יום שישי, 22 באוקטובר 2010

ניתוח: הלוח של רשת NBC עד תום העונה. מה עומד להשתנות ?


NBC העניקה השבוע עונה מלאה למספר סדרות, סדרה נוספת קיבלה הזמנה לתסריטים נוספים, סדרה נוספת נעדרה מהרשימה ואחת מתדפקת על הדלתות ויוצרת בעיות למנהלי הרשת. אז מה קורה בממלכה הכי רועשת בטלוויזיה האמריקאית, במיוחד לאור העובדה שהיא הרשת שנמצאת במקום הרביעי בלבד מבחינת נתוני הרייטינג שלה ?
ראשית, נכון לעכשיו, ניתן לקבוע שהסדרות של יום שני יישארו עד תום העונה. כל שלוש הסדרות קיבלו עונה מלאה וברשת לא מעוניינים לשנות דבר בנוגע ליום הכי חשוב בשבוע מבחינתם, יום אשר סומן כקריטי עבורם לפני תחילת העונה. צ'אק תתחיל את הערב בשעה שמונה, אחריה תגיע The Event ואת הערב תסיים, באופן מפתיע מאד, בעיקר בשל נתוני רייטינג מאד לא מחמיאים, סדרת האקשן Chase.
התכנון המקורי היה שהסדרה The Cape, בה אמורה לככב סאמר גלו, תחליף את צ'אק בחצי השני של העונה בשעה שמונה בערב, אולם לאור העובדה שצ'אק שידרה יציבות מתחילת העונה, הוענקה לה עונה מלאה ו The Cape תחפש לעצמה משבצת שידור אחרת.
נשאלת השאלה, היכן היא תשובץ ?
משבצת השידור היחידה היא יום רביעי בשעה שמונה בערב. Undercovers אמנם זכתה להזמנה של 4 תסריטים נוספים, שאולי יהפכו לארבעה פרקים נוספים, אבל הסדרה לא תזכה לעונה מלאה, זה כמעט בטוח. אם כי, לאור העובדה שמדובר ברשת NBC הכל אפשרי. את הערב ישלימו פרקים חדשים של 2 הסדרות של חוק וסדר (SVU ו LA), כך שגם הערב הזה נראה די סגור.
יום שלישי נראה גם הוא כדי סגור. את השעתיים שבין שמונה לעשר תמשיך למלא הסדרה The Biggest Loser ואת הערב תחתום הסדרה Parenthood, אם כי קיים סיכוי שבמידה ונתוני הרייטינג שלה ימשיכו ליפול, כפי שקרה בשבועות האחרונים, ברשת יחליטו להפסיק את שידור הסדרה ובמקומה ישדרו את הדרמה הרומנטית Love Bites. נכון לעכשיו, קשה לי לראות את הרשת מבטלת את הסדרה באמצע העונה, אבל השבועות הקרובים, עד אזור הכריסמס, יעניקו פרספקטיבה טובה יותר.
יום חמישי יוצר בעיה עבור הרשת. נכון לעכשיו יש 5 קומדיות אשר מתחרות על 4 מקומות בלוח של הרשת. לאחר ש Outsourced קיבלה עונה מלאה, הסדרה היחידה שנמצאת בבעיה היא Community. הסדרות 30 רוק, המשרד ו Outsourced בטוחות עד תום העונה, אבל ברשת עדיין לא נמסר דבר לגבי Community אשר הוזמנו עבורה העונה רק 13 פרקים. צריך לזכור שהעונה השלישית של הקומדיה Park & Recreation, עונה בה רוב לאו מצטרף לקאסט הראשי, מחכה למועד שידור. כך שיש כרגע 2 אפשרויות:
או שהסדרה Community, אשר נתוני הרייטינג שלה העונה פחות מבינוניים, תסיים את חלקה לאחר 13 פרקים ו Park & Recreation תחליפה, כאשר הסדרה Love Bites תיכנס למשבצת השידור בה הייתה מועמדת לפתוח את העונה, בשעה עשר בערב, מאחר והתוכנית The Apprentice תזוז ליום אחר או תבוטל, או שברשת יחליטו בצעד כמעט חסר תקדים להמשיך לשדר קומדיות גם לאחר השעה עשר. כלומר, 6 קומדיות לכל הערב, כאשר על שולחנה של הרשת מחכות הקומדיות: הפרויקט של פול רייזר, Friends With Benefits ו Perfect Couples. לדעתי, הסיכוי שזה יקרה נמוך מאד, משום שנהוג שבשעה עשר בערב משודרת דרמה וקומדיות לא ממש מצליחות בשעת השידור הזו. אבל, כפי שכבר ציינתי, מדובר ברשת NBC אז הכל פתוח.
ביום שישי, אנו צפויים לשינוי אחד כאשר דרמת בתי המשפט של דיוויד אי קלי, Harry's Law, תעלה ל 13 פרקים בחצי השני של העונה, סביר להניח שזה יקרה אחרי תחילת השנה האזרחית החדשה. מלבד הסדרה הזו, אשר אמורה לעלות לשידור בשעה עשר, שאר הערב לא ישתנה ויורכב מתוכנית ריאלטי בשעה שמונה ובשעה תשע תשודר התוכנית דייטלין.
כפי שכולם יודעים, יום שבת הוא יום של שידורים חוזרים והמגמה הזו לא תשנה.
קיימת אפשרות שכל הבלגאן של יום חמישי ייפתר במהלך אחד. לאחר שעונת הפוטבול תסתיים, בסוף ינואר 2011, הרשת עשויה לפתוח את שידוריה ביום ראשון עם ערב נוסף של קומדיות ואז כל שלשת הקומדיות שמחכות על שולחנה ביחד עם Park & Recreation או Community ישודרו ביום הזה. הסיכוי שזה יקרה לא גבוה, אבל קיים. הסיבה שאני לא חושב שזה יקרה היא משום שעל פי מידע שמגיע מתוך הרשת, הסיבה שסדרה כמו Chase קיבלה עונה מלאה ועבור Undercovers הוזמנו 4 תסריטים נוספים שאולי יהפכו לפרקים נוספים, היא משום שברשת לא כל כך אוהבים את הסדרות שמחכות לעלות בחצי השני של העונה, מלבד אולי The Cape שזוכה להייפ תקשורתי די נרחב. לטענתם, הסדרות הללו לא מספיק חזקות בכדי להצליח ולקבל עונה נוספת, כך שברשת מעדיפים לנהוג על פי השיר Better The Devil You Know. עדיף להם להמשיך עם מוצר שהם כבר מכירים מאשר לקחת הימור על סדרות שהם לא שלמים לגביהן. אבל שוב אני חוזר, מדובר ברשת NBC אז הכל אפשרי...

Share on Facebook

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

NBC מעולה בקומדיות שלה, או בסדרות שפונות לצעירים או שמערבבות ז'אנרים כמו צ'אק. היא לא מצליחה להתעלות על עצמה בדרמות למרבה הצער.CBS תמיד תהיה צעד אחד קדימה עם דרמות מושקעות ועתירות תקציב. (למי שיש נסיון בתסריטאות והפקה שצופה בצ'אק למשל, רואה את הגאונות שבתסריט שעובד על מינימום תקציב ועובד רק על הכריזמה של השחקנים ועל תסריט שנון שמצליח לקלוע לטעם של קהל היעד).
NBC צריכה להתמקצע לדעתי במה שהיא עושה הכי טוב וזה קומדיות שעושות שיעורי בית לרשתות האחרות.