יום שישי, 12 בפברואר 2016

שלב סיכום עונה: "ש.י.ל.ד.", עונה שנייה: עלייה, אבל...




הסדרה ששמה את ג'וס ווידן על המפה בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה הייתה "באפי קוטלת הערפדים". למרות שהסדרה הפכה ללהיט כבר מעונתה הראשונה, הרי שרק בעונה השנייה אפשר היה להגדיר אותה כסדרה איכותית. במבט לאחור, העונה השנייה שלה הייתה גם העונה הטובה ביותר שלה מבין שבע העונות. אפשר לומר, שתהליך דומה קרה גם לסדרה "ש.י.ל.ד.", כאשר העונה השנייה שלה הייתה טובה יותר מהראשונה, אבל...

הסדרה "ש.י.ל.ד." הייתה אחת האכזבות הגדולות ביותר בעונתה הראשונה מבחינת נתוני הרייטינג וגם מבחינה קריאטיבית. הסדרה החלה עם תקוות גדולות ועם נתוני רייטינג גבוהים מאד, אך מהר מאד התייצבה על נתונים בינוניים. מבחינה קריאטיבית הסדרה סבלה מעליות ומורדות גדולות מאד באיכות הפרקים. בעונה השנייה המצב השתפר (לא מבחינת נתוני הרייטינג), אבל...

מבחינת הסיפור שהסדרה מספרת בעונה השנייה הרי שסיפורה של סקיי, כאשר מתברר שהיא נצר של גזע חייזרי וכן איחודה עם אביה ואמה, היה מעניין מאד, אבל גם במקרה הזה אפשר לחלק את הסדרה לשתיים. החלק הראשון ובו מוצג המסע של סקיי עד לנקודה שבה היא מקבלת את הכוחות שלה, חלק זה הוא ללא ספק החלק האיכותי יותר. ראשית, לסדרה היה אויב מושבע: וייטהול, אשר ממשיך את דרכה של "היידרה", התסריט מוביל את סקיי באיטיות ובצורה נכונה עד לנקודה שבה היא מקבלת את כוחותיה והדינמיקה בתוך הקבוצה של "ש.י.ל.ד." הייתה ברורה. 

החלק השני של העונה השנייה יצר כאוס. ראשית, במקום האויב של "היידרה" מתברר שהיו שני איומים. האיום הראשון היה שלקולסון, מנהל "ש.י.ל.ד." לאחר שהיא מתרסקת לפני תחילת העונה הראשונה, נמצא מתחרים בתוך "ש.י.ל.ד.", אשר יוצרים מהפכה ולוקחים לו את התואר כמנהל "ש.י.ל.ד." עד לנקודה שבה שתי הקבוצות מתאחדות. האיום השני והמרכזי מגיע מצד אימה של סקיי, אשר יוצרת מלחמה בין בעלי הכוחות ל"ש.י.ל.ד."מתוך מטרה. כביכול האיום הראשון מוביל אל האיום השני, אבל עדיין, זה יוצר בלגאן בתוך הסדרה. כביכול, מדובר בטויסט שלא רואים מגיע כאשר בובי ומאק בוגדים בקולסון, אבל העובדה שלאחר פרק או שניים הכל חוזר לקדמותו די מעקרים את הסיפור. 

התוספת של בובי (אדריאן פליקי) והאנטר (ניק בלוד) הוסיפה לסדרה. לגבי פליקי, מדובר בשחקנית שקצת קשה "לבלוע". מצד אחד, מדובר בשחקנית יפה מאד, שלא הצליחה יותר מדי לאחר Friday Night Light, שהעלתה אותה על המפה. מצד שני, לא מדובר בשחקנית מוכשרת יותר מדי, ולכן היא מסתמכת בעיקר על היופי שלה. עבור סדרה מהסוג הזה, סדרת קומיקס קלילה, לא מדובר בבעיה גדולה מדי. 

עונה זו, אשר שמה את סקיי (קלואי בנט) במרכז גם שמה את קלואי, אשר מגלמת את הדמות, במרכז. הבעיה היא, שקלואי היא שחקנית סבירה, אבל בהחלט לא שחקנית ברמה גבוהה. מדובר בשחקנית חביבה ולא יותר מכך. עבור דמות מרכזית שכזאת היה צורך לקחת שחקנית בעלת כריזמה גדולה יותר ולא שחקנית, אשר משחקה מזכיר יותר את "הנערה מהבית השכן" (באנגלית זה נשמע טוב יותר). שוב, עבור סדרת קומיקס קלילה זה בסדר, אבל אפילו בסדרות הקומיקס של רשת ה CW אפשר להצביע על שחקניות איכותיות יותר (קייט קאסידי, קייטי לוץ ואפילו ווילה הולנד מהסדרה Arrow, דניאל פאניבייקר מהסדרה The Flash). צריך היה לראות התקדמות באיכות של המשחק שלה מהעונה הראשונה, במיוחד לאור העובדה שהיא במרכז העונה השנייה, לצערי, זה לא קורה.

