יום שישי, 2 באוגוסט 2019

פרסום: סדרות הקיץ 2019 הצלחות וכישלונות


אנחנו נמצאים עמוק אל תוך עונת הקיץ 2019. למען האמת, חצי מעונת הקיץ (חודשים יוני-יולי) כבר מאחורינו ואנו נמצאים קצת יותר מחודש וחצי לפני עליית הלוחות החדשים של רשתות הברודקאסט האמריקאיות. בשל כך, אפשר כבר לסמן את ההצלחות הגדולות אל מול הכישלונות הגדולים בעונה זו.

נתחיל דווקא בכישלונות הגדולים. רשת ABC הימרה בגדול על הדרמה Reef Break בכיכובה של פופי מונטגומרי, אבל הסדרה הייתה כישלון ענק החל מהפרק השני שלה אשר הניב בסך הכל 0.34 נק' מדד ו 1.975 מיליון צופים. בשבועות האחרונים הסדרה נעה סביב 0.25 נק' מדד. לטעמי, הבעיה הגדולה בסדרה היא השחקנית הראשית שפשוט לא יודעת לשחק וזאת למרות ניסיון טלוויזיוני עשיר.

כישלון נוסף מגיע מרשת ברודקאסט והינו The InBetween של רשת NBC אודות אישה שרואה רוחות אשר מסייעות לה ואביה למצוא רוצחים ולפצח תעלומות. הסדרה אמנם הניבה בפרק הפתיחה שלה 0.57 נק' מדד ו 3.654 מיליון צופים, נתונים בינוניים עבור עונת הקיץ בימינו, אך בשבועות האחרונים היא נעה בין 0.3 ל 0.4 נק' מדד בלבד. נתונים לא מספיק טובים. הבעיה של הסדרה, כפי שאני רואה אותה היא, שכאשר מסיימים לצפות בפרק שלה לא ממש זוכרים במה צפו. הסדרה די משעממת ולא מתקדמת לשום מקום.

כישלון שלישי מגיע דווקא מהרשת ששלטה בעונות הקיץ עד לפני כחמש שנים, רשת USA, והדרמה המדוברת הינה  Pearson. הספין אוף של הסדרה Suits הניב בפרק הראשון שלו 0.12 נק' מדד בלבד !!! ובפרקים הבאים 0.11 נק' מדד, כאשר הפרק האחרון הסתפק ב 468 אלף צופים. הבעיה של הסדרה היא, שהיא עולה כאשר סדרת האם שלה כבר בסוף דרכה. ולמרות זאת, סדרת האם מניבה נתונים כפולים מהספין אוף, וזאת למרות שמדובר בעונה האחרונה שלה. כמו כן, בעיה נוספת ש Pearson סובלת ממנה היא שמלבד השחקנית הראשית אין שחקן או שחקנית נוספת, אשר מצליחים להותיר חותם. בשל כך גם הוזעקה בת'אני ג'ו לנץ', אך גם היא לא מצליחה להציל את המצב.

סדרת כבלים נוספת אשר נתוני הרייטינג שלה מזוויעים הינה העונה השנייה של  Good Trouble של רשת FreeForm. הסדרה מניבה בעונה זו נתונים של 0.1 נק' מדד, כאשר הפרק השביעי ירד גם ל 0.09 נק' מדד ול 228 אלף צופים בלבד. אולי הגיע הזמן לסגור את הגולל על המותג ? אבל ללא ספק לשמור על השחקנית הראשית לפרויקטים אחרים.

סדרה נוספת שנמצאת באותה קטגוריה וכבר קיבלה את הודעת הביטול שלה הינה Designated Survivor, אשר עונתה השלישית ב"נטפליקס" הייתה גרועה מאד והרסה כל חלקה טובה (ולא היו הרבה כאלה) שהעונות הקודמות השאירו לה. מזל שברשת התפכחו לאחר עונה אחת בלבד וביטלו אותה.

סדרה שישית, אשר נמצאת בקטגוריה הזאת ואין טעם להרחיב עליה את הדיבור יותר מדי, הינה Instinct, אשר מניסה נתונים אשר נעים בין 0.3 ל 0.4 נק' מדד, אך גם בהפקה מודעים לכך שימים ספורים והם לא אמורים לשרוד לעונה נוספת. למען האמת, העובדה שהסדרה קיבלה עונה נוספת הייתה הפתעה גדולה.

ולסיום, צריך לציין בקטגוריה הזאת גם את The Outpost בעונתה השנייה ו Pandora, אשר משודרות ברשת ה CW, אך מניבות נתונים של 0.2 ו 0.1 נק' מדד, אך במקרה שלהן, מכיוון שהרשת לא מפיקה אותן והיא עולה לה פרוטות, זה לא ממש משנה לה.

בגזרת ההצלחות אין יותר מדי מה לציין, אך בכל זאת ארבע סדרות מרכיבות את הרשימה. חייבים להתחיל שוב עם רשת ABC. אופרת הסבון Grand Hotel אותה העלתה בתחילת הקיץ דווקא מניבה נתונים יפים מאד עבור עונת קיץ בימים אלו, נתונים של 0.5 עד 0.6 נק' מדד, כאשר בשבוע האחרון היא גם קפצה ל 0.7 נק' מדד. הסדרה מראה בעיקר יציבות ולא קורסת, לפחות בשלב הזה, אל נתונים של 0.4 נק' מדד ואל מתחת לכך.

הצלחה נוספת מגיעה מ"נטפליקס" והיא העונה השלישית של Stranger Rhings. הרשת לא משחררת נתוני צפייה, אך ההדלפות מדברות על שבירת צפייה של הרשת המשדרת. צריך לציין ששבירת השיאים הללו מגיעים דווקא בעונה הפחות טובה שלה.

גם רשת Hulu לא משחררת נתוני צפייה, אבל לפחות על פי הביקורות, העונה הרביעית של Veronica Mars הייתה הצלחה עבור הרשת. וזאת, למרות שמספר אתרים ישראלים דווקא קטלו את העונה.

ולסיום, צריך גם לציין את The Boys של Amazon, אשר קיבלה עונה שנייה לפני שהעונה הראשונה עלתה, אך גם הביקורות לגביה היו חיוביות מאד. וכן, ניחשתם נכון, אין פרסום לגבי מספר הצפיות בה...

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה על הסקירות. נראה לי שיש לך השמטה של 0 בנתוני הסדרה של פופי 2.5 נק' מדד?! ;)לגבי Veronica Mars, אחרי ההצלחה יש סיכוי לעוד עונה, לדעתך?הבעיה ש Pearson סובלת ממנה, שהיא חסרת הומור ונורא כבדה לסדרת קיץ וממש מזכירה בסגנון שלה סדרות כמו City.on.a.Hill ושאר סדרות פשע עם הרבה דברת ומעט אקשן, ומתרחקת מהמקור הקליל של סדרת האם

אנונימי אמר/ה...

שכחת בסקירה את blood and treasure

D1D1 אמר/ה...

blood and treasure היא לא הצלחה ולא כישלון וזאת למרות שקיבלה עונה נוספת, לפחות לא לפי נתוני הרייטינג.

אנונימי אמר/ה...

בדיוק בגלל זה עניין אותי איפה שמת אותה ברשימה