יום שני, 5 ביולי 2010

שלב סיכומי עונה: Underbelly: The Golden Mile (עונה שלישית) – ההתחלה איטית, האמצע מעולה והסוף בינוני.


כאשר Underbelly עלתה לאוויר בעונתה הראשונה שאלתי את עצמי : האם כדאי לצפות בסדרה אשר מבוססת על מקרים אמיתיים ? ובנוסף לכך האירועים התרחשו באוסטרליה הרחוקה, עובדה שרק הגבירה את סימני השאלה שלי. אבל, כפי שבוודאי שמתם לב, ומי שלא שם לב אז שיידע עכשיו, אני נותן כמעט לכל סדרה צ'אנס אחד לפחות ולעיתים שניים במקרה הצורך לפני שאני מחליט באם למחוק אותה סופית מרשימת הסדרות בה אני צופה. במקרה של Underbelly לא הייתי זקוק לצ'אנס שני, הסדרה תפסה אותי מהפרק הראשון.
כאשר העונה הראשונה של הסדרה הסתיימה כבר יכולתי לקבוע בוודאות: מדובר בדרמת הפשע הטובה ביותר של עשרים השנים האחרונות, אפילו יותר טובה מ"הספוראנוס". הציפיה לקראת העונה השנייה הלכה וגברה, ולמרות שהעונה השנייה חזרה אחורה מבחינת לוח הזמנים, אל סוף שנות השבעים עד אמצע שנות השמונים (בעונה הראשונה לוח הזמנים היו השנים 2004-1995) העניין שלי בסדרה לא נרגע (אני לא אוהב שעושים עונה או פרק של מה שקרה לפני שהסיפור סופר) ובתום העונה יכולתי לומר בפה מלא – מדובר במוצר מעולה שיכול רק להשתבח.
ב 11 באפריל 2010 עלתה העונה השלישית של הסדרה אשר תפסה אצלי מקום של כבוד של אחת הסדרות ששמתי אותן בעדיפות עליונה וצפיתי בה בדרך כלל יום או יומיים לאחר ששודרה באוסטרליה (סדרות רבות יושבות אצלי לעיתים שבוע ויותר עד שאני מתפנה להשלים צפייה בפרק שלהן. אבל הפעם אפשר לסכם ולומר, מבחינת איכות הסדרה סבלה העונה מעליות ומורדות, למרות שהיו בה שלשה עשר פרקים בלבד.
העונה השלישית מספרת את קורות רחוב "קינגס קרוס" האוסטרלי בין השנים 1999-1988 ומתרכזת, איך לא, במלחמה של העולם התחתון על השליטה בתפוצת הסמים, בשוטרים מושחתים ובוועדה הממלכתית על שם וורן אשר שמה לעצמה מטרה לנקות את המשטרה מהשוטרים המושחתים ובשתי דמויות מרכזיות: ג'וני איברהם, נער למשפחה לבנונית שמצא את עצמו באוסטרליה מייסד לעצמו אימפריה על גבול עולם הפשע ועולם החוק ובדמותה של קים הולינסוורת (תמונה של קים האמיתית בחלק התחתון של הכתבה), אישה מבית טוב אשר נפלה לעבוד בחשפנות ובזנות ואשר שיחקה תפקיד חשוב בקרב של העולם התחתון ובחשיפת השוטרים המושחתים.
כפי שציינתי, בניגוד לשתי העונות הקודמות, העונה השלישית סבלה מעליות ומורדות מבחינת האיכות והעניין שבה. נכון, החלק הראשון של העונה אמור להיות הפתיחה של הסיפור ואמור לעסוק בהצגת הדמויות אבל אפשר לומר שארבעת ואפילו חמשת הפרקים הראשונים של העונה היו איטיים מאד, העניין בהם היה מועט יחסית והייתה הרגשה שהסדרה זוחלת, במיוחד לאור שתי העונות הראשונות שכבר מההתחלה התחילו בצורה חזקה מאד. החל מאמצע הפרק החמישי ועד הפרק האחד עשרה הסדרה חזרה לעצמה ושוב הדגימה מדוע היא נחשבת על ידי ועל ידי רבים אחרים כדרמת הפשע הטובה ביותר של שני העשורים האחרונים. אקשן, חום, סקס כשצריך, מתח, הצגת הדמויות בצורה מורכבת בדיוק כפי שהיה צריך ושימת הדגש על 2 הדמויות המרכזיות : איברהים והולינסוורת. לעיתים הצטערתי שלא חיכיתי עד תום העונה כדי לצפות בכל הפרקים ברצף משום שבתום הפרקים הייתי נשאר עם תחושה מאד מעצבנת של רצון לראות עוד מהסדרה הנהדרת הזאת. שני הפרקים האחרונים היוו מעין אפילוג לעונה ולמרות שבטריילרים ניסו ליצור מתח הרי שהעונה הסתיימה בקול ענות חלושה, ושוב אני מציין שמדובר בהשוואה לעונות קודמות, משום שבפני עצמה עדיין מדובר בסדרה מעולה, אבל אחרי שהתרגלנו לרמה מסוימת קשה לחזור אחורה.
לפני כשנה פירסמתי מאמר על הסדרה "הבורר" וטענתי שלא מדובר בדרמת פשע כפי שמנסים להציג אותה אלא בדרמה עם נגיעות בעולם הפשע. אם תשימו את שתי הסדרות אחת מול השנייה "הבורר" תראה כמו בדיחה עצובה ליד Underbelly. למרות שמדובר באנשים אמיתיים Underbelly מצליחה במשך עונה שלישית לאפיין דמויות בצורה מושלמת ולהציג לנו אותן בדיוק כפי שהן היו או עדיין בעת האירועים. ובבורר יש לנו את השחקנים של "מה קשור" שמגלמים דמויות של פושעים.
אני לא יודע מה אתכם, אבל עוד לפני תום העונה לא יכולתי שלא לנבור ברשת אחר קורות ג'וני איברהים וקים הולינסוורת ולאן החיים הובילו אותם גם לאחר שתיאור אירועי העונה הסתיימו (1999). ומה אפשר להגיד, החיים שלהם המשיכו להיות מעניינים גם לאחר מכן. נסו לברר בעצמכם ותראו. זו דוגמא נוספת עד כמה טובה הסדרה הזאת.
הסדרה חודשה כבר ל 2 עונות נוספות, כאשר גם באוסטרליה היא מצליחה בצורה טובה מאד ובארה"ב החליטו ליצור לה גרסה אמריקאית. ואני מחכה בציפיה דרוכה לכל אחת מהן. עוד 9 חודשים לעונה הבאה, נקווה שהימים יעברו מהר...

אין תגובות: