יום שלישי, 27 ביולי 2010

רייטינג: ABC ו NBC בדרך לבטל 2 מסדרות הקיץ שלהן עוד לפני תום העונה.


NBC עדיין לא החליטה סופית והיא עדיין מתלבטת בנושא אבל קיים סיכוי גדול שהיא עומדת לבטל את הסדרה Persons Unknown. הסדרה הניבה ביום שבת רק 0.5 נק' מדד. נתונים מחרידים, אפילו ביום שבת. הסדרה ממשיכה לצנוח ובמידה ובשבוע הבא היא תגיע לאיזור 0.3 נק' מדד קיים סיכוי גבוה שאת שאר הפרקים היא לא תשדר (נשארו עוד 6).
גם רשת ABC בדרך לבטל את אחת מסדרות הקיץ שלה. מדובר בסדרה Scoundrels אשר הניבה השבוע 0.6 נק' מדד. הסדרה מאבדת קהל מדי שבוע ובסך הכל שודרו 5 פרקים עד כה (נותרו 8). שבוע קודם לכן ביטלה CBS את שידור הסדרה The Bridge משום שהגיעה ל 0.6 נק' מדד לאחר 3 פרקים. לסדרה אין גם את התירוץ של יום שבת בערב מאחר והיא משודרת ביום ראשון. עד כמה שידוע לי במידה והסדרה תמשיך לרדת לאזור 0.4 נק' מדד היא תבוטל עוד לפני תום העונה.
סדרה אחרת של רשת ABC, הסדרה The Gates, הצליחה, לאחר ירידות קלות, להתייצב ושבוע שלישי ברציפות היא שומרת על אותם נתונים של 0.9 נק' מדד. במידה והסדרה תצליח להתרומם לאיזור 1.2 או אפילו 1.1 נק' מדד קיים סיכוי שהיא אפילו תקבל עונה שנייה מאחר שעלות הפקתה עבור הרשת היא מינימאלית.

3 תגובות:

Urix אמר/ה...

חבל מאוד!!
למה לא לתת קצת צ'אנס לסדרות חדשות?
אז אין מי יודע מה רייטינג so what???
מה עם כל הצופים שרואים דרך האינטרנט, מה הם לא נחשבים?
Persons Unknown סדרה מעולה. The bridge סדרה מעולה.
חבל חבל...
דרך אגב אחלה בלוג!

אנונימי אמר/ה...

ברור שהם לא נחשבים...רשתות טלויזיה מחפשות כסף- שבא בעיקר דרך פירסומות. כמה שהרייטינג יותר גבוהה ככה הפרסומת שווה יותר...ואנשים שמורידים בחינם באינטרנט? חחח האיוב הכי גדול של רשתות טלויזיה

יובל אמר/ה...

זה נכון אבל לא מדויק.סדרה שיש לה הורדות רבות-יש לה תקווה. כמות ההורדות של סדרה גם מהווה אינדיקציה להצלחה ויכולה להיות מתורגמת לכסף- כניסות לאתרים, רכישות של מארזי DVD או מרצ'נדייז וכו'.
סדרה כמובן צריכה להצליח אצל המחוברים לנילסן, כי זה מתורגם ישירות למפרסמים. אבל מפרסמים מעוניינים גם בסדרות שלא מביאות מספרים בנילסן אבל מצליחות מאוד בהורדות או במגזרים מסויימים.
חוצמיזה סדרות שיש להן ביקוש ברשתות מחוץ לארה"ב בד"כ מביאות הרבה צופים ורייטינג בגלל הצורך בתרגום מקצועי. המפרסמים באותן מדינות בונים על ההצלחה בהורדות בארה"ב שתיתרגם לצפיה בזמן אמת בשידור בארצות בהן יש צורך בתרגום.
כל זה מתרגם לכסף אצל הרשת שמפיקה את הסדרה במקור.
אבל, כמובן שרייטינג סביר הוא התנאי ההכרחי לשרידות של סדרה.