוטלה:

יש שמועות שרצות באינטרנט על זה שהחליטו להחזיר את גיבורים לעוד עונה זה נכון ? מה הסיכויי שסדרה שבוטלה תחזור?



תגובה:

Heroes בוטלה וזה סופי, היא לא תחזור אפילו לספיישל, אין טעם להמשיך ולדון בכך, היה ניסיון קטן להציל אותה לפני שנה וזה לא הצליח, בהפקה הרימו ידיים ולפי דעתי, גם הצופים האחרונים שלה צריכים לעשות בדיוק אותו דבר. לגבי האפשרות להחזיר סדרה שבוטלה, זה נדיר, קיים אבל נדיר, במקרה של הסדרה הזאת, אפשר לקבוע בפה מלא: זה לא יקרה.

ושאלה על סדרת כבלים נוספת של רשת ABC Family :

השחקנית של איימי מסודות ההתבגרות באמת עוזבת ? האם יש לסדרה סיכוי בלעדייה ?



תגובה:

לא ידוע לי על כך ששאילין וודלי עוזבת את הסדרה. קשה לקבוע אם הסדרה תשרוד היות ומדובר בדמות הנשית הראשית שלה. אני מעריך שיהיה לה קשה, לפחות בהתחלה.

MichaelXD123 מנסה לברר האם לגבי המשמעות של הענקת 2 פרקים נוספים לסדרה Up All Night NBC:

מה זה אומר לגבי וויטני, למי יש סיכוי טוב יותר לקבל עונה שנייה?



תגובה:

נכון לעכשיו לשתיהן, אבל אני מניח שכאשר הן יחלו לשדר את הפרקים החדשים שלהן במשבצת השידור החדשה, ל Up All Night יהיה סיכוי גבוה יותר. הרשת מאמינה בה יותר מ Whitney.

ונעבור לשאלות שהגיעו במייל:

השאלה הראשונה מתייחסת למספר סדרות:


אני מעוניין לדעת, מה דעתך על הסדרות על טבעי, חליפות ואלפאס? :)



תגובה:

על טבעי – התחילה בצורה טובה, הדרדרה, הצליחה להיות סבירה בעונה החמישית ומאז מדובר בבזבוז זמן.

חליפות – הסדרה הטובה ביותר של הקיץ. סדרה מעולה שאני מחכה מאד לעונתה השנייה.

אלפאס – בעקרון היא בסדר וניתן לצפות בה, אבל לפי דעתי מדובר ברעיון קצת מבוזבז שמפיקי הסדרה יכלו לקחת למחוזות טובים יותר. נקווה לעונה שנייה טובה יותר.

ועכשיו, שאלה לגבי סדרה שאני מאד אוהב:

ראשית אני רוצה להודות לך על הבלוג המצויין!!!! אני נהנה לקרוא אותו כל יום מחדש.
ולשאלה בקשר לסדרה העוקץ - האם אתה יודע על guest stars שצריכים לחזור מהעונות הקודמות להמשך העונה הרביעית של leverage שחוזרת בשבוע הבא?
האם ידועים לך ספוילרים מעניינים נוספים על המשך העונה הרביעית?
תודה רבה על ההתיחסות.



תגובה:

תודה על המחמאה לגבי הבלוג. אני יודע שאני מזניח את הסדרה הזאת ויש לכך סיבה טובה מאד, לא צפיתי בעונה הרביעית שלה עד כה ולכן לא חוויתי את דעתי, זו גם הסיבה שאני לא מחפש עליה מידע רב אלא מחכה לצפות בה מבלי לדעת מה עומד לקרות. מצטער, אבל בשל כך אני לא יכול להיענות לשאלותייך, מהסיבה שאני לא יודע. והסיבה לכך היא, שאני לא רוצה לדעת.

ויש גם מקבץ שאלות:

1-ידוע מתי ישודרו פרקים חדשים של young justice? (ד"א סדרה מעולה, למרות היותה מציורת\מבוססת על קומיקס)

2-האם לעונה השלישית של משפחה מודרנית יש רק 10 פרקים?! ואם לא, אז מתי תשודר שאר העונה?
2ב- האם משפחה מודרנית אמורה להמשיך לעוד עונות או שהעונה השלישית זאת האחרונה? (מה שמוזר כי הרייטינג בשמיים..)

3- לפי דעתך מה גורם לירידה (המאוד ברורה) ברמה של איך פגשתי את אמא?, והם יש סיכוי שנראה את ויקטוריה שוב?

4- מה הסיכוי של האוס להמשיך לעוד עונה?

- יש סיכוי להופעת אורח של קאדי.קאמרון בהאוס?

