יום שישי, 5 במאי 2017

שלב סיכום עונה 2017-2016: רשת ABC בצרה גדולה


רשת ABC מתקשה "להתרומם" בשנים האחרונות וסופגת מכה אחר מכה, עונת 2017-2016 לא שונה בהרבה משנים עברו.

מה עבד עבור הרשת בעונה זו ?

גם השנה האלמנט היחיד שניתן לזקוף לזכות הרשת הן הקומדיות. הרשת הצליחה להשיק בהצלחה סבירה שתי קומדיות חדשות Speechless ו American Houswife, כאשר נדמה היה שבכל מה שקשור לקומדיות, זו הרשת היחידה אשר מצליחה להשיק קומדיות חדשות.

במקביל להשקת הקומדיות החדשות הנ"ל, גם המעבר של The Middle ליום שלישי התבצע בהצלחה, כאשר הנתונים של שעת השידור שלה התייצבו על 1.55 נק' מדד, כמעט כמו הנתונים של NCIS של רשת CBS, אשר הניבה 1.78 נק' מדד, ו The Goldbergs הצליחה בשעת השידור החדשה שלה בשעה שמונה וגם להשיק את Speechlees.

כמו כן, הקומדיה הוותיקה Last Man Standing הצליחה שנה נוספת להוות עוגן ביום שישי עם נתונים של 1.15 נק' מדד ו 6.407 מיליון צופים. נתונים שאפילו רשת CBS, אשר שולטת בימי שישי בנתוני הרייטינג הייתה גאה בכך, במיוחד בהתחשב בכך שמדובר בעונה השישית של הסדרה.

בתחום הדרמות, "האנטומיה של גריי", Scandal ובמידה מסוימת גם How To Get Away With Murder הצליחו לשרוד עם נתונים טובים פלוס, לגבי האחרונה במיוחד ביחס לשעת השידור שלה.

מה לא עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

כמעט כל מה שקשור לדרמות הוא כישלון גדול מאד עבור הרשת. ראשית, ההשקה של הדרמה החדשה המדוברת ביותר שלה, Designated Survivor מתבררת ככישלון בנתוני הדמו, כאשר הסדרה איבדה גובה כמעט מפרק לפרק. כמובן, שלא עזרה לסדרה החופשה הארוכה מאד שהיא עברה מאז חופשת החגים. מצד שני, הרשת גאה בכך שבנתוני ההקלטות היא נמצאת במקום השלישי מכלל כל הסדרות של רשתות הברודקאסט.

כמו כן, כל שאר הדרמות של הרשת ובלי יוצא מהכלל הן כישלון. ערב יום ראשון קרס לחלוטין עבור הרשת עם כישלונות כגון Secrets & Lies, Conviction, Time After Time ואפילו Quantico (שבמהלך העונה עברה לימי שני וגם שם כשלה) ואפילו Once Upon A Time, אשר היוותה עוגן עבור הרשת עד כה בערב זה, איבדה גובה בצורה רצינית, עד אשר שאלת חידושה תלויה באוויר במשך זמן כה רב. ובערב יום חמישי הרשת חוותה כישלון עם Notorious ואפילו The Catch של שונדה ריימס עם נתונים גרועים. ואין אפילו מה להזכיר את "ש.י.ל.ד." שנתוני הרייטינג שלה הן כבר בדיחה עצובה עבור הרשת.

גם בתחום הקומדיות הרשת איבדה חלק מהמאגר שלה, Dr. Ken ו The Real O'Neals, אשר הוכיחו שגם בתחום זה הרשת לא בלתי מנוצחת וגם היא יכולה לאבד חלק מהן לאורך הדרך.

למה הרשת זקוקה ? 

כל מי שמביט על הסדרות של הרשת מבין שהבעיה המרכזית שלה היא שפרט לדרמות של שונדה ריימס, עושה רושם שאף דרמה אחרת לא מצליחה עבור הרשת לאורך זמן, וכפי ש The Catch הוכיחה בשתי העונות שלה, גם שונדה כבר לא חסינה. הרשת זקוקה לשלשה להיטים לפחות בתחום הדרמות, במיוחד אם היא תמשיך בעונה הבאה להשיק את Scandal בחצי השני של העונה.

שעת השידור של עשר בערב היא אסון מהלך ו"חורים שחורים", כאשר אפילו קיפר סאת'רלנד לא הצליח למחוק את הבעיה הזאת בעונה זו עם Survivor. אבל, לפי דעתי, הרשת תסתפק אפילו בלהיט אחד שיוכל להוות עבורה עוגן, משום שלא לעולם חוסן בתחום הקומדיות.

דווקא בז'אנר של הקומדיות, עושה רושם שהרשת "מסודרת", אבל במחשבה קדימה מעבר לעונה הבאה, לא יזיק לה עוד להיט אחד או שניים, משום שעושה רושם שלרשת יש בעיה להגיע להסדר מדי עונה עם ההפקה של Modern Family ולא ברור מתי זה ייפסק. מה שלא יהיה, הרשת לא זקוקה לעוד הצלחות בינוניים, אלא ללהיטים בלבד. 

אין תגובות: