יום שבת, 5 בינואר 2013

שקד והסרטים שלו.



Skyfall - "סקייפול".


יש מישהו שלא שמע על הסוכן המיוחד בונד, ג'יימס בונד ? השנה סדרת הסרטים חגגת את חגיגות היובל שלה והוציאה לאקרנים סרט נוסף מתור האוסף והפעם- סקייפול. סרט זה השיג את הרווחים הגבוהים ביותר לסרט בסדרה, ובפער ניכר על קודמיו ברשימה.

הבעיה של סרטי ג'יימס בונד, כפי שאני רואה את זה, היא שאין יותר מדי מה לחדש. בכל סרט, ג'יימס בונד מתמודד עם בעיה שפוגעת באנגליה והוא נשלח לטפל בה ובסוף הסרט מצליח כמובן, כאשר מדי פעם אנשים שיקרים ללבו של בונד נהרגים. ב"קאזינו רויאל" ו"קוונטום של נחמה" המצב שונה בכך שהיה קשר בין הסרטים, ולדעתי מדובר בצעד מבורך. אך בסרט זה בהפקה חזרו לאחור צעד בכך, שהסרט אינו פותח קוי עלילה להמשך וגם לא קשור לסרטים הקודמים בסדרה. האלמנט החיובי בכיוון הזה היה התייחסות למשפחתו ועברו של בונד אך לדעתי זה פשוט לא מספיק.

בכל אופן, הסרט העשרים ושלושה בסדרה נפתח כאשר טרוריסט שם את ידו על רשימה של מרגלים בריטיים סמויים המפוזרים ברחבי העולם ובונד מנסה לרדוף אחריו. המשימה נכשלת ואחד הסוכנים יורה בטעות בבונד, אשר מוצג כמת. בהמשך, מתברר שבונד חי ולאחר פיצוץ במשרדי MI6 הוא חוזר ומנסה לתפוס את הטרוריסט שלקח את הרשימה ופוצץ את המשרדים, מתברר שיש לו עבר בסוכנות...

בשני הסרטים הקודמים של דניאל קרייג בסדרה חשבתי שאין לו מספיק כריזמה בשביל להיות דמות ראשית בסרט וקל וחומר בסרט כמו ג'יימס בונד בו לדמות הראשית יש חשיבות גדולה במיוחד. בסרט זה קרייג הורגש הרבה יותר והוא שדרג את איכות משחקו בצורה משמעותית. לפי דעתי, שון קונרי עדיין טוב מקרייג בכמה רמות עבור התפקיד של ג'יימס בונד אבל כרגע זה מספיק.

כאשר בוחנים את הסרט בכללותו, ניתן לומר שאיכות התסריט היה ברמה גבוהה וכמוהו גם איכות האקשן שהראה שכל מי שמחפש סרט אקשן טוב ימצא אותו בסרט זה.

למרות דברי ההלל שלי עד כה, הסרט לא מספיק טוב. אורכו כשעתיים וחצי וזה הרבה יותר מדי כיוון שהסרט מעייף. הבעיה הגדולה שלו היא שהוא מתקשה להגיע לשיאו והעלילה לא מספיק מרתקת. אל תבינו אותי לא נכון, מדובר בסרט סביר אבל לא יותר מכך. סדרת הסרטים ידעה סרטים טובים בהרבה (מרוסיה באהבה, ד"ר נו) וסרטים גרועים בהרבה (קוונטום של נחמה).

בסוף הסרט (זהירות, ספויילר גדול) דמותה של M מתה. ראשית, אני חושב שג'ודי דנץ' היא השחקנית הטובה ביותר בסרט הזה והיא פשוט שחקנית נהדרת ונכס לכל סרט. שנית, אני חושב שצריך להצדיע למפיקי הסרט על שלקחו את הצעד הזה כיוון שהוא היה הכרחי, נכון ואמיץ.

מילה על שיר הפתיחה ששרה אדל הנהדרת ונושא את שמו של הסרט. מאז "Live and Let Die" של פול מקרטני לא היה שיר של ג'יימס בונד כל כך טוב. פשוט שיר מעולה שמילותיו מתאימות לסרט שמבוצע על ידי אחת מזמרות הפופ הטובות כיום.

לסיכום, מדובר בסרט סביר בהחלט שכל חובבי האקשן ייהנו ממנו אך יאלצו לפנות ערב שלם עבורו כיוון שהוא ארוך ומעייף מאוד. יכול להיות שבמידה והיו מקצצים ממנו חצי שעה הוא היה מעייף פחות וטוב הרבה יותר. הצופים שראו את הסרטים הקודמים בסדרה לא יפספס סרט נוסף ומי שלא ראה את הסרטים הקודמים, רוצו לראות. גם אחרי חמישים שנה הסרטים פשוט מעולים.

הציון שלי:
6.


הערה: מדובר בפינה של שקד, קורא נאמן של הבלוג.

הערה 2: אני לא מסכים לחלק מהביקורת, בין היתר ביחס לאורכו של הסרט ובמיוחד לשיר הנושא, אשר לדעתי היה מתחת לבינוני ושלדעתי השיר The World Is Not Enough היה טוב בהרבה (D1D1).

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אל די1די1: לא קורה הרבה שאני לא מסכים איתך אך הפעם לדעתי אתה טועה,שיר הפתיחה מקסים ואורכו של הסרט גדול מדיי לטעמי.
אל שקד: התאכזבתי מכך שבביקורת על הסרט,לא מופיעה ולו מילה אחת על נערת בונד והנבל התורן (כמתבקש בסרט בונד).
כמו כן העיתוי של הביקורת היה צריך להיות לפני חודש,אם היית רוצה לעשות.ביקורת רלוונטית היית צריך לפרסם ביקורת על גנגו ללא מעצורים,לינקולן או סרט חדש יחסית אחר.

רועי
"קורא נלהב של הבלוג"

D1D1 אמר/ה...

ההחלטה על מועד הפרסום הייתה שלי. לפי דעתי, לפרסם ביקורת מיד לאחר שהסרט יצא זה דבר גרוע ביותר וחסר טעם. קשה לתת ביקורת עניינית ימים ספורים לאחר צפייה בסרט, כאשר אתה "חם" אחרי הצפייה.

לגבי השיר, הוא יותר מדי בומבסטי ודי משעמם, לפחות לטעמי.

קובי אמר/ה...

הסרט טוב,אפילו אחד הטובים של 2012 לטעמי,אפשר היה לקצץ קצת אבל בסך הכל לא הרגשתי גמור בסיומו.
קצת באמת מוזר שלא התייחסת לנערת בונד שהסרט הזה פשוט זרק אותה לפח לאחר היסטוריה ארוכה שהם היו חשובות וקידמו את העלילה,הפעם התפקיד היה שולי ולא חשוב.מי ששיחק אותה בסרט הזה היה חאבייר ברדם,שפשוט נתן את משחק חייו ומגיע לו לטעמי את האוסקר על הביצוע הזה.
לגביי השיר...אדל אדירה וזה עוד הוכחה לכך,יצירה מעולה.

אנונימי אמר/ה...

יש לך אולי הצעות לסדרה דומה (עדיף שרצה) ל-Hart Of Dixie? תודה

אנונימי אמר/ה...

הסרט באמת ארוך מדי, יכלו בכיף לקצץ חצי שעה. השיר של אדל בינוני לטעמי (tomorrow never dies של שרילי קרואו יותר טוב לדעתי).
אבל סה"כ נהנתי מהסרט.
קונרי הוא הבונד הכי טוב שהיה, יש לו טונות של כריזמה כמו שבונד צריך והוא גם שחקן מעולה.