צריך גם לציין עובדה מעניינת. בניגוד לסדרות של רשת ה CW, מרבית הדמויות לא עוברות יותר מדי שינויים במהלך העונה ובכך הסדרות הללו מעט נחשבות למעט "כבדות" (לא ברמה של סדרות הקומיקס של "נטפליקס" אבל עדיין...) ברשת ה CW, כאשר מסיימים עונה, הצופה מרגיש כאילו סוחטים אותו עד דק ובתום העונה הוא מרגיש עייף. ב"ש.י.ל.ד." זה לא קורה, בעיקר משום שהסדרה קלילה מאד. מצד אחד, מדובר בהחלטה טובה היות והצופה לא צריך להיות במצב רוח מסוים בכדי לצפות בה והוא מעביר 43 דקות מבלי לחשוב יותר מדי. מצד שני, כאשר הפרק מסתיים גם לא חושבים עליו יותר מדי. כך קרה בעונה הראשונה והמצב לא משתנה יותר מדי בעונה השנייה.

אז, לראות או לא לראות ?

חובבי סדרות הקומיקס יכולים לצפות בה, אבל רק הם. לא מדובר בסדרה האיכותית ביותר על המסך, אלא בסדרה קלילה וכיפית, אשר מעלה מעט את האיכות שלה בעונתה השנייה, אבל לא יותר מכך. הסיפור מעניין יותר מהעונה הראשונה והחלק הראשון שלה איכותי יותר מהחלק השני (החל מהנקודה בה סקיי מקבלת את כוחותיה). עדיין, בהשוואה לסרטים מדובר באכזבה גדולה. הסדרה יכלה להיות טובה הרבה יותר. הסרטים הראו שהפוטנציאל קיים, אולם אולי זו גם הבעיה הגדולה שלה, משום שמי שצפה בסרטי הקומיקס של "מארוול" מצפה למנה דומה. זה לא קורה.

באופן כללי, מי שרוצה להעביר 43 דקות מדי שבוע מבלי לחשוב יותר מדי והוא חובב של הז'אנר, יכול לצפות בעונה זו. מי שצפה בעונה הראשונה והתאכזב ייהנה יותר בעונה השנייה. עבורי, זה עדיין לא מספיק. אני מצפה לאיכות גבוהה יותר. הבעיה הגדולה ביותר של הסדרה היא, שכאשר העונה מסתיימת לא מצפים כל כך לעונה הבאה. 

2 תגובות:

JamesCrow אמר/ה...

כמו בהרבה מקרים אני לא מסכים איתך על הכל.
לפי דעתי ההפתעה הכי גדולה של הסדרה הזאת הוא בראט דאלטון (ווארד) שלא ציינת עליו כמעט כלום ולמעשה הדמות שלו עברה הכי הרבה שינויים בסדרה ומצחיק שציינת את הסדרות קומיקס של CW שהן אומנם קלילות וכיפיות לצפייה אבל שם באמת אין שינויים בדמויות הראשיות.
-טוב נו אולי אצל אוליבר קווין כן אבל זה בכדי להפוך את הדמות שלו ל"חץ הירוק".

אתה צודק שהעלילה בעונה השניה בנוגע לדייזי הייתה מעניינת אבל המשחק של קלואי בעונה הזאת היה בלתי נסבל ומה שהפך את העלילה לטובה זה קייל השחקן המוכשר ששיחק את אביה.

אני אישית לא חושב שאדריאנה (בובי) נראית כזה טוב אבל אולי זה בגלל שאני מעדיף את הנשים שלי כהות יותר..עניין של טעם.
בנוגע למשחק שלה, לא אהבתי אותה באורות ליל שישי וגם לא פה אך יחד עם זאת כן אהבתי את הכימייה שיש לה עם ניק (האנטר).

מעניין איך יהיה הפיילוט Most Wanted בכיכוב השניים.

Gilad אמר/ה...

העונה השלישית של באפי היתה הכי טובה :)


לגבי סוכני שילד הסדרה קלילה מדי ואין לי קשר רגשי לדמויות. לא אכפת לי מהם בכלל. הסוכנת קרטר עדיפה עליה עשרות מונים מבחינה יצירתית.
לגבי בובי- היא אכן נראית טוב ועושה את התפקיד שלה טוב מאוד.

תודה על הביקורת די1 די1 אתה גדול