יום שישי, 12 במאי 2017

שלב סיכום עונה 2017-2016: הבעיות של רשת CBS לא נפתרו



רשת CBS שלטה עד לפני שנים בודדות בנתוני הרייטינג של רשתות הברודקאסט האמריקאיות, אך בניגוד לנפילה של רשת NBC לפני קצת יותר מעשור ושל רשת ABC לפני כארבע או חמש שנים, ההידרדרות של רשת CBS היא איטית במשך ארבע השנים האחרונות ובעונה שעברה נרשמה המשכה של אותה הידרדרות.

מה עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

במידה זו או אחרת, ערב יום שישי של הרשת נשאר יציב מאד. נכון, לרשת לא היה מאבק מול Grimm של רשת NBC, או The Vampire Diaries אשר היו בסוף דרכן, או Sleepy Hollow ו Excorcist, אשר היוו נפילה כבר מתחילת דרכן, או Dr. Ken של רשת ABC שלא היוותה איום של ממש ורק Last Man Standing שהיוותה תחרות של ממש. 

למרות המגמה של איבוד נתוני רייטינג בשנים האחרונות, כולל של רשת CBS, הסדרות הוותיקות  Blue Bloods ו Hawaii Five-O שמרו על הנתונים שלהן גם בעונה השביעית שלהן. אליהם הצטרפה, בהפתעה, הסדרה החדשה MacGyver, אשר למרות שבפרקים האחרונים איבדה מעט גובה, בוודאי לאחר החלת שעון הקיץ בארה"ב, הרי שלאורך העונה היא שמרה יציבות והניבה בממוצע נתונים בינוניים פלוס של 1.1-1.0 נק' מדד. 

כמו כן, ברשת עדיין יכולים להתגאות בכך ש NCIS הוותיקה עדיין נשארה בחיים וש Bull של מייקל וות'רלי הצליחה לשרוד. כלומר, NCIS עדיין מצליחה להשיק סדרות אחריה, הבעיה היא שבדומה ל NCIS.LA ול
NCIS: New Orleans, ברגע שהן עברו לשעת שידור אחרת, הנתונים שלהן ירדו בצורה משמעותית. 

במקרה של NCIS:LA, דווקא המעבר שלה מיום שני בשעה עשר ליום ראשון בשעה שמונה התברר כמוצלח, ברשת הצליחו למלא את שעת השידור, גם אם הנתונים היו בינוניים, הם היו מספקים. 

ולבסוף, ערבי הפוטבול בימי חמישי של תחילת העונה עדיין מספקים נתונים טובים מאד עבור הרשת. 

מה לא עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

ברשת עדיין לא הצליחו קומדיה חדשה, במיוחד אחרי הסדרה The Big Bang Theory. כל התקוות של הרשת להביא שמות כבדים כמו קווין ג'יימס, מאט לה בלנק וג'ואל מקהייל נכשלו. נכון, השלשה הניבו נתונים סבירים, אך הציפיות של הרשת היו לנתונים גבוהים יותר, כאשר דווקא The Great Indoors של מקהייל, שהייתה האיכותית יותר מבין השלשה וקיבלה את השיבוץ הטוב ביותר בערב יום חמישי כשלה בצורה גדולה הרבה יותר. 

המעבר לפני כשנה לארבע שעות קומדיות בשבוע (ימי שני וחמישי) המשיך, בעונה זו, להתברר כאי הצלחה. 

כמו כן, הרשת לא רשמה להיט אחד ברור וחזק בעונה זו. כל ההצלחות היו בינוניות בלבד והן בגדר "סתימת חורים" בלבד לעונה אחת או שתיים לכל היותר. כך קרה במקרה של Bull או המעבר של NCIS:LA ליום ראשון. 

ולבסוף, למרות התחלת עונה סבירה ל Madam Secretary, אפילו אל מול The Walking Dead, הרי שהחצי השני של העונה לא האיר לה פנים, ועונה נוספת של הידרדרות איטית יכולה לגרום לביטולה בעונה שלאחר מכן, למרות שבדרך כלל רשתות מעדיפות להעניק עונה רביעית לכל מי שמקבלות עונה שלישית בשל הרווחים מסינדיקציה. 

למה הרשת זקוקה בעונה הבאה ? 

ראשית, להצלחה של Young Sheldon. משום שבמידה והיא לא תצליח אחרי סדרת האם, קשה לראות קומדיה אחרת שתעשה זאת בזמן הנראה לעין, משום שגם שעון החול שלה מתחיל לאזול, מאחר והיא ממשיכה לאבד גובה מדי עונה וגם העונה הקודמת לא הייתה שונה בכך. 

כמו כן, הרשת זקוקה ללהיט אחד חזק לפחות מקרב הדרמות החדשות שלה בכדי לייצב מעט את לוח השידורים שלה, כאשר עדיף שזה יקרה בערב יום חמישי, משום שעושה רושם ששעת השידור של עשר בערב של ערב זה הופכת בשנים האחרונות עבור הרשת ל"חור שחור".

ולבסוף, לגוון מעט את לוח השידורים שלה, אשר נראה מיושן מעט ועבור קהל צופים מבוגר יותר. ולא, Scorpion ו MacGyver הן לא התשובה, הן פשוט לא מספיק טובות. 

אין תגובות: