יום רביעי, 12 באוגוסט 2009

Hawthorne - ראינו כבר סדרות כאלו.


ביקשו ממני, אז הנה זה מגיע – ביקורת על הסדרה Hawthorne .
Hawthorne מספרת את סיפורה של כריסטינה הות'רן (על שמה קרויה הסדרה), אפריקנית-אמריקנית שעומדת בראש צוות האחיות בבית החולים ולמעשה מנהלת אותו כראות עיניה למרות שלעיתים רצונה (שתמיד הוא לעזור לחולים) מתנגש עם רצונות ההנהלה. כריסטינה היא אלמנה שמגדלת את בתה קמיל שכל הזמן מצליחה להסתבך בצרות. ידידה הטוב ביותר בבית החולים הוא ד"ר תומאס וייקפילד (מייקל ורטן מ Alias) ואיכשהו היא כמעט תמיד גורמת לו לעשות כרצונה או להעלים עין כשצריך. כמו כן, בצוות האחיות יש גם אח גבר, ריי, שדלוק על אחות היפיפייה קנדי. אחות אחרת בצוות היא בובי קטועת הרגל ובשל כך בעלת פחד מיציאה עם גברים.
הסדרה אמורה להראות את הטיפול בחולים מנקודת מבטם של צוות האחים והאחיות הנ"ל אשר נמצאים בחזית בכל מה שנוגע להצלת חיי אדם. כאשר כמובן שההתמקדות היא בכריסטינה.
באופן אישי, לא כל כך התחברתי לסדרה הזאת ולהלן הסיבה:
לקראת אמצע יוני יצאו לדרך שתי סדרות רפואיות חדשות ברשתות הכבלים. הראשונה ברשת USA ואותה אתם כבר מכירים, כי כבר כתבתי עליה – Royal Pains ואילו השנייה היא Hawthorne אשר משודרת ברשת TNT. מדובר בשתי סדרות שונות לחלוטין. התחלתי לצפות בשתיהן, פחות או יותר באותו זמן וההתרשמות שלי הייתה שונה לחלוטין לגבי כל אחת מהן.
בעוד Royal היא סידרה קלילה, מהנה שמעבירה לך את הקיץ בכיף של 42 דקות כאשר מדי פעם יש מידה של עומק בתוכנית, הרי ש Hawthorne הולכת לצד השני של הסקאלה. מדובר בתוכנית כבדה, מהסוג שרוצה להעביר מסרים כגון: סמים זה לא בסדר, אם תשקרי כל הזמן זה יתנקם בך ועוד... בעוד Royal היוותה משב רוח רענן בקיץ הזה הצפייה ב Hawthorne לא ממש עושה לך חשק לעשות זאת. אולי בחורף המצב היה אחרת, אבל בקיץ, כאשר אתה בדרך כלל לא מעוניין לחשוב יותר מדי אלא ליהנות ולברוח מהחום המעיק זה לא יקרה. לכן גם ממוצע הרייטינג של Royal הוא מעל 6 מיליון צופים ושל Hawthorne הוא 3.8 מיליון צופים בלבד (שודרו 9 פרקים עד עתה).
אין בסדרה הזאת את הכיף שאתה מעוניין לראות בסדרות קיץ, רעיון ש USA מנצלים עד תום ובא לידי ביטוי ב Royal Pains, אין בה דיאלוגים מתוחכמים בנוסח האוס, אין בה ניסיון לחקור משהו אחר, לדוגמא: מבחינה פסיכולוגית כמו "בטיפול" או Mental. זה פחות או יותר אותו דבר שראינו מאי.אר בחמש עשרה השנים האחרונות רק מנקודת מבט של צוות האחיות. גם פה תראו את חיי היום יום של צוות האחיות, הוא מתאהב בה, היא משחקת קשה להשגה, כריסטינה מתקשה לגדל את הילדה שלה ועוד... בשלב מסוים, עוד לא קרה אבל סביר להניח שיקרה, ייצרו משהו רומנטי בין כריסטינה לתומאס אבל זה לא ממש משכנע.
מי שלא ראה סדרת בית חולים בעשר השנים האחרונות אולי יאהב את הסדרה אבל מי שצפה באי.אר, האוס, או אפילו Mental יבין שמדובר בסדרה בינונית לחלוטין שלא מחדשת דבר. אז אם אין לכם מה לעשות ואתם רוצים להכניס את עצמכם למצב שבו אתם צופים בקיץ בסדרה כה כבדה נסו אותה. לי היא ממש הורידה את החשק להמשיך ולצפות. אני אמשיך לדבוק ב Royal Pains וכשתתחיל עונת החורף אנסה את סדרות בתי החולים החדשות של NBC, אולי הן טובות יותר.
אגב, למי שתהה ולא הספיק לקרוא את הידיעה שלי בבלוג, רשת TNT החליטה לחדש את הסדרה לעונה שנייה שתכיל 10 פרקים נוספים שישודרו בקיץ 2010. לא מבין למה.

תגובה 1:

REY אמר/ה...

תודה רבה!!!

מלך.

(rey)