- האם אוליביה ווילד (13) סיימה את תפקידה בעונה זאת?



תגובה:

1. עד כמה שאני יודע, נכון לעכשיו ב 9 בדצמבר אמור להיות משודר פרק חדש, אבל אני לא סגור על כך, לגבי מה שקורה עכשיו, קשה לי עדיין לדעת, אבל ברשת עדיין לא הודיעו על מועד יציאה לחופשה. וכן, גם אני אוהב את הסדרה.

2. בוודאי שלא, הסדרה ממשיכה כרגיל. ב 7 בדצמבר אמור להיות משודר פרק חדש, אשר אמור להיקרא Express Christmas . ככל הנראה פרק שיעסוק בחג המולד. לסדרה יהיו 22 פרקים, ואולי אף יותר, העונה.

3. לפי דעתי, הסדרה מאבדת את האיכות שלה משום שהיא שמה דגשיותר על הסיפורים ופחות על ה"פאנצ'ים", דואגים יותר לספר את סיפור של רובין-בארני, הסיפור של התינוק של לילי ומארשל וכו'... מבלי לשים לב שה"פאנצ'ים" כבר לא מצחיקים. לגבי ויקטוריה, נכון לעכשיו, אין לכך תכנון, אך בסדרה הזאת הכל אפשרי.

4. כרגע בינוניים. אני יודע שבשבועות הקרובים אמורה להיות ישיבה בין דיוויד שור, יוצר הסדרה, לראשי FOX, בנוגע לסדרה, נהיה חכמים יותר לאחריה. בכל מקרה, המצב שלה הרבה פחות טוב משנים קודמות. לגבי הופעות אורחות. בכל מה שקשור לקאדי, התשובה היא: לא, הסיכוי אפסי. לגבי קמרון, סיכוי לא גדול, יש לה סדרה משלה שהיא הכוכבת הראשית, "היה היה פעם", ולא ידוע שמההפקה פנו אליה עד כה. ולגבי אוליבייה וייד, צר לי להגיד, אבל ככל הנראה לא נראה אותה יותר העונה. היא עסוקה מאד בסרטים. בהפקה עדיין רוצים להחזירה לקראת סוף העונה, אך זה יהיה קשה מאד לנוכח לוח הזמנים העמוס שלה.

ולסיום, מספר הערות:

1. בשבוע שעבר נשאלתי לגבי יציאת הסדרה "תיאוריית המפץ הגדול" לחופשה, וטענתי שבתקופה הזאת הסדרה יוצאת לחופשת חג המולד. למרות שלכאורה, דבריי נכונים, הגיע הזמן לדייק, משום שב 8 בדצמבר הסדרה בכל זאת תשדר פרק חדש נוסף לפני היציאה לפגרת החגים.

2. מחר יפורסמו 2 כתבות של "שלב סיכום עונה". הראשונה היא של העונה השנייה של The Vampire Diaries, והשנייה היא של העונה השלישית של של הסדרה Fringe.

3. בשבוע הבא אפרסם "שלב סיכום עונה" לעונה הרביעית של הסדרה Chuck.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על התשובות

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה שענית לי :)

אנונימי אמר/ה...

יש לי שאלה לגבי מדידה ריטניג בטלויזיה הישראלית
אני מתסכל על הרייטנג של מכביבכדור סל ביום חמישי בערוץ 10 ורציתי לדעת אך מודדים את הרייטנג שלה האמיתי (כי היא משודרת גם ב 5HD)
תודה רבה יש לך בלוג ענק

ניר אמר/ה...

אני אענה על השאלה בנושא מדידת הרייטינג בטלוויזיה הישראלית:

קודם כל, הרייטינג שפורסם (13.3% בחמישי האחרון), מייצג אך ורק את שיעורי הצפייה של ערוץ 10.
שיעורי הצפייה בערוץ ספורט 5 HD אינם נמדדים מפני שהערוץ אינו חבר בוועדת המדרוג. בכל אופן, ההערכה היא ששיעור הצפייה במשחק בערוץ הזה עמד על בין 2% ל-5%.

דבר שני, האחוז הזה "13.3", מתייחס לכמות הבתים שבהם צפו במשחק.

זאת אומרת: ב-13.3% ממשקי-הבית היהודים במדינת ישראל שיש להם מקלט טלוויזיה, צפו במשחק.
אם אתה רוצה לדעת את שיעור הצופים בפועל, מדובר ב-322,800 בני אדם שצפו במשחק בערוץ 10 בלבד. ערוץ הספורט כפי שאמרתי אינו נמדד.

אם אתה מעוניין לדעת עוד, אשמח לענות לך.

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה
לזה שענה לי למעלה