יום שני, 15 במאי 2017

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת FOX לעונת 2018-2017: יציבות

ישנן מספר אלמנטים בולטים בלוח המשדרים של רשת FOX לעונת השידורים 2018-2017. לאחר שאת לוח השידורים של רשת NBC אפשר היה לסכם במילים "הימור גדול", הרי שאת הלוח של רשת FOX אפשר לסכם במילה אחת: יציבות.

ראשית, אפשר היה לראות שהרשת ערכה ניקיון כמעט יסודי של הלוח שלה וסדרות שלא היו אמורות להיות שם יותר, בין היתר Sleepy Hollow, Bones, Pitch, A.P.B ועוד..., כבר אינן. ישנן עדיין "שאריות" כגון The Excorcist או Brooklyn Nine Nine, אבל אפשר לראות שהרשת מתנהלת בכיוון הנכון.

נקודה נוספת שצריך להזכיר היא, שהרשת עדיין לא סיימה לאשר סדרות לעונה הבאה. הכוונה היא לא לעונת הסתיו, אלא לחצי השני של העונה, אשר יעלה בתחילת שנת 2018. לרשת יש עדיין את 911, אותה היא כבר אישרה לסדרה ועתה עמלים בתחילת הפקתה. בנוסף לכך, יש לה בין שלש לארבע פיילוטים חדשים אותם היא מפתחת עבור עונה זו, בין היתר מדובר ב The Beast ו The Passage, אשר נגררו מעונת הפיילוטים הנוכחית, אולם יפותחו רק בחודשי הקיץ. כמו כן, גם The X Files אמורה לחזור בעונה חדשה, אך לא ברור אם זה יקרה כבר ב 2018, כאשר רשת FOX רוצה בכך.

בשל כך, הלוח של רשת FOX נראה די דל. בדרך כלל, לרשת יש חמש או שש סדרות מוכנות כבר לחצי השני של העונה והלוח שלה, אשר מתפרסם בחודש מאי גם כולל את הלוח בחצי השני של העונה. לא כך הם פני הדברים השנה.

כאשר מביטים על הלוח החדש של הרשת קיימת רק הפתעה אחת: השיבוץ של The Orville של סת' מקפרלן. לרשת היה כמעט יום שלם לעכל את המעבר של This Is Us לשעה תשע ביום חמישי. תוסיפו לכך את העובדה שרשת CBS תשדר פוטבול בתחילת העונה ורשת ה CW סדרות קומיקס בערב זה, אזי לסדרה החדשה של הרשת מצפה התחלה די בעייתית, במיוחד אם מבינים ש Gotham נמצאת כבר לקראת סוף דרכה מבחינת נתוני הרייטינג.

מדוע, אם כן, בחרו ברשת לשדר את הסדרה דווקא בערב זה ?

משום שדווקא הרשת, שעד לפני עשור נחשבה לצעירה ורעננה, לא רצתה לקחת סיכון יותר מדי גדול ולפוך לחלוטין את לוח המשדרים שלה. ציוות של שתי הסדרות בערב יום שלישי נראה היה הגיוני יותר, בוודאי מבחינת תחרות, אבל אז זה היה גורם לרשת להעביר את רצועת הקומדיות מיום שלישי לערב אחר, אולי חמישי, ובכך לחסל אותן סופית (לא שעכשיו הן להיט גדול).

דווקא הציוות של The Mick ו Brooklyne Nine Nine ביחד עם העונה השנייה של "נשק קטלני" נראה הגיוני, בשל הגוון הקומי של הסדרה, במיוחד ביחס לשאר הדרמות של הרשת. New Girl צפויה לשדר את שמונת הפרקים האחרונים שלה בחצי השני של העונה ואז לסיים את דרכה.

ימי רביעי ושישי של הרשת נשארו על כנם עם עונות חדשות של Empire ו Star ביום רביעי ו Hell's Kitchen ביחד עם עונה שנייה (ואולי אחרונה ?) של The Excorcist, אשר הועדפה על פני Sleepy Hollow. הרשת יודעת מה היא אמורה לקבל מארבעת התכניות ואין בכך הפתעה גדולה.

בכך, הרשת נשארה עם התקווה היחידה שלה The Gifted, אשר צוותה ביחד עם Lucifer בערב יום שני. הסיבה שהאחרונה הועדפה על פני Gotham בערב זה  היא, משום שברשת חושבים שהיא צעירה ורעננה יותר מ Gotham ושיש לה סיכוי קצת יותר טוב להביא קהל. בשם כך היא גם קיבלה הודעת חידוש זמן רב לפני ש Gotham קיבלה. ברשת חושבים שאולי זה לא קרה השנה, אבל עתיד גדול ל Gotham כבר אין ושזמנה אוזל. וזאת, למרות שנתוני הרייטינג של השתיים לא היו שונים במיוחד.

נקודה מעניינת שכדאי לשים לב אליה היא, שזו הפעם הראשונה שסדרה בה אמילי ואן קאמפ מככבת עולה רק בחצי השני של העונה. האם אלו סימנים לא טובים עבור The Resident ? נצטרך להמתין ולראות. במיוחד יהיה מעניין לראות באיזה יום תשובץ.


לסיכום, על פניו, לרשת יש לוח סביר ובלי הרבה הפתעות. בכך הרשת לא צפויה לספוג קריסות כפי שקרה לה בשנים האחרונות, אולם מצד שני, פרט ל The Gifted לא עושה רושם שיש לה גם סיכוי לפתח להיט. ולא, Ghosted, לא אמורה לספק זאת בערב יום ראשון. גם לא, .L.A. to Vegas, אשר ממתינה לה לחצי השני של העונה. אולי זה מה שהיא זקוקה לו. רשת NBC עשתה אותו דבר לפני מספר שנים, כאשר ניסתה קודם כל לייצב את לוח המשדרים שלה.


הציון שלי ללוח: 6. 

אין תגובות: