יום שישי, 29 ביוני 2018

שלב סיכום עונת סתיו-חורף 2018-2017: רשת ABC




לרשת יש, לראשונה מזה זמן רב, לצד מספר רב של נפילות כמידי שנה, יש גם מספר הצלחות לא רעות בכלל. אולי מדובר בצעד ראשון לקראת הבראת הרשת, אשר בשנים האחרונות נמצאה בנסיגה גדולה.

מה עבד לרשת בעונה זו ? 

אין בכלל מה לדבר, ההצלחה הגדולה ביותר מבין רשתות הברודקאסט בעונות האחרונות הגיעה מקרב רשת ABC, הכוונה היא להחייאה של הקומדיה "רוזאן". אף אחד לא חשב שאלו יהיו הנתונים שלה בעונת החזרה. למרות שלאיטה היא החלה לאבד גובה, עדיין הנתונים שלה היו גבוהים מאד, גם בסוף העונה. בשל כך אנו גם חווים החייאה של Last Man Standing ברשת FOX ושל "מרפי בראון" ברשת CBS.

הצלחה גדולה נוספת של הרשת הייתה הדרמה The Good Doctor. אף אחד לא ציפה שהדרמה תהווה הצלחה כל כך גדולה ואף מהרגע הראשון. אמנם לקראת סוף העונה הדרמה נתקלה בקשיים בנתוני הרייטינג, אבל בסך הכל היא הייתה יציבה מאד בנתוניה הטובים.

ולבסוף, "אמריקן איידול". למרות שהציפיות ממנה היו גדולות והיא לא עמדה בהן, הרי שבסופו של דבר היא הניבה נתונים טובים ואפילו מעבר לכך בערב יום ראשון. הבעיה היא, שמדובר בתכנית יקרה באופן יחסי ובסופו של דבר יכול מאד להיות שבמידה והנתונים הללו ישמרו או התכנית תאבד גובה (ואפילו לא מדובר בגובה רב) היא תהפוך ללא משתלמת עבור הרשת, אבל נכון לעכשיו, בעונתה הראשונה היא היוותה הצלחה יחסית, בוודאי בהשוואה לעונות קודמות ואפילו בהשוואה לשאר רשתות הברודקאסט. לא פלא, שהרשת החליטה לא להעלות סדרות בעלות תסריט בעונה הבאה בערב זה.

מה לא עבד לרשת בעונה זו ? 

הרשת עדיין לא הצליחה למצוא פתרון לשעה עשר בערב יום שלישי. מדובר ב"חור שחור" בלוח המשדרים שהרשת לא מצליחה להתמודד איתו מזה שש שנים ולמעלה בכך. הניסיון של Kevin Probably Saves The World נכשל והסדרה בוטלה לאחר עונה אחת וכך גם For The People, למרות שהאחרונה קיבלה הזמנה לעונה נוספת בשל השם שונדה ריימס.

הרשת כשלה בהשקת הדרמה החדשה בעלת הפוטנציאל הגבוה ביותר שלה מבין הדרמות החדשות שלה, Deception, בערב יום ראשון והדרמה בוטלה לאחר עונה אחת בלבד. לרשת היו תקוות גדולות עבורה והיא גם חיכתה זמן רב להשיק אותה ביחד עם "אמריקן איידול" בכדי להעניק לה דחיפה רצינית. אולי ברשת חיכו יותר מדי.

הרשת לא הצליחה גם להציל את המותג של Quntico, אשר עבר מהפך בעונה השלישית, אך ללא תועלת.

למה הרשת זקוקה בעונה הבאה ? 

הרשת זועקת לכך שהדרמה החדשה שלה, The Rookie תצליח להציל את שעת השידור של ערב יום שלישי בשעה עשר, משום שלרשת אין דרמה נוספת כדוגמת "האנטומיה של גריי", אשר הצליחה לסגור עבורה לפני מספר שנים "חור שחור" אחר בשעה שמונה של ערב יום חמישי. אם גם הפעם זה לא יצליח עבור הרשת, יכול מאד להיות שהרשת תפנה לתכנית ללא תסריט בשעה זו.

הרשת זקוקה לכך ש The Conners תהווה להיט גם בעונתה השנייה ותצליח להחזיק את מה ש"רוזאן" החלה. הניסיון של "וויל וגרייס", "תיקים באפילה" ואפילו 24 מראה שההצלחה הנקודתית של ההחייאה של מותג מוכח היא זמנית בלבד. ברשת יקוו שהמקרה של The Conners יהיה שונה.

ולבסוף, ברשת יקוו שהשנה, הדרמה החדשה בעלת הפוטנציאל הגבוהה ביותר שלה, Whiskey Cavalier, תהווה להיט, או שלפחות תשרוד את העונה הראשונה עם נתונים טובים.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

